obniżone zawieszenie (przód), szerokie kapcie, chromowane fele (i nie tylko one), w środku jak amerykański krążownik... widziałem takiego niedawno pod Warszawą i nawet pogadałem z właścicielem. Miły i trochę pokręcony gość.
pawelhead / 2003-01-20 17:54:03 /
Miałęm Fiata 125p - niezła fura , ale silnik standart jedynie co w silniku to była planowana głowica fele tylne 195/55/14 - Biały - jezdziło się też super tym autem. Ale to o czym ty piszesz to miszczostwo świata. W Poznaniu jezdzi tez niezły chyba fiśniowy -oniżony, kombi, z wlotem powietrza na przegu masce.
Swojego sprzedalem na rzecz NIemca F.C.
Albi_Poznan / 2003-01-20 18:05:55 /
hmmm na stornie fiat & the furious jest opisany zolty 125p z sprezarka roots'a tylko ze on ma wolny wydech i kilku litrowy zbiornik paliwa ... to ten?
Tamten był czarny; Kurcze trochę zjeb.., że nie wziąłem od gościa namiarów, spotkałem go na stacji benz., zadałem parę pytań, obejrzałem samochodzik i na koniec powąchałem spaliny... miałem zamiar kiedyś robić takie same autko;
pawelhead / 2003-01-20 20:33:55 /
Co do tego żółtego ze superchargerem Rootsa to jest to zdrowy pic na wodę (wprawdzie działający), bo zakładanie sprężarki od V8 do rzędowego silnika, to tylko poprawa wyglądu. Sprężarka i tak jest połączona do gaźnika na standardowym kolektorze.
Kiedyś sam przerabiałem swojego Fiaciora i mogę podzielić się doświadczeniem:
Sam założyłem silnik od Fiata Ritmo 105TC: 1.6 DOHC 105KM. Do tego skrzynia biegów od Fiata Argenty (5) z prostym drążkiem.
Do Fiaciora proponuję silniki:
Fiat Ritmo 125TC ABARTH: 2.0l DOHC 125KM ozn. silnika: 138AR1xxxx
Fiat Ritmo 130TC ABARTH: 2.0l DOHC 130KM (2 gaźniory) ozn. siln.:138AR2xxxx
Silniki pochodzą od samochodu z przednim napędem więc należy założyć skrzynię od F.132. Najlepsza jest od Argenty z prostym drążkim zm. biegów.
(należy wepchnąć chłodnicę max. do przodu, silniki dobrze pasują na łapach, należy przespawać-powiększyć tunel nad skrzynią biegów i przerobić flanszę wał-dyfer)
Można założyć również silnik od Lancii Themy 2.0l DOHC ok. 140KM. Lub ten sam silnik na wtrysku i z turbiną (moc 202KM).
Jedyną przeszkodą w zakładaniu V6 jest brak miejsca pod maską w związku z czym jest to bardzo pracochłonne.
Jedno jest istotne: Jeśli mamy w 125p ponad 120KM i zaczynamy szaleć, to zaczyna rozłaxić się buda... :)
♠Zoggon♠ / 2003-01-21 12:44:36 /
A najlepiej to jakiś stary dostawczak:
♠Zoggon♠ / 2003-01-21 17:42:19 /
mam kumpla który ma kanta z silnikiem 2.0 dohc z fiata chyba 132 , zagazowali go wymontowali totalnie zbiornik paliwa i kanta nie można dogonić 130 koni daje mu niezłego kopa sprawdzałem i wygląda bandycko, a co do budy to prawda łamie się na przednim słupku
TOMEK "MIARQA" / 2003-01-22 14:33:22 /