Podczas remontu głowica rozebrana, wszystko wyczyszczone spolerowane i dotarte/zawory ma się rozumiec;]/. Złożona na nowo. I teraz moje pytanie jaki powinien być luz zaworowy po takich zabiegach? Czy ma to byc luz książkowy tzn. stosowany na nowych silnikach?? Pozdrawiam
Matlak / 2006-05-26 00:08:47 /
tak, ksiazkowy
Mysza liil (EM) / 2006-05-26 00:54:38 /
Dzięki Mysza za pomoc. pozdrawiam
Matlak / 2006-05-26 10:42:36 /
Mam pewną wątpliwość... gdzie wtykać szczelinomierz? między krzywke a dźwigienke, czy między dźwigienke a zawór? 1.6 pinto ohc
dźwigienka zawór :)
dzięki za szybką odpowiedź :)
ee??!! czyżby napewno?? może coś źle zrozumiałem ale ja zawsze regulowałem (krzywka wałka - dźwigienka) i w książkach też tak jest...
mój błąd :D krzywka wałek :)
jednak warto czasem coś odłożyć na jutro. Jeszcze raz wielkie dzięki ;)
o tutaj rysuneczek jeszcze:
zgadza się: krzywka - dzwignia (i dlatego luz w OHC pozornie ustawia się mniejszy niż w fałce)
oczywiście zwróć też uwagę żeby krzywka na regulowanym zaworze była mniej więcej w takim położeniu jak na powyższym rysunku ;)
zygzak_wFe / 2008-06-25 23:40:33 /
??? Ja zawsze ustawiam: dźwigienka - zawór i zawsze jest OK. Więc może obie metody są dobre?
Milo, jak ustawiałem tak jak Ty, to chodził pięknie, cichutko. Palił 11/100 w mieście :) ...........i nie jeździł zupełnie. Ale Ty masz chyba silnik w lepszym stanie :).
Teraz mam ustawione książkowo + malutka poprawka i zaczął jeździć, ale z gazem nadal nie moge do ładu dojść. Przykręce to gaśnie na luzie, rozkręce to 20/100. Mam juz dość tego pinto.
UglyKid / 2008-06-26 07:44:44 /
Miałem all po generalce. Mój po mojej regulacji pali w mieście 9, na trasie 6 przy 120km/h. Więc chyba Twój OHaC nie tego :)
w sumie między dzwignię a zawór też można wepchnąć szczelinomierz, ale rysunki w książkach są jednoznaczne
jeśli ustawiałeś nad zaworkiem to wychodził za mały luz, co nie jest korzystne dla silnika
zygzak_wFe / 2008-06-26 18:46:59 /
Ustawiłem... wreszcie zaczął cykać! jak szwajcarski zegarek, nie... jak sto zegarków! Obroty jałowe podskoczyły, ładnie się zbiera.
Trochę odświeżę wątek, bo mi się takie pytanie urodziło: mam teraz do wyregulowania 2.0 Pinto w Prosiaku. Na pewno zapłon i na pewno gaźnik, bo zatkałem mu dyszę powrotu paliwa i nieźle go teraz zalewa.
Nie będę tego sam robił tylko chcę analizator i porządne ustawienie składu mieszanki. Ale zauważyłem wczoraj, że trochę klepią zawory. Czy najpierw wyregulować zawory i dopiero jechać na ustawianie wszystkiego czy ustawić z zaworami bawić się przy okazji?
Najpierw zawory.
A jaki jest ta książkowa wartość ustawienia zaworów? Akurat potrzebuję.
BartekCapri / 2010-06-02 00:36:50 /
http://www.capri.pl/garage/engine-2000-r4