Czy do capri MK3 można założyć (tzn. czy pasują )elektryczne szyby od innego forda .Jeżeli tak ,to od jakiego modelu i czy trzeba coś przerabiać?
MAD MAX / 2003-01-13 23:05:59 /
Ahhhh szyby prądy :-))))) chcesz żeby złodzieja pokopało przy włamie ..... niestety szkło ciężko podłączyć do prądu :-))))
ten temat już był - wystarczyło .... bla bla bla
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3d011bc1bc302
+ guru tej strony zrobił opis
http://www.capri.pl/garage/power-window.php
Czesc
MikeB4 / 2003-01-13 23:23:49 /
Mike - szkło łatwo podłączyć do prądu - gorzej z przewodnictwem :)
Szajba / 2003-01-13 23:26:12 /
A wiecie co .. tylne szyby to ja widział podłączone do prunda:))
w maluchu takie mają, coby grzały w ręcy przy pchaniu......
Ale to nie szyba tam jest elektryczna tylko idzie po niej taki drucik :-)))
MikeB4 / 2003-01-14 11:21:45 /
a ja slyszalem taki patent ze znajomy jak mu poadlo w polonezie kiedys ogrzewanie tylniej szyby to zamontowal suszrke do wlosow na stale i podobno rewelacja -mozan b ylo pchac ciepla szybe:)
Hoover 3M / 2003-01-14 12:08:50 /
eee drucików w maluchach to jak na lekarstwo, bo dawno już poodłaziły ;P
w moim Capriku jeszcze nie podłączyłem tylnej szyby...a może to i lepiej bo jeszcze zacznie tylko na pych palić ;)
(sorry za podwójną odpowiedź , ale Hoover poruszył cuś )
suszarki takie kiedyś były i szukałem ich kilka lat (głupie nie ? ;))żeby poprawić sobie w Wawce przód i tył, znalazłem w markecie (taki tam szajs, ale jest) 150W / 12V ok. 85 zł. (małe to takie i nie kupiłem za tyle), a kiedyś były na rynku za ... 15-20 zł
Mialem kolege ktory kupil na gieldzie taki wlasnie pierdolnik do dodatkowego grzania sie w maluszku. Teraz chodzi on na piechote bo samochod mu sie spalil. Pozdrawiam i uwazajcie co kupujecie!!!
Popcio / 2003-01-14 13:04:59 /
no to fakt różnie się trafia. Mnie też trafiły się el. szyby w capriatce i jest tak że oczywiście poprz. wł kombinowana potwornie w to włożył. jeszcze nie mam pojęcia skąd pochodzą mechanizmy, w każdym razie nie działała szyba pasażera i w pierwszym odruchu dobrałem się do przełącznika i coś tak zakombinowałem w rezultacie, że następnego dnia jadąc sobie (mróz -10) szybka mi się zaczęła otwierać , tyleże bez mojej pomocy zupełnie, robiła co chciała;), efekt taki ze w końcu zamknąłem i czekam na wiosnę coby to zreorganizować..
no ja mam elektryke, ale właśnie po stronie kierowcy pękła akaś śruba (wątpie żeby łatwo było ja dostać) i teraz przynajmniej czuje klimat starszej fury :)
starrsky / 2004-01-18 10:19:34 /
elektryka od Scropiaka
troszke trzeba pokombinowac z miejecami mocowania ale ogolnie wszystko pasuje
mocowanie na stalowe nity
polecam
Maciasek_3M / 2004-01-18 19:52:54 /
Czy ktoś z Was testował takie rozwiązanie elektrycznego sterowania szybami:
http://allegro.pl/item947927478_szyby_elektryczne_podnosnik_2_szyb_fvat_warszawa.html
mialem podobne-badziew
puzon323 / 2010-03-09 16:32:08 /
Ale działa kichowato, czy przestaje dzialac po roku?
Curtis_Capri / 2010-03-09 17:38:49 /
puzon323 - możesz rozwinąć swoje stwierdzenie? W Capri to miałeś, czy w czymś innym?
a capri maa takie same korby(szyb) jak taunus??
fordofil / 2010-03-09 21:52:49 /
oprócz Capri Mk1a to reszta ma takie dość popularne korbki jak w Taunusach ;-)
MikeB4 / 2010-03-09 22:01:41 /
to napisze coś co spowoduje wzrost cen i tak już drogich silniczków szyberdachu scorpio mk1. wieloklin w owym silniczku jest taki sam jak w fordowskich korbkach szyb. więc wystarczy zdjąć korbe i założyć silniczek... oczywiście najlepiej schować pod tapicerką itd, itd.
fordofil / 2010-03-09 22:07:53 /
miał problem z podnoszeniem szyby czasem trzeba było pomóc reka jak silnik nie wyrabiał
mialem w sierze 3d
puzon323 / 2010-03-09 22:11:30 /
Zawsze marzyłem o takich elektrycznych szybach, w których podczas podnoszenia/ opuszczania same kręciłyby się korble ;D Takie skrzywienie z dzieciństwa a raczej wyobrażenie tego wynalazku w dobie dużego fiata i puuloneza ;D
zapek??? !G.O.P! / 2010-03-09 22:36:35 /
zapek z milem pogadaj - on tak ma ;)
michalch83 / 2010-03-09 22:44:52 /
milo jak to zrobiles?
bo wyglad jest i praktyka.
O żesz, nie żartuj, moje dziecięce marzenie znalazło realizatora ;D
zapek??? !G.O.P! / 2010-03-09 23:12:20 /
Sam widziałem jak po naciśnieciu przycisku szyba jeździ góra/dół, a korbka przy tym uparcie bije w kolano ;P
Curtis_Capri / 2010-03-09 23:21:58 /
Kurcze !
Ja też od dłuższego czasu dumam jak by taki patent do kapcia zapodać. :)
Aldaron / 2010-03-11 15:08:09 /
No fakt, mam tak :) Moje marzenie również. I jednocześnie przekleństwo :( Szczerze nie polecam. Powody:
- palą mi się przełączniki (średnio 1/m-c). Teraz ponad 3 miechy jeżdżę z niedziałającymi szybami.
- silniczki stawiają na tyle duży opór, że jak np. wysiądzie accu albo spali się przełącznik to trzeba naprawdę sporej siły (a ja siłę w łapach mam), żeby szybę zamknąć (można zapomnieć o zamknięciu jedną ręką podczas jazdy).
- jednocześnie te same silniczki (niby mocne) ale nie dają rady jak są dobre uszczelki drzwiowe. Szyba pięknie opuszcza się na dół ale do góry to już tak sobie idzie, musiałem przerabiać uszczelki.
- te ustrojstwa (wielotrybiki) wcale tak pięknie nie pasują jak tu ktoś napisał. Trzeba kombinować i to sporo.
- to nie jest żadne plug & play. Naprawdę kilka dni spędziłem na tym, żeby ten badziew zamontować. I drugi raz tego nie będę przerabiać.
Powiem tak: owszem, jest to bajer i fajnie wygląda jak podjadę Carlą ale osobiście odradzam. Nerwów na tym zjadłem tyle, że szkoda gadać.
...i czar prysł :(
Aldaron / 2010-03-18 09:44:59 /
No dokładnie.
Ja też się cieszyłem (krótko) i obmyślałem naprawdę sporo czasu jak to zrobić.
A teraz się niepotrzebnie wkurzam, że na parkingu podziemnym muszę się wypinać z pasów i wyginać przy otwartych drzwiach, żeby wziąć bilet.
Ale na palące przełączniki jest prosty sposób.
Zasilanie na silnik podać przez przekaźnik a przyciskiem tylko zasterowywać przekaźnik.
Oczywiście do każdego silnika trzeba by dwa przekaźniki dla pracy w lewo i w prawo.
Aldaron / 2010-03-18 16:51:49 /