Pytanie teoretyczne. Który jest lepszy i dlaczego? Który wytrzymalszy i bardziej niezawodny? Pytanie pod kątem Taunusa, no ale to chyba bez różnicy.
♠Zoggon♠ / 2006-06-03 16:53:52 /
Odpowiedz pod kątek capri:
- jednoczesciowy łatwiej zabić ;))
- łamany jest zancznie lepszy..
- a i łączenie skrzynia- wał tylko metalowy krzyżak- ja miałem na poćzatku gumowy ( prawie nówkę) - wytrzymał dwa tygonie i jedno gumopalenie - po wyjęciu rozsypał się na 6 częsci..;/ a metalowy mam od miesiąca i jak przeżył SO ( a przeżył) to jeszcze dużo przeżyje...
michalch83 / 2006-06-03 19:31:18 /
pod kontem taunusa to jednoczesciowy wystepuje tylko w 1.3.
nmd / 2006-06-03 20:27:22 /
i w 12m z 2.9 przerobionym na tył napęd :D
chmm. ale ja tam wiem od czego jest ten wal :P
nmd / 2006-06-03 20:40:51 /
Tutaj trochę info:
http://www.capri.pl/forum/16343#16369
Wojtass / 2006-06-03 21:04:48 /
coz, wydaje mi sie, ze nie bez powodu w sporych wozach wstawiaja jednoczesciowe. Jak to mowia im mniej ruchomych czesci tym lepiej :)
Kriss_MustangII / 2006-06-05 09:17:39 /
najlepsze są trzyczęściowe- jeśli już nie da rady załozyć takiego z jednego kawałka stali.A dlatego, że przegób kardana, jeśli pracuje pod kątem, to mimo że wał wejściowy obraca się ruchem jednostajnym, to wał wyjściowy obraca sie z prędkością rpm taką samą, ale wał przyśpiesza i opóźnia swój ruch podczas każdego obrotu. Dlatego wał trzyczęściowy z dwoma kardanami, które pracują pod takimi samymi kątami co do wartości ale przeciwnego znaku, ma na wyjściu znów predkość jednostają, a część środkowa przyśpiesza i zwolnmia, ale jest to bez znaczenia strategicznego.
przypomniałeś mi podstawowe pytanie jednego z moich nauczycieli ;) -
"warunki równobieżności podwójnego przegUbu kardana" :)
marian212 / 2006-06-05 11:26:54 /
"Dlatego wał trzyczęściowy z dwoma kardanami"
Chodzi Ci o wał z tym gumowym sprzegiełkiem ? Bo ja w Capri mam trzyczęściowy z trzema kardanami. I wydaje się jeszcze lepszy niż ten z gumą i dwoma kardanami ;-)
http://files.capri.pl/u/a/d/4016bff5d61ad.l.jpg
MikeB4 / 2006-06-05 11:56:14 /
przepraszam -przegub- racja Marianie... Mike, nie wydaje Ci sie, że wał z trzema kardanami jest 4-częściowy- przed kardanem, między kardanami i za kardanem...
zależy jakie ma wejście do dyfra np. Mustang ma 2 kardany i 2 części ;-) ale faktycznie ostatni odcinek w 3 kardanowym wale można nazwać czwartą częścią
MikeB4 / 2006-06-05 18:08:20 /
Jeżeli wał ma się szybko kręcić to tylko dzielony. Mało tego kardany muszą pracować parami na takich samych kątach, jeżeli nie to szybciej zużywa się cały napęd(np krzyżaki). Pojazdami amerykańskimi tutaj raczej bym się nie sugerował - tam po prostu nie osiąga się takich prędkości. Zasada jest jedna im krótsze odcinki wału tym mniejsze siły zginające działające na wał. Ameryka wydaje się nie znać wałów łamanych - stąd liczne przypadki wizyty rzeczonego w kabinie auta. Ichniejsza policja dostaje auta bez ograniczników prędkości ale z zastrzeżeniem o możliwości bliskiego spotkania z wałem)
Czym krutsze są odcinki wałów, nazwijmy to "rurkami" tym wał mniej drży i jet ciszej. Zakładanie przegobów ma za zadanie tylko powiększyć ilość stopni swobdy poszczególnych odcnków "rurek" lub tak jak ktoś wcześniej prościej napisał zmniejszać momenty gnące wał (powstałe w skutek niedokładności wykonania wału)
bartek nowakowski / 2006-06-08 21:19:01 /
Czy aby napewno??
RAV :) / 2006-06-08 22:08:18 /
W granadzie podpora wału jest dokręcana do nadwozia z użyciem dość gróbych podkładek dystansowych. U mnie niestety z winy pozostawienia samochodu pod "opieką" osóbtrzecich, owe elementy się zbyły. Teraz pytanie jakiej gróbości muszą być. Coś musze dorobić bo wał drży niemiłosiernie a gumowy łącznik wału jest bardzo zgięty.
bartek nowakowski / 2006-11-01 19:32:58 /
podnies maksymalnie skrzynie podkladajac cos miedzy nia a poduszke. Nastepnie jesli nadal bedzie za malo, to podloz pod podpore podkladki ok 3mm.
Mysza liil (EM) / 2006-11-01 21:28:01 /