Pacjent to Capri MKIII Super GT z 1984 roku.
W aucie tym z tego co zauwazyłem oryginalnie nie było żadnej gumy nakładanej na pręt wajchy zmiany biegów, która uszczelniałaby otwór w karoserii. Po demontażu skrzyni biegów (mam podstawy twierdzić, że pierwszym w historii tego auta) na pręcie były tylko resztki jakiejś gąbki/wykładziny w stanie już mocno średnim. Teraz nie mam już nic.
Skrzynia jest N9 jeśli ma to jakies znaczenie.
Co tam było fabrycznie i jakie mam możliwości? Jak to rozwiązaliście u siebie? W starszych Capri pewnie była jakaś guma, a w nowszych odbiło mi się o uszy, że nie.
Wolałbym jednak coś załozyć niz jeździć bez niczego, gdzie w czasie deszcze mieszek skórzany dostaje wodą i leci ona do środka przez dziurę w tunelu.
Ja to wygląda można obejrzeć tutaj.
http://www.garazmarcina.pl/capri_dred/010.html
zrób to po radomsku :))))
najdos / 2019-09-24 20:15:20 /
Gumę z jakiejś Sierki czy coś podobnego miałem zapatentowaną. Było ok.
bobik liil / 2019-09-24 20:22:06 /
Tu masz oryginalny "izolator", który się pewnie wykruszył:
https://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/H06.12
Ja u siebie aplikowałem gumę z wcześniejszych roczników z 4-biegową skrzynią:
https://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/H06.11 - element nr 13.
Michał Konieczny / 2019-09-24 20:34:54 /
Tam była pianka / gąbka. Miałem coś takiego w Laserze z 1984r. z 5b skrzynią.
Tak więc wkładaj gąbkę, zrób tylko dziurę na pręta i heja :D
Konrad vel smasher / 2019-09-24 21:19:30 /
Tak tez myślałem, ale to gówno będzie trzymać wilgoć... Chociaż z drugiej strony po 35 latach nie mam tam śladu rdzy akurat....
tam sie sprawdzi rozwiązanie z granady taki gumowy stożek a w sumie to dwa bo tam jest stożek w stożku wiesz o co chodzi rozkręcałeś granady
mishq (Mateusz G.) / 2019-09-24 22:06:13 /
To kup pianke albo karimate wodoodporną potnij - w zaleznosci od struktury bąbelków jedne gąbki chłoną wodę, a inne nie.
Konrad vel smasher / 2019-09-24 22:20:44 /
dwie pierwsze Capri 2,0 OHC 1983, skrzynia n9
oryginalna "pianka" 2 cm grubości, zwulkanizowana z materiałem przypominającym gumę/elastyczny bitum 1,5 - 2 mm .
montaż - gumą do dołu, po przykręceniu skrzyni, piana uszczelnia otwór na lewarek. Na gumie odciśnięte są, te trzy śruby przykręcające lewarek.
na 3 fotce guma z Sierry 2,0 OHC n9 1984 r. i też była taka pianka tylko grubsza i bez tego bitumu.
EL COYOTE / 2019-09-25 08:25:28 /
Przy n9 masz prostokątny otwór z kołnierzem. Ja w swoim oryginalnie miałem gumę. Kwadratowa z wargą którą łapie krawędź otworu. Niestety nie mam rzadnej fotki.
Marcin P. / 2019-09-25 13:26:43 /
Chociaż z drugiej strony nie było u mnie tej pianki.
Marcin P. / 2019-09-25 13:31:01 /
w 83 r być może jeszcze jej nie było.
ja tak ja Dred, jako pierwszy w swoim demontowałem tą skrzynię.
EL COYOTE / 2019-09-25 14:47:14 /