logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » rozrusznik bendix i koło zamachowe

rozrusznik bendix i koło zamachowe

Właśnie okazało się, że zębatka rozrusznika spiłowała mi zęby na kole zamachowym. Wygląda to tak jakby zębatka rozrusznika miała za małą średnicę lub była za daleko od koła zamachowego - zęby spiłowane są z wysokości - została z nich mniejwięcej połowa wysokości. Zębatka rozrusznika ma 9 zębów- rozrusznik kupiłem regenerowany jakiś rok temu. Poszperałem w garażu i wszystkie bendiksy jakie zgromadziłem prze 9 lat jeżdżenia capri mają po 9 zębów w zębatce i taką samą średnicę zębatki. Przy wyjmowaniu rozrusznika zwróciłem uwagę że był dobrze przykręcony i prawidłowo włożony w obudowę sprzęgłą.
Więc ossso chodzi????
Miał ktoś taki przypadek? Mam drugie koło zamachowe, ale co będzie jak i to się posypie? Wyjmowanie skrzyni biegów, żeby je zmienić nie mając dostępu do kanału zalatuje lekko dyskomfortem i nie chciałbym tego robić kilka razy.

Kuba M. / 2006-06-07 20:39:47 /


Blacha miedzy silnikiem a skrzynią jest??

Mysza liil (EM) / 2006-06-07 21:22:56 /


Mam doookładnie identyczny problem - przy odpalaniu zgrzyt itepe blacha u mnie jest / była bo wyjąłem czy aby bez niej się da ustawić jakoś odpowiednio rozrusznika ale nadal nie. Są tez obie tulejki ustalające pozyczje blachy i dupa ;/ pisałem tez juz kiedys o tym ale za duzo odpowiedzi nie dostałem więc moze teraz się coś ruszy

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-07 21:27:47 /


potrzebujesz bendix na 10 zębów.
lub jeden otwór w rozruszniku robisz na fasolke i masz regulację luzu. ja tak mam zrobione, rozrusznik pracuje bardzo cicho przy dobrym wyregulowaniu.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-07 23:05:45 /


Blacha jest.
Z tym bendixem na 10 zębów też tak myślałem. Ale dlaczego do tej pory chodziło bez awarii na 9-zębowym, a po wymianie całego rozrusznika na regenerowany - identyczny jak ten stary, wszystko posypało się w ciągu roku sporadycznego uzytkowania auta?

Kuba M. / 2006-06-08 00:50:31 /


A czy nie jest tak ze 10cio zębowy do rzędówek a 9cio do Vałek ?? Bo i w przypadku Kuby M. i w moim jest to V6. U mnie problem pojawił się po zmianie zepsutej skrzyni ale na taką samą wodzikową - rozrusznik został ten sam

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-08 01:23:03 /


To samo mialem, w koncu wymienilem wieniec kola.
Ten stary jest juz tak zuzyty, ze nowy rozrusznik nie trafia w zeby i wsio.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-08 12:20:04 /


podepne się z pytaniem
zaczeło się od tego że rozrusznik strasznie chałasował przy odpalaniu,aż w końcu odpalenie już nie było możliwe, po wymianie bendixu (zęby były strasznie spiłowane/stłuczone?) nie było tak jak powinno być i dalej zgrzytało,bendix wymieniałem chyba już trzeci raz, pojeździ tak ze dwa miesiące aż zużyje go do końca, wymieniłem też elektromagnes w międzyczasie ale okazało się że na nowym jest gorzej, czy wina może leżeć w jakiś stykach od elektromagnesu w rozruszniku? proszę o radę

zedo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-12 21:12:09 /


Najprawdopodobniej zęby na kole zamachowym maja już dosyć:(:(:( Zobacz jak wyglądaja powinny byc w zasadzie prostokątne i matowe. Jesli są okragłe, owalne i spiłowane, świecące to czeka Cię wymiana koła zamachowego lub flywheela jeslii masz automata. Mniej prawdopodobna wersją jest złe ustawienie rozrusznika wzgledem koła zamachowego.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-12 21:25:33 /


Wersja ze zlym ustawieniem jest przyczyną tych awarii. Zaczyna sie od niezamontowania blachy miedzy silnik a skrzynie, ktora ustala precyzyjną pozycje rozrusznika wzgledem kola. Niektorzy mechaniory tez nie wiedzą, ze do niektorych v6 z automatem byly inne rozruszniki, wiec przy wymianie zawsze trzeba policzyć zęby na bendixie i sprawdzić czy nie wklada się złego.

Mysza liil (EM) / 2007-04-12 22:23:48 /


zła ilość zębów na bendixie powoduje hałasowanie i szybkie zużywanie się zębatki. można to obejść rozpiłowując jeden otwór mocujący rozrusznik na "jajko", da to możliwość dokładnego wyregulowania odległości rozrusznika od koła.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-12 23:08:10 /