Witam. Mam pytanie dotyczace potencjalnej opercaji i kosztów związanych z hipotetycznym remontem silnika 3.0 Essex. Jak wygląda dostęność części ( podobno w UK dostępne? ), z jakim piniedzmi trzeba liczyć sie w tym wypadku jak chodzi o ogarnięcie tematu od a do z? Nie wiem czy moge pytać też w tym miejscu, ale z jakimi trudnościami/kosztami należy się liczyć remontując potencjalnie inne podzespoły jak most czy skrzynię? Pyta, bo jestem zielony w temacie Capri ( poza tym, że miałem okazję prowadzić Capri 2.8 z 1993 roku pół roku po tym jak odebrałem prawo jazdy i, że pamietam to do dziś... ), a rozważam skusić się na egzemplarz, który może wymagac co najmniej przejrzenia ( a może i remontu ) silnika, mosru, skrzyni, sprzęgła, zawieszenia itd... Posiadałem już inne ciekawe klasyczne auta ( Peugoet 205 GTI, różne Mercedesy, coś tam z USA itd ), ale to wszystko były modele mimo wszystko popularniejsze i z wydaje się łatwiejszym do ogarnięcia dostępemk do części itd. A może tak mi sie tylko wydaje..? Będę wdzięczny za wszelkie popowiedzi, sugestie. Pozdrawiam
MaciejLip / 2019-11-22 13:23:45 /
Na szczęście to Ford a nie Porsche, więc części są w normalnych kwotach. Robocizna jak to robicizna - liczone od zaworu/tłoka/krzywki itd. Powinieneś się zamknąć w kulku tysiach ze wszystkim. W zależności od stanu silnika i części jakich będziesz używał może to być małe kilka lub takie bliżej 10.
Konrad vel smasher / 2019-11-22 13:30:28 /
Dzięki, tak włąśnie myślałem / zakładałem. A jak chodzi o remont pozostałych podzespołów jak most, skrzynia, zawieszenie, sprzęgło..? Tu tez analogiczna sytuacja, że dostanie się części oraz znajdzie amatora na remont? ( np. skrzyni czy mostu )
MaciejLip / 2019-11-22 13:53:32 /
Tak, raczej wszystko lub prawie wszystko do dostania. Trochę tych aut naprodukowali, więc z dostępnością części póki co tragedii nie ma.
Konrad vel smasher / 2019-11-22 14:07:15 /
Myślę, że 10 tysięcy będzie odpowiednią kwotą.
nowe panewki ok 700-800zł
szlif wału 400-600zł
szlif cylindrów 600-800zł
komplet tłoków z pierścieniami 2500-3500zł
komplet uszczelek ze śrubami 1000-1500zł
robota głowic 800-1200zł x2
do tego oleje, filtry, może przy okazji sprzęgło na nowe, paski klinowe, świece itp. itd.
♠Zoggon♠ / 2019-11-22 14:58:18 /
Skrzyni czy mostu nie warto remontować na zapas -- jeśli działa i nie wyje to jedynie wymienić uszczelniacze jeśli gdzieś cieknie - te części wewnątrz są bardzo trwałe i wszystko zwykle działa ok nawet jak auto ma 30-50 lat. Może łożyska półosi można zapobiegawczo wymienić no i koniecznie zajrzeć do hamulców z tyłu ....
Co do silnika to co warto a czego nie warto - jeśli odpala i pracuje to ustawić zawory, zmierzyć kompresje -- jeśli jest ok to wymienić uszczelki i simmeringi, sprzegło o ile jest taka potrzeba przy okazji odmalować i jeździć :) Jeśli troche kopci to można zapobiegawczo zrzucić obie głowice i wymienić uszczelniacze sprawdzić szczelność zaworów itp. Jeśli nie był dawno odpalany to tez są sposoby na ożywienie takiego silnika, ale nie koniecznie remont wszystkiego
https://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford.html
Zajrzyj tutaj na dostępne części - coś tam jeszcze dostępne jest .
MikeB4 / 2019-11-22 15:09:00 /
Dzięki wszystkim za wskazówki! Jeszcze jedna kwestia mi przychodzi do głowy - ewentualne braki jak chodzi o wnętrze czy jakąs szybę czy coś innego - też jest wszystko do znalezienia jeszcze?
MaciejLip / 2019-11-22 15:40:49 /
Jest wszystko , szyby , plastiki ......
Jest wszystko u mnie kupisz, jak czegoś nie będziesz wiedział doradzę, jak sam sobie nie poradzisz mogę ci zrobić naprawy u mnie w warsztacie. Serdecznie zapraszam
CHUDER / 2019-11-22 18:53:12 /