Witam,
Tematem wymiana silnika w Cortinie mk3 '72. Obecnie zainstalowany 2.0 V6. Posiadam jeszcze Ori 1.6 do remontu. Co polecacie ? Nie zależy mi na osiągach a jedynie na odpalaniu od strzału :-D
cortina1231312 / 2019-09-22 11:42:14 /
Cortina Mk.3 nigdy nie wychodziła z Koelnem V6 - żeby wyglądało to w miarę koszernie, to powinna mieć Kenta R4, Pinto R4 albo Essexa V6. Ten ostatni możesz sobie darować - ciężko go znaleźć, części do niego upolować jeszcze trudniej, a kloc wazy tyle, co spore V8.
Nie wiem czy masz 1.6 Kenta (OHV) czy Pinto (OHC). Zasadnicza różnica (poza konstrukcją samego silnika) leży w układzie wydechowym - jeden prowadzi rurę po lewej, a drugi po prawej stronie.
Jeśli oryginalnym motorem był Kent 1.6, to możesz go lunąć za sporą kasę jakiemuś właścicielowi Escorta. A jeśli Twoje 1.6 to Pinto, to problem rozwiązał się sam.
Chyba, że uda Ci się znaleźć Pinto 2.0 (jest coraz trudniej) w cenie niższej niż przewidywane wydatki na remont owego 1.6.
Pakowanie DOHC, Zeteca albo Koelna zabija oryginalność tego dość jeszcze nieskundlonego egzemplarza Cortiny.
pozdreaux.
KRK 4m / 2019-09-22 12:39:39 /
2.0 v6 dość łatwo ogarnąć aby odpalał i był w miarę bezawaryjny... musisz mieć gaźnik w dobrym stanie i dobrze ustawiony. A 2.0 v6 brzmi zdecydowanie lepiej niż wszystkie kenty i pinciaki...
Curtis_Capri / 2019-09-22 14:45:32 /
Muszę więc zatem rozszyfrować swoje 1.6..podobno do remontu, ale dopóki sam się nie przekonam to nie będę wiedział.
Co do obecnego..to gaźnik był już na regulacji, ale efekty nie zauważalne. U mnie sytuacja wygląda tak, że jak postoi to w gaźniku paliwa brak. Pływak leży na dnie. Filterek suchy..jak już rozkręce gaźnik i wleje trochę paliwa to zaczyna kręcić..
Szukam speca..ale ciężko znaleźć..albo kiepsko szukam ;-)
cortina1231312 / 2019-09-22 15:30:34 /
Pakuj ORI
marian212 / 2019-09-22 19:20:42 /
Hej , ja takie objawy mam w trabancie ale specjalnie mi mechanik ustwił mniejsze ssanie żeby auto mniej paliło i faktycznie działa , ale trzeba autem jeździć bo 3 dni stania i paliwo spływa i trzeba chwile piłować rozrusznik żeby zassało.... , żeby nie było mam 1.3 vw wartburga na gaźniku ale problemy są tu podobne
Tweed / 2019-09-22 22:48:58 /
O "cofaniu" się paliwa było już na tym forum więcej niż ustawa przewiduje....
Paliwo nie cofa się z gaźnika. Paliwo z gaźnika wcieka do wnętrza dolotu, przez zawory do cylindrów i przez pierścienie do oleju.
Paliwo może się cofnąć przewodem od zaworu iglicowego przez nieszczelne zaworki pompy do zbiornika. Ale nie z gaźnika, w gaźniku, który ma iglicę w pokrywie.
granadziarz_3M / 2019-09-23 08:40:28 /