jaka moc ma silnik od forda scorpio 2.9, jaki moment obrotowy i gdzie moge znalezc jakies wieksze informacje na jego temat???????
soft74 / 2003-01-19 17:49:25 /
Soft74 - za ostatnie półtora roku sam pisałem wypracowania na ten temat już ze 3 razy, a Camaro i inni conajmniej z 5 razy. Poszukaj w dziale "garaż - silniki" albo "forum - silnik, tuning, przeróbki, itd.". Jest kilka takich motorów o mocach od 145 do 210 PS. Nie chce mi się znowu wyciągać całej tej literatury.......Pozdro....
KRK 4m / 2003-01-19 18:23:28 /
Można by też sensowniej dać temat wątku :-))))
samo silnik g.... mówi i nie wiadomo że chodzi o 2.9
MikeB4 / 2003-01-19 18:45:45 /
no właśnei ;) efi ma chyba 160 PS chyba :D
a bez katalizatora i z stozkowym filtrem i koncowym remusa to i z 350KM buahahaha
<nie mogłem sie powstrzymac>
a z naklejką TUNING na deklu daje jeszcze ze 100 koni ;)
może byśmy założyli kącik dla zagubionych? co Wy na to chłopaki? :)
Po dołączeniu na wlocie wysokooktanowego acetylenu to pewnie z 400 i to nie KM a PS.
SzymoN / 2003-01-20 12:25:47 /
curwa chłopaki co wy piszecie bluzgacie gostka, bo chce mieć lepszy silniczek niż wy mace w swoich drezynach, które ledwo co jeżdżą :-)))))))) pozatym największy przyrostmocy nawet do około 300% można uzyskać wstawiając magnetyzery paliwa w wersji "eco", które dodatkowo zmnbiejszą zużycie paliwa do 2.5 litra na 100, zamiast normalnych 12, czy 15 literków na 100kilosów. :-))))
H2O patryk_3M / 2003-01-20 13:21:10 /
a mam to coś tylko jeszcze niezamontowałem to jest jakoś katalizator aco heh normalnie leprze niż nitro ;)
he no ale mógł napisać w tytule że chodzi o 2.9 ???
a nie samo "silnik" ....
MikeB4 / 2003-01-20 13:50:53 /
dobra nie buzujcie sie tak. Moze i powinienem z tytulem bardziej sie wysilic ale iego nie zrobilem.a w sprawie podnoszenia mo0cy proponuje kostki przy lusterku, plomienie na masce, swiatelka w spryskiwaczach i obowiazkowo podwozie wtedy dojdziemy juz do jakis 699 i 0.5 km :))
soft74 / 2003-01-21 11:20:32 /
nie wiem moze jestem slepy ale w garazu nie widze nigdzie nic o silniku 2.9 efi?????????????
soft74 / 2003-01-21 11:39:05 /
Bo w garażu nic niestety nie ma o tym silniku, wszystko co jest to między wierszami na forum. Będzie trzeba uzupełnić listę silniku w "garażu", bo widzę że to popularny temat.
Michał Konieczny / 2003-01-21 11:42:25 /
wiedz cay czas nie wiem gdzie moge znalezdz jakies obszerniejsze danie dotyczace tego silnika a interesuje mnie moment obrotowy i seryjna moc, nie mowiadz juz o wszelkich parametrach
soft74 / 2003-01-21 11:44:47 /
moc 2,9efi to ok 150KM
przy czym różne książki podają że np: z katalizatorem ma 145KM a bez koło 155.. spotkałem się też opisem skorpio jakoby ten silnik miał 160KM
najważniejsza zaleta takiego motoru w stosunku do 2,8 to "hydrauliczne" zawory i odporność na zagazowanie...
co do momentu obrotowego to wartości nie znam ale wydaje się że jest większy od 2,8...
Trójkąt / 2003-01-21 12:04:03 /
2.8 po 85r tez sa odporne na zagazowanie, tyle ze zaworki trzeba regulowac
camaro / 2003-01-21 12:06:41 /
Troche znalazłem w wątku "co musze zrobić jak zmieniam silnik na większy"
wcale sie nie dziwie że tam nie zajrzałeś - podobnie jak po pół roku ktoś szukający danych 2.9 EFi nie domyśli się że znajdują sie one w tym właśnie wątku !!!!
Perana - pozwól że Cie zacytuje
"Było już parę razy na tej stronce - nawet do tego pytania w forum !! 2.9efi ma 145 PS z katalizatorem, a 150 PS bez - oczywiście 8-zaworowy OHV. Wygląda to niby cienko przy 2.8i, ale ma znacznie wyższy moment (239 zamiast 221 Nm) i to już o 500 obrotów niżej.
Jako Cosworth 24v QOHC (niektórzy piszą DOHC, ale to nieprawda - on ma 4 wałki w głowicach, a więc Quadruple OverHead Camshaft) ma odpowiednio 195 PS z katalizatorem i 207 PS bez. A do tego o 25% wyższy moment. "
MikeB4 / 2003-01-21 12:07:06 /
mikeB4 dzieki wielkie za odpowiedz
soft74 / 2003-01-21 12:20:52 /
BRC (bez kat.) 110kW (~149,5KM) 233Nm(3000 obr/min)
BRD (z kat.) skrzynia man. typ N lub aut. 107kW (~145,4KM) 222Nm(3000 obr/min)
BRE (z kat.) skrzynia typ MT75 107kW (~145,4KM) 226Nm(3000 obr/min)
"Ford Scorpio Service and Repair Manual" Haynes Publishing 1996
SzymoN / 2003-01-21 12:29:55 /
OK, Soft 74 - znalazłem to wypracowanie z maja 2002 (zamieszczał to Perana, bo mnie jeszcze nie było na stronce). Jak poczytasz, to skumasz że nie o moc w tym 2.9efi głównie chodzi. Oto tekścik:--------------------------------------------------------------------------------
Słabe 145-konne efi??? No właśnie - ale EFI !! Po pierwsze - zaletą wtrysku elektronicznego jest właśnie zoptymalizowany przebieg krzywej momentu i mocy. Przecież parametr podawany we wszystkich dyskusjach to "moc maksymalna", czyli oddawana przy jednej optymalnej prędkości obrotowej. Motor 2.8i, który ma 150 czy 160 KM (masz rację - w sumie nieważne) przy 5700-5800 obrotów, ma przy 4000 jakieś 120, a przy 3000 obrotów ledwie 95 KM. A o przyspieszeniu decyduje wykres momentu, a dokładnie całka (czyli mówiąc obrazowo pole powierzchni zawartej między dolną osią a krzywą) momentu - z założeniem, że porównujemy auta o tej samej masie i tym samym przełożeniu ostatecznym. A silnik EFI 2.9 145 KM (z katalizatorem) jest tu znacznie lepszy od 160 KM 2.8i, nie mówiąc już o porównaniu EFI 2.9 150 KM (bez katalizatora) i 2.8i 150 KM z Sierry. W realiach Scorpio zmiana motoru 2.8 na 2.9 (oba po 150 KM) obcięła prawie sekundę w przyspieszeniu do setki. Nie wiem na ile dokładnie udało mi się sczytać parametry z wykresów, ale podaję poniżej wyniki - kto chce, niech sobie zrobi z tego tabelkę albo wykres całki. Najpierw moc w PS DIN przy 3000, 4000, 5000, 5500 i 6000 obrotów. Kolejno :
Capri 2.8i spręż.9.2 160 PS: 98-127-152-159-158;
Granada 2.8i spręż.9.2 150 PS: 96-120-143-148-149;
Sierra 2.9efi spręż.9.5 150 PS: 105-127-145-149-149;
Scorpio 2.9kat spręż.9.0 145 PS: 102-123-141-145-141;
Scorpio 24v spręż 9.7 205 PS: 124-154-184-196-205;
A teraz moment w Nm kolejno przy 2000, 3000, 4000 i 5000 obrotów:
Capri 2.8 160 PS: 205-222-224-210
Granada 2.8 150 PS: 207-219-220-203
Sierra 2.9 150 PS: 218-238-225-209
Scorpio kat 2.9 145 PS: 212-229-219-204
Scorpio 24v 205 PS: 231-258-280-264
Widać z tego, że "na papierze słabsze" motory 2.9 w dolnym zakresie obrotów ciągną lepiej od szybkoobrotowych 2.8, bo mają większy skok. Oczywiście odrębną bajką jest silnik 24v, ktory ma zupełnie inne parametry napełniania. I tu dopiero można mowić o jakiejś zauważalnej różnicy osiągów. Bo fordowska norma rozrzutu mocy na hamowni dla nowych silników 2.8/2.9 wynosiła plus/minus 4 PS i plus/minus 6 Nm w całym zakresie obrotów.
Perana [2002-05-10 09:54:43]
Pozdro........
KRK 4m / 2003-01-21 13:54:27 /
to ja moze jeszcze spytam o 2.8 ale na gazniku :)
przegladajac foldery znalazłem: 135KM@5200 i 220Nm@3000 ale czami przy 4000 jak przy wtrysku..
zbiegime okolicznosci mam taki własnie u siebie niestety z kol ssacym z 2.3 i gaznikiem od 2.0 i co do momentu to przychyliłbym sie do 3000 (zaczyna wciskac)
:)
pozdro
tak sie sklada ze mi takze chodzi o moc samochodu z tego powodu ze mam przyczepe ktora chce tym cudem ciagac na wakacje a do tego raczej nie moment tylko moc jest potrzebna (zeby nie zarznac silnika)
soft74 / 2003-01-22 13:19:27 /
Sorka - Soft74 - że wracam Cie do fizyki ze szkoły podtsawowej. Do ciągniecia przyczepy też potrzebny jest MOMENT, a nie moc. Lokomotywy spalinowe na PKP (ST-43, ST-44, SU-46) mają moce rzędu 2000 KM (raptem 12-15 Caprików), a ciągną składy po 50 sztuk 30-tonowych wagonów. A dlaczego - bo moment maja rzedu 8000 - 10000 Nm (tyle co 50-80 naszych wózków). A zapnij przyczepę do 800-konnego Ferrari z F1 - na pewno daleko zajedzie.......
Po raz setny powtarzam na tej stronce - moc jest ŻADNYM parametrem sprawnosci dynamicznej silnika czy samochodu - decyduje tylko (przy prawidłowo dobranych przełożeniach skrzyni, dyfra i rozmiarze opon) o jego prędkości maksymalnej. I o NICZYM wiecej...
A więc - reasumując - do holowania przyczepki także 2.9 efi będzie lepszy od każdego 2.8. Pozdro.
KRK 4m / 2003-01-22 13:54:16 /
A co to za różnica czy lokomotywy spalinowe, czy elektryczne??
Wydaje mi się, że w spalinówkach i tak silnik diesla napędza prądnicę, która zasila silniki elektryczne-napędowe. Jakoś nie wyobrażam sobie diesla, który by to uciągnął i jakie miałby on sprzęgło (szczególnie po ruszeniu z miejsca z 20-stoma wagonami węgla) ;). ...no chyba, że mi się źle wydaje...
Apropos. Jeśli ma ktoś ochotę wyremontować sobie piękny stary parowóz, to jest takich dużo w Jaworzynie Śląskiej. Można kupić po cenie złomu + remont to = jakieś 100 000PLN. Plusem jest to, że później nie będzie nikogo ktoby się za wami nie obejżał.
♠Zoggon♠ / 2003-01-22 14:07:23 /
Zoggonku drogi, oczywiście że żadna różnica czy spalinowa, czy elektryczna.
Zresztą nie to było tematem mojej uwagi. Chodzi tylko o to, ze nie MOC tylko MOMENT. A wymienione przeze mnie uprzednio serie istotnie mają silniki elektryczne na każdej z 6 osi, zaś przekładnie mechaniczną - jak w Starach czy Jelczach - mają tylko maleńkie 2-osiowe manewrówki typu SM-02 i SM-03 o mocach rzędu 60-150 PS. Żadna tarcza sprzegła nie wytrzymałaby takich obciążeń, to prawda. Są wprawdzie jeszcze lokomotywy z przekładnią hydrokinetyczną Voitha (jak poczciwy fordowski Borg-Warner czy Hydramatic z GM), ale na PKP rzadko były stosowane i dziś są już wycofane (SM-15 i SM-25). Ale na świecie (np. słynna seria Hymek na British Rail albo V200 na Deutsche Bundesbahn) stosuje się je często i nieźle sobie radzą.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-01-22 15:00:27 /
krk4m ubiegł mnie ;), ale to święta prawda, koniki to można sobie w tyłek wcisnąć jeśli chodzi o prawdziwe obciążenia ;P. W skrócie moment to jest to coś co potrafi wogóle pokręcić kołami, a moc to ile się da zrobić i w jakim czasie (czyt. masz moment wrzucasz 5 bieg i ciągniesz zaprzęg w górach 100km/h, masz tylko moc to 2-3 bieg, 5000 obr. i czajnik pod maską ;))
A co do lokomotyw, to jest dobry przykład jak silnik o wysokim momencie obr. (elektr.) góruje nad spaliniakiem (dieslem), tu jest szczególny przypadek bezstopniowej przekładni elektrycznej, bo i obciążenia są nie lada :)
z fizyki zawsze bylem noga wiedz dzieki za darmowa lekcje :) jeszcze mam jedno pytanie na ten temat czy silnik 2.9 efi jest to wtrysk 1-no czy wielopunktowy???
soft74 / 2003-01-23 10:56:03 /
wielo... a raczej 6-cio w tym konkretnym przypadku :)
Trójkąt / 2003-01-23 11:31:38 /
A jakie są (czasowo) różnice w przyspieszaniu dla Capri 2.8i vs 2.9efi?
Lloyd / 2003-07-25 18:55:30 /
Loyd: postaraj się o program "Cartest", była o nim mowa już na forum. Będziesz mógł sobie wtedy przetestować wszelkie osiągi Capri, z każdym silnikiem, jaki byś sobie wymyślił...
♠Zoggon♠ / 2003-07-25 21:03:50 /
...wiem, wiem - mam go :) Ale jakoś tam nie ma Capri ani Scorpio, a jakbym je sam dodawał, to nie wiem jakie jest np. wyważenie czy współczynniki oporu powietrza :/
Chodziło mi bardziej o empiryczne wrażenia, ale... mniejsza o to ;))
Lloyd / 2003-07-25 22:50:53 /
Zasadniczo 2.9 powinien przyspieszać szybciej.
Jednak najwięcej zależy od kierowcy.
Zakładam że układ przeniesienia napędu jest ten sam.
Szajba / 2003-07-25 23:02:10 /
No naturalnie, że taki sam.
Ciekaw jestem po prostu, ile taje taka różnica kilku-10 nm różnicy, ale w dużym zakresie obrotów.
P.S. Jak zwiększyć mommentum obrotowe przy obrotach rzędu 3500-5000 rpm?
Lloyd / 2003-07-25 23:08:52 /
moment obrotowy można zwiększyć na różne sposoby :-)) inny wałek rozrządu inny kolektor dolotowy kształt kolektorów wydechowych itp wszystko ma pośredni wpływ na moc i moment - można dać większe zawory itd. ale to jest fajna robótka i raczej trzba by sie znać na tym co sie robi żeby sie nie pomylić i nie uzyskać odwrotnego efektu
MikeB4 / 2003-07-28 00:06:14 /
No tak. Dzięki.
Z tymi zaworami to słyszałem już co nieco i musiałbym zapodać sobie głowicę od większego motoru (ta sama średnica), powiększyć średnice otworków i coś tam jeszcze było o zoptymalizowaniu kształtu samych zaworów i prowadnic...
A z waUkiem to wolałbym na razie nie kombinować. Kiedy przy zmianie wałka traci się tzw. Qlturę pracy przy obrotach rzędu 2000 rpm?
Lloyd / 2003-07-28 20:20:59 /
Czy taki silnik (bez katalizatora) też wymaga dodatku do benzyny bezołowiowej?
JarekK / 2009-07-08 13:15:41 /
To nie katalizator potrzebuje dodatków tylko gniazda zaworowe ... wiec to od głowic zależy - czy mają już twarde gniazda pod bezołowiową ...
MikeB4 / 2009-07-08 19:10:30 /