logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » czy da się naprawić wisko?

czy da się naprawić wisko?

witam... mam sierke 2.3v6 z '83r - objawy są nastepujące: wiatrak powinien przy wyłączonym silniku obracać się swobodnie (po lekkim uderzeniu go paluszkiem ;o))tymczasem muszę użyć trochę siły żeby go obrucić, ponadto - na zapalonym silniku - gdy dodaje gazu, bardzo "wyje"... podejrzewam że to sprzęgło wiskozowe... jeżeli się mylę to prosiłbym o wyprowadzenie mnie z błędu.... ma ktoś ewentualnie takie coś na sprzedaż - nowe/używka w dobrym stanie.... z tego co się orientowałem to nówka stoi ok.500zł :o/
PS z etgo co sie orientuje...ono jest odpowiedzialne za to z jaką predkością ma kręcić się wiatrak... teraz działa tak, że wraz ze wzrostem obrotów silnika, wzrasta predkość obrotów wiatraka - a normalnie on sobie żył swoim życiem... tak się powinno dziać jeżeli silnik się przegrzewa, wtedy wisko rozpoznawało po temp. powietrza z silnika i przyspieszało jego obroty żeby nie dopuścić do przegrzania... przynajmniej z tego co wiem to tak jest... jeżdżąc w takim stanie mogą sie ewentualnie wyd...ć łożyska albo silnik bedzie niedogrzany...tak mi sie wydaje przynajmniej... :o) no nic zobaczymy... licze że ktoś z szacownych klubowiczów mi doradzi lub pomorze ;o) PLEASE!!! :o)

gojik / 2003-01-22 09:17:13 /


wiec wyprowadze Cie z bledu

nie powinien sie luzno krecic, wtedy wlasnie jest zepsuty i silnik sie przegrzeje
powinien byc wyczuwalny opor, jak nim zakrecisz to powinien zrobic okolo 1 obrotu i stanac

w miare wzrastania temperatury ten opor wzrasta, wiatrak ten jednak nigdy nie obraca sie tak szybko jak silnik bo ma duze lopatki i jak ktos go zblokuje to pracuje jak smiglo samolotu

jednak nawet jesli bylby zblokowany to silnik nie bedzie niedogrzany bo ma przeciez termostat i wiatrak chlodzi wode w chlodnicy a nie w silniku

jesli jednak halasuje to moze byc inaczej uszkodzony, czy to na pewno on halasuje?

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-22 09:27:27 /


napoczatku myslałem że to z silnika.... ale wsadziłem kumpla za kółko i nacisnął gazu... na luzie... wiatrak zaczął zap...alać jak głupi - aż mi grzywke podwieiwało ;o) poluźnił gaz to zwalniał, wdepnął przyspieszał...na wolnych obrotach chodził kiedyś tak ze można go było reka zatrzymać(przez szmate)...nigdy tak sie wczesniej nie zachowywał jak teraz... no i strasznie wyje.... Z kolei jak się wyłączy zapłon nie można go ruszyc trzeba na siłe... przeskoczy... i znowu... i tak uzywając siły... "tyk", "tyk"... :o)

gojik / 2003-01-22 09:40:48 /


no to rzeczywiscie jest zrabany, zazwyczaj psuja sie w druga strone, tzn sa luzne

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-22 10:06:13 /


czyli to wisko? a nie orientujecie sie czy da sie to naprawic? czy musze kupic nowe.... :o/

gojik / 2003-01-22 10:19:53 /


tzn nie jestem pewien, jesli jest tak jak piszesz ze terkocze i przy obracaniu reka sa wyczuwalne przeskoki i chodzi ciezko to jest do wymiany

jak jest na zimnym silniku, czy tez tak ciezko chodzi i przeskakuje?

nie musisz kupowac nowego, mozesz uzywane tylko to zawsze niewiadoma ile pochodzi
oryginalne jest drogie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-22 10:30:07 /


Ja założyłem wiatrak na czujnik temperatury ... jednak zastanawiam sie czy pozostawinie wiskozy, która ma luzy może spowodowac jakieś uszkodzenia nie wiem łozysk itp. rzeczy??

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-22 11:15:03 /


chyba jednak włoże inna albo nowa albo uzywke - jak dostane... dziekuje bardzo za podpowiedzi.... pozdro i szerokiej....

gojik / 2003-01-22 11:34:33 /


jesli bedzie latalo to mozesz rozwalic pompe wody, a konkretnie lozysko pompy
tak samo jak wiatrak jest krzywy, wtedy jest niewywazony i lozysko dostaje po d..
ale jak ten wentylator jeszcze dziala to go nie wywalaj, elektryczny zawsze moze pasc i bedziesz mial rezerwe
ja co prawda zdjalem ale mam dwa elektryczne

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-22 11:52:11 /


W zasadzie wiskozy się nie naprawia, ale tu jest propozycja rozwiązania: http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3db6d2eeb7015#3dbfb5c318af3 Sam nie próbowałem i nie wiem czy w tym przypadku akurat Ci to pomoże.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-22 12:34:25 /


dzieki bardzo.... Rafal...

gojik / 2003-01-22 12:50:47 /


Najtaniej kupić dwa elektryczne (przy dobrych wiatrach po 30 zł za sztukę)i podłączyć pod czujnik temp. na chłodnicy (obowiązkowy przekaźnik). Nie znam nikogo, kto naprawia wiskozy. Ewentualnie kupić używkę. Tylko jak długo popracuje??? Tak więc jeden wiatrak przed chłodnicą, drugi za chłodnicą i luzy rajtuzy, gaz do dechy. Pozdro. Marcin.

Marcin Skorek / 2003-01-23 00:27:59 /


Jakie sa konsekwecje umocowania wiska 2,3 v6 na sztywno?
Da sie tak jezdzic? bo slyszalem zarowno pozytwyne i negatywne opinie.

Czytalem gdzies na forum ze ktos wywiercil dziurke wlal nowy olej zakrecil dziurke srubka i dziala, ale podejrzewam ze to malo realne.

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-26 12:23:11 /


A jaki olej jest w tej wiskozie? Chodzi mi o rodzaj, czy to jakiś specjalny wynalazek?

Michał.. / 2007-05-26 12:35:41 /


Olej przekładniowy? Czy są jakieś rodzaje tego oleju?

Michał.. / 2007-05-26 13:01:05 /


nie probuj tego lapac na sztywno bo silnik bedzie chodzil jak odrzutowy po przekroczeniu 2tys obr
najtansze rozwiazanie to kupno zwyklego sztywnego wiatraka - plusem tego rozwiazania jest bezawaryjnosc
nowe wisko to 600-700zl

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-26 15:13:04 /


Testowałem oba rozwiązania - z wlaniem oleju - działa jeżeli wisko nie cieknie total.
Oraz z tzw,. klejo lub elektro - wisko. Polega na twałym połączeniu obudowy z półosią. Oraz wówczas na usunięciu (symetrycznie) i przycięciu na długości łopat wiatraka(wstępnie tak o 1/3) - bo inaczej to huragan pod samochodem. Są to oczywiście tzw. patenty, a nie fachowe rozwiązanie - jak radzi Camaro. Mają jednak pewną zaletę - do realizacji od zaraz i bez nakładowo.

mtango / 2007-05-26 15:31:30 /


przycinanie lopat wiatraka moze spowodowac rozwalenie pompy wody
ciezko dociac je tak aby wiatrak pozostal wywazony
zauwazcie ze wiatraki nie maja rownomiernie rozlozonych lopatek

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-26 15:50:18 /


nowe wisko 600 zl? :/
a to ?

http://moto.allegro.pl/item184699608_sprzeglo_wentylatora_visco_ford_sierra_scorpio.html


Sprzęgło wentylatora VISCO FORD
Sprzęgło przeznaczone dla modeli Sierra i Scorpio OHC benzyna bez wtrysku.

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-26 16:22:34 /


to jakas wloszczyzna, ja pisalem o oryginale

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-26 16:43:44 /


Mitrov daj sobie spokój z tym wiskiem z allegro, mam już takie i można je sobie w du... wsadzić.
Na allegro za 100-200zł są podróby i nie działają !
Jak już nowe to tylko oryginał lub używane oryginalne sprawne, bo inaczej to kasa w błoto wydana, a fura i tak się bedzie gotowała:)

Ja kupiłem oryginalną używkę i działa super, ale ile jeszcze pociągnie to nie wiem.
Ale jak się zepsuje to biore nowy oryginał i niestety ale trzeba dać te 500-700zł.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-26 17:29:55 /


no wlasnie zainwestowalem w uzywke i mimo zapewnien sprzedajacego ze dziala tak nie jest :(

na goracym silniku mozna sobie wiatrakiem obracac w kazda strone bez problemu jak sie dlugo chce :) jak silnik jest zimny stawia wiekszy opór

narazie powrucilem do wiatraka mniejszego mocowanego na 4 sruby
w trasie ponizej 100 mozna jechac ale wystarczy ze ze 2 min postoji w korku albo jest wolna jazda i sie za goraco robi

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-26 19:05:23 /


wisko nie do konca dziala tak, ze im jest cieplejsze to trudniej obracac

na zimnym silniku nie powinno robic wiecej jak pol obrotu zakrecone reka, jak silnik sie rozgrzewa to robi sie nieco luzniejsze, ale jak zlapie temperature powyzej normy to lapie dosc mocno, slychac wtedy odglos jakby wlaczyl sie elektryczny wentylator
tak zachowuje sie oryginalna nowka do Capri

W Scorpio nie slysze nigdy mocnego zalaczania sie, jest to plynniejsze

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-26 20:44:53 /


Ja tam zawsze przed kupnem używki pytam czy mogę sprawdzić i ide z gościem do auta, młotek i mocny śrubokręt wystarczy aby odkręcić stare, zakładam używkę którą mam kupić i kat silnika na postoju z gościem obok. Jeżeli jest sprawne to kupuje, a jeżeli nie to koleś sam odpuszcza i przeważnie szczena mu opada, bo myślał , że frajerski numer mu przejdzie, a tu lipa :)
A zawsze kilku gapiów się znajdzie i "renoma" spada :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-26 23:10:23 /


Na 3 sprawdzone wiska, jedno działa i spisuje się znakomicie :)

Jeżeli sprzedający nie chce dać do sprawdzenia to odpuść sobie , bo kasa w błoto pójdzie.

I Camaro ma rację, jak nowe wisko to tylko oryginał !

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-26 23:14:19 /


Czy da sie sprawdzic wisko poza silnikiem na przyklad polac go goraca woda albo wsadzic do kuchenki :) zeby sprawdzic jak reaguje na temperature?
Czy mozliwe jest ze wisko nie dostaje odpowiedniego bodzca z tego gwintu z pompy wody poniewaz on przekazuje temperature na wisko tak?
Przy rozgrzanym silniku na 4/5 wskaznika moge spokojnie zpalac ten gwint i mnie nieparzy jaka powina byc temperatura w ktorej wisko bardziej lapie?

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-26 23:53:36 /


Wydaje mi się, że wisko nagrzewa sie od strony chłodnicy(blaszka-spirala) i całe ożebrowanie, a dodatkowo przez gwint od pompy wody.
Ze sprawdzeniem bez silnika nie jest chyba tak łatwo, ja tam zawsze na silniku sprawdzam. Jak masz stare rozwalone to zblokuj na stałe, aby tylko dojechać do miejsca kupna nowego, jak trafisz sprawne z dużym luzem na łożysku to też odpuść sobie :)

To nowe co kupiłem na allegro to założyłem odrazu na silnik, a tu kur... fura się gotuje na postoju:(
No testy z opalarką, gorącą wodą i hu... czym jeszcze, a ono ani trochę oporu nie chce z siebie wykrzesać. To się wku... i poszukałem używki , ale dopiero 3-cie okazało się sprawne i też nie wiem ile pochodzi.

Jak Cie stać to bież nowy oryginał i po problemie, albo wiatrak na stałe, ale oryginał, bo jest odpowiednio dobrany i auto na luzie i przygazowaniu nie przemieszcza się do przodu jak samolot:)
Nie wspomnę o spalaniu:)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-27 00:17:31 /


dodam jeszcze ze uzywanego wiska nie rozdaja za darmo, trzeba za nie zaplacic 100-150zl
jak niektorzy juz wiedza zazwyczaj taki nabytek jest zepsuty lub zepsuje sie w ciagu paru miesiecy bo ma ponad 20 lat
wystarczy kilka takich nieudanych zakupow...a juz by bylo nowe
problem w tym ze niedlugo nowych nie bedzie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-27 01:24:11 /


hmm. nie prosciej taniej szybciej i pewniej nie obciazajac silnika zamontowac elektryczny...

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-29 10:02:06 /


No wiec olalem wisko i zainwestowalem w wiatraczki elektryczne z Forda Scorpio

Teraz pytania

Gdzie umiescic czujnik temperatury plynu chlodniczego, na dolocie czy odlocie z silnika?

W układzie sa dwa wentylatory a wiec moze jakis czujnik dwustopniowy co na przyklad przy tem. 90 zalacza jeden wiatrak a przy 100 drugi lub dwa czujniki osobne na 90 i 100 stopi.

Jakie sa wartosci temperatury w 2,3 v6 w której powinen sie wlaczac nawiew?

Od czego dobrac czujnik?



mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-04 18:51:24 /


Czujnik daj od forda scorpio/sierra z silnika dohc. Powinien być zamontowany na wylocie płynu z silnika. Czujnik jest 2 stopniowy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-04 22:51:16 /


a co sadzicie o tym czujniku ? i niby do Granaday do 85 :)

Włącznik wentylatora MOTORCRAFT 7001611

cena brutto: 65.00 zł

INDEKS TOWARU: 7001611
ZASTOSOWANIE:
Escort 1.6ZH 16v,1.8ZH 16 v od 1995-
Escort 1.0,1.3,1.3i OHV od 1998-
Fiesta 1.0,1.1,1.3,1.3i od 1989-1995
Focus 1.8,2.0 ZH-E 16 v od 05.2000-
Granada do 1985
Orion 1.1,1.3,1.3i od 1988-
Sierra 1.6,1.8 CVH od 07.1988-1993
ZAMIENNIKI:
7-001-611 HP gwint M22x1.5 tem.pracy 102C-97C
1.850.137 EPS
07787 FEBI
50013 INTERMOTO... więcej >>

Producent towaru: Motorcraft - Ford

http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,03,,pl-pln,315966,0.html

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-04 23:13:21 /


mitrov składaj składaj bo na pucharze musimy sie pościgać moimi granatnikami:):):):):):) Może zrobimy jakąs podmianke na czas pucharu?? Ja wezme automata a Ty dostaniesz 2.8???

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-04 23:15:06 /


mi pasuje :D

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-04 23:41:48 /


jaka powinna byc temperatura wody wychodzacej z silnika (do chlodnicy) zeby sie wlaczal wentylator??

teraz mam czujnik reagujacy na 100 stopni lecz wskazuwka podchodzi do czerwonego a czujnik sie nie załancza :/

gdy zlacze ze soba kable dochodzace do czujnika wiatraki sie kreca

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-06 10:40:09 /


Najwyraźniej wskaźnik nieprawidłowo pokazuje temperaturę. Płyn chłodzący w układzie wrze przy 110-115'C lub więcej jeżeli układ jest ciśnieniowy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-06 11:39:11 /


przy korku 1,2bara płyn wrze pow 130 stopni

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-07 17:18:20 /


No tak ale jaka jest max dozwolona temperatura plynu chlodniczego w 2,3 v6

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-07 23:03:13 /


( mitrov) pokazał wisko z allegro,zakupiłem i zalozylem na silnik i kuka juz rok przy 2,3v6 koszt 142zł ja jednak polecam nie opstawiam jej negatywnie, lepiej kupic taką nową jak uzywaną za 100zł .pozdraw Rafi

Łukasz 33 radom / 2007-10-01 19:05:01 /