Panowie (i nieliczne Panie :) ) - czym to przykleić? Bo już naprawdę tracę cierpliwość...
Temat - uchylne szyby w moim Consulu coupe.
Problem w tym, że Ford przekombinował i mocowane są one na "aż" dwa małe kawałki żelastwa. Z tyłu jest to klips zamykający/otwierający szybę, z przodu - mała blaszka przykręcana do słupka.
Wszystko to jest klejone do szyby.
Od strony kierowcy odkleił się klips, od strony pasażera zarówno klips, jak i blaszka.
Wszystkie te 3 rzeczy były już kiedyś przyklejane przez szklarzy. Jak widać po paru latach puściło znowu.
Postanowiłem więc sam się za to zabrać i zrobić "lepiej". W sklepie Chemik24 gość mi doradził super hiper niby trzymający klej do szyb i uważał, że to będzie najlepsze. Do tego dorzucił primer, żeby jeszcze poprawić wiązanie.
Przykleiłem klips po stronie kierowcy, później blaszkę od strony pasażera.
Klips od kierowcy już po 2 dniach wyglądał tak:
A blaszka po około miesiącu-półtora wygląda tak:
Więc pytam się ja Was, jak i czym to cholerstwo przykleić, żeby się wreszcie porządnie trzymało??!!
Powierzchnie były oczyszczone, odtłuszczone benzyną ekstrakcyjną, następnie użyty ów primer, chwila odczekana i klej.
Jeszcze raz fotka nr 3, bo się obróciła nie wiedzieć czemu...
Na wkręty chama przykrecic...
leetvoos / 2019-06-27 17:22:58 /
Śmiechu chichu ale poliftowa qpa już przynajmniej klips miała mocowany śrubą przez przewierconą szybę.
Niestety szyby są inne, więc nie podmienić, a wiercenia ryzykować nie będę, bo te szyby zbyt cenne i rzadkie...
Spróbuj klej budowlany taki wyciskany na pistolet (jest to zamiennie stosowany klej jeżeli silikon się nie nadaje)
https://www.castorama.pl/klej-soudal-fix-all-turbo-290-ml-bialy-id-15502.html
Kleiłem różne rzeczy, zrywa nawet szkliwo z kafla a spoina trzyma. Kleiłem też blachy ocynkowane, nic mi nie odpadło już ponad miesiąc. Powierzchnia musi być czysta, nawet możesz zrysować by była chropowata i po nałożeniu musisz dać szansę wyschnąć i nie ruszać spoiny. Wstępne wiązanie jest szybkie ale 24h to sugeruję nie ruszać szyby.
Shadow / 2019-06-27 18:46:31 /
a na ekleje coś szukałeś? np:
https://ekleje.pl/search/text=szk%C5%82o%20metal/pl.html
tylko nie wiem czy to to co chodzi
aaannnd / 2019-06-27 22:05:12 /
Klejów różnych jest cała masa. Bardziej się pytam ja Was, tych mądrzejszych w temacie, co może robię źle albo może jaki właśnie inny, np. sprawdzony już klej do takich rzeczy użyć.
Shadow, bez kupowania nawet specjalnie, to ja mam w domu też Mamuta, który pewnie będzie mniej więcej czymś podobnym do tego Soudala, a ponoć Mamut trzyma niesamowicie mocno.
Ale zakładałem (może błędnie) , że takich rzeczy to się tu nie stosuje.
Kleiłem na klej utwardzany UV, specjalny do szkła. Lampa UV pożyczona od znajomego dentysty :)
Ale co to za klej to mogę podać po 15 lipca jak będę w domu.
Trójkąt / 2019-06-28 00:19:10 /
Operacja klejenia trwała może 15 min.
Trójkąt / 2019-06-28 00:19:50 /
Kżycho, no oczywiście, że wiem, że to nie samochodowy klej. Jest odporny na warunki atmosferyczne i może być stosowany na zewnątrz. Skleił metal więc Ci podałem przykład.
Póki nie masz nic innego to użyj mutanta, może akurat zadziała.
Shadow / 2019-06-28 07:39:08 /
Miało być mamuta nie mutanta :)
Shadow / 2019-06-28 07:39:55 /
Ostatnio podobnie się bujałem z podobnym problemem, tyle ze to było lustro do szyby. Próbowałem z 10 rożnych klejów, skończyło się na tym ze podjechałem do panów którzy wstawiają szyby i za 5 pln przylepi je skutecznie. Wiec możne spróbować w tym kierunku.
No tak Obi zrobiłem już kiedyś tam dawno temu. Fakt, trzymało parę lat, ale... no ostatecznie puściło.
Teraz kupiłem ponoć jeden z najlepszych klejów właśnie do wklejania szyb, używany przez auto-szklarzy. Do tego dostał jeszcze primer, którego ta wersja już ponoć nawet nie potrzebuje, ale ogólnie marketing marketingiem - lepiej pewnie dać. No i zakładałem, że jak taki super klej, to będzie spokój, a tu porażka :(
A swoją drogą to ktoś w Fordzie powinien naprawdę ostrego kopa w dupe zarobić, za ten "system" mocowania. Nic dziwnego, że jest z tym problem, jak cała niemała szyba wisi na dwóch małych fiutkach.
Klej do wklejani szyb w autach nie klei szkła :) klei co najwyżej lakier samochodu z ceramiczną farbą która jest nanoszona na krawędzie szyby samochodowej.
Primer też tu nie pomoże za wiele bo ma zwiększyć przyczepność kleju do lakieru auta lub/i zabezpieczyć antykorozyjnie uszkodzenia powstałe przy wycinaniu starej szyby.
Ty potrzebujesz klej strikte do szkła i idź w kierunku klei UV.
Trójkąt / 2019-06-28 09:48:14 /
Ja czymś takim kleiłem
https://allegro.pl/oferta/loxeal-30-20-klej-uv-gesty-50-ml-k155y-7868749364
Trójkąt / 2019-06-28 09:52:05 /
przed klejeniem powierzchnie na szybie /w miejscu klejenia/ zmatuj, może nawet zrób piaskowanie.
zenonDWR / 2019-06-28 09:53:07 /
Skoro fachowcy od szyb wkleili i starczyło na parę lat, to powtórzyć akcję i znów na parę lat spokój :)
gryziu liil (EM) / 2019-06-28 09:53:10 /
Dzięki Trójkąt. Zapewne spróbuję. Poprzednio też był jakiś taki "przezroczysty" klej.
Co do samego kleju Sika - szyby akurat trzyma się nieźle, tylko metal puszcza.
Gryziu - niby masz rację, ale wiesz jak to jest, chciałem zrobić lepiej ;)
Poza tym na tą chwilę jazda z takimi szybami jest średnia. Tak wiem, mogę je niby zdjąć ;)
Trójkąt, zakładam, że kosmetyczna lampa UV do paznokci sprawdzi się równie dobrze w utwardzaniu? :P
Ja kleiłem blaszki klejem przeznaczonym do montażu luterek wewnętrznych do przedniej szyby. Marki nie pomnę, bo było to 10+ lat temu, ale trzymało się to bardzo dobrze.
JΒ / 2019-06-28 11:14:36 /
> A swoją drogą to ktoś w Fordzie powinien naprawdę ostrego kopa w dupe zarobić, za ten "system" mocowania. Nic dziwnego, że jest z tym problem, jak cała niemała szyba wisi na dwóch małych fiutkach.
No tak. Co to jest, po 30 czy 40 latach klej puścił. Co za chłam :)
m.kozlowski / 2019-06-28 12:59:32 /
Puścił dużo wcześniej, potem podziałał trochę na ponownym sklejeniu. Ale ogólnie nadal uważam to za słaby pomysł.
Zresztą chyba i w Fordzie do takiego wniosku doszli skoro polift ma już szybę przewierconą i ładnie śrubę z "guzikiem" na końcu.
W Capri z tego co słyszałem też jest cała szyna trzymająca większość krawędzi szyby przy słupku, a nie tylko mała cienka blaszka przykręcona jedną śrubą do słupka.
Trójkąt, to jeszcze dopytam jeżeli się orientujesz w takich substancjach.
Ten Twój klej ma jeszcze jakąś gęstszą wersję. Z tego co widzę wytrzymałość na obciążenia jest taka sama, ale lepkość inna.
Pytanie tylko na co dokładnie ta lepkość wypływa? Jakoś lepiej się przyklei do powierzchni finalnie? Bo może zamiast 30-20 lepiej wziąć ten 30-22?
https://www.szklocraft.pl/kleje-uv/49-klej-uv-loxeal-30-22-bardzo-gesty-50ml.html
I jeszcze teoretycznie widzę mamy 30-34 z "wyższą adhezją na szkle i metalu"
https://ataszek.pl/info/29-loxeal
Tfu... 30-24 oczywiście.
Przypomniało mi się, że w sumie to ja sobie lusterko wsteczne przykleiłem do szyby za pomocą kleju typu cyjanopan czy kropelka i wisi już pół roku bez problemu:P
Marcin P. / 2019-06-28 19:10:13 /
marcin p, to tylko czekaj az ci szyba pęknie od obciążenia,
do przyklejenia lusterek są specjalne taśmy dwustronne, w każdym aso kupisz za parę złotych...
Jeśli ta szyba pęknie od lusterka przyklejonego klejem typu kropelka, jestem gotów pokryć część kosztów wymiany ;P
Przeta tam jest napisane że klei szkło plastik metal ceramikę i inne...
Pierwsze co mi przyszło do głowy gdybym miał przykleić małą blaszkę do szkła to kropelka.
A jeśli ta taśma taka dobra to i nada się do zawiasów tej uchylnej szybki
Ignacy / 2019-06-28 20:34:09 /
Kuurła Marcin leć po żyletke i odcinaj bo czytam internaty tera i faktycznie coś z tym super glue jest... ;p
Ignacy / 2019-06-28 20:49:03 /
Naprawde pękaja od kropelki. I potwierdzone info ze ta tasma dwustronna do lusterek kosztuje u szybiarza kwoty rzędu 5zl
Tom'ash / 2019-06-28 21:29:40 /
Kżyho bierz klej o najwyższej adhezji.
Trójkąt / 2019-06-29 09:30:18 /
cieszę się że pomogłem :-)
Ja kupiłem jakiś klej firmy boll i to był zestaw siateczka plus klej do tego. Stosowałem już w trzech autach i w każdym sie trzyma do tej pory . Oczywiście mowa o lusterku wstecznym.
mishq (Mateusz G.) / 2019-06-29 20:35:46 /
Ja przykleiłem w Taunsie Coupe specjalistycznym klejem do mocowania lusterek wstecznych jakoś 15 lat temu i trzyma . Warunek szkło idealne bez najmniejszej rysy bo nie zadziałało na drugie szybce gdzie ktoś wcześniej zmatowił szkło . Klej był z grupy adhezyjnych baaardzo cienka warstwa , taka ampułka peenie 0,5 grama .
bogdanw / 2019-06-29 20:43:22 /
o takie coś
mishq (Mateusz G.) / 2019-06-29 21:51:15 /
Jakoś zbytnio się ta szybą nie stresuje i tak jest do wymiany:P
Pójdę w ramach badań laboratoryjnych i sprawdzę. Na zewnątrz 36c fura plałą nakryta to się testuje reakcje szyby na klej:P
Marcin P. / 2019-06-30 16:36:08 /
To dla potomnych podsumuję swój własny wątek.
Napisałem ostatecznie do Loxeala do Włoch. Nawet nie spuścili mnie na drzewo tylko przekierowali do całkiem pomocnego lokalnego dystrybutora na Polskę, firmy Ondo (http://ondo.eu).
Tam mili ludzie zalecili zastosowanie Loxeal 30-35, ponieważ tworzy on bardziej elastyczną spoinę, która w przypadku samochodu i drgań, na które to klejenie będzie narażone, powinno być trwalsze.
Mój wcześniej zakupiony klej Sika Tack Drive nazwali bardziej "klejącą uszczelką" niż klejem na moje potrzeby i że w moim przypadku potrzebny klej na bazie polimeru, a nie poliuretanu, jak ten Sika.
Pozostało zakupić i wypróbować. Miejmy nadzieję, że tym razem z większym sukcesem.
i to się nazywa rozwiązanie sprawy- modelowe,
przedstawienie problemu, wysłuchanie nawet głupich rad,
synteza wiedzy i zasięgnięcie opinii specjalistów,
po czym przedstawienie wyników.
Corpo capri być dumne.
w tym ,,cupe,, Ford z uchylnymi szybami zrobił bubel, co się Fordowi zdarza. Innym z pewnością też.
Brnięcie dalej to oszukiwanie siebie :( i wyrzucanie kasy na kleidła.
Najpewniej jak wkleisz szyby na stałe silikonem do okien za około 15,- zł
lub zmienisz sposób mocowania, a to wymaga już inwencji twórczej :)
zenonDWR / 2019-07-03 08:40:13 /
Tego się czytać nie da Zenon
Daj znać jak ten klej się sprawdza w praktyce bo tez co chwila kleje do uchylnych szyb zawias ale nic na stałe jak na razie nie działa
mateush (proko) 3M / 2019-07-03 08:50:53 /
A Ty masz w dziobaku też taki poroniony pomysł Forda na uchylne szyby, jak u mnie?
A więc sprawa ma się tak, że minęło ponad 2 tygodnie od kiedy kleiłem moje uchylne szyby klejem UV Loxeal 30-35.
Od tego czasu szyby były wielokrotnie otwierane i zamykane, mały, bo mały ale jakiś tam kawałek przejechałem. Były upały, były deszcze.
Generalnie klej trzyma i to zajebiście! :)
Lekko nawet te szyby po sklejeniu szarpałem i jak na razie klej po prostu trzyma. Przy tym sam proces klejenia jest po prostu mega fajny, bo póki nie przywalimy ultrafioletem, to wszystko sobie można ustawić, jak coś nie wyszło to klej wytrzeć ścierką i spróbować jeszcze raz itd.
Ja używałem akurat pożyczonej od żony lampy UV do paznokci. Pan ze sklepu Ataszek.pl gdzie ostatecznie kupowałem wszystko powiedział, że taka lampa powinna dać radę tylko zamiast 10 sekund trzeba będzie np. naświetlać minutę.
Ja dowaliłem na każde klejenie po 5 minut, tak dla pewności ;) Ale wiązanie jako takie powstawało już po kilkunastu sekundach.
Ogólnie bardzo polecam, bo do teraz jestem pod wrażeniem tego kleju. Jak ktoś potrzebuje skleić szkło ze szkłem (bo też już robiłem) czy szkło z metalem, to naprawdę polecam kleje UV :)
W przypadku samochodowych aplikacji, jak u mnie - Loxeal 30-35 (tworzy ponoć bardziej elastyczną spoinę, odporną na wstrząsy).
sprawdzałeś wieczorem ? trzyma jeszcze ? :)
zenonDWR / 2019-07-27 22:23:50 /
W dziobaku też jest tak samo rozwiązane mocowanie do szyby, chyba też zopatrze się w ten specyfik bo wkurza to klejenie co miesiac
mateush (proko) 3M / 2019-07-28 10:08:53 /
Muszę być uczciwy w relacjonowaniu i powiem, że Zenon chyba wykrakał, bo wczoraj wieczorem, po całym dniu doczyszczania Consula, po tym jak stał nieużywany na dworze, ta szyba, w której musiałem przykleić wszystko na nowo - puściła :(
Nie mniej mam tu parę przemyśleń i być może to nie do końca była wina kleju.
1) klamra ta była klejona jako pierwsza i klejąc ją nie zauważyłem, że jej stopka nie przylegała dobrze do szyby. W skutek czego klej chwycił na jakiejś połowie/dwóch trzecich powierzchni.
2) blaszka jest przyklejana pod chromowaną listwą, gdzie dostęp do oczyszczenia powierzchni jest mocno utrudniony. Według mnie oczyscilem to dobrze, ale może jednak nie wystarczająco?
3) i wreszcie z uwagi na fakt, że naswietlam to jednak lampą do paznokci, a nie dedykowaną, to może jednak za mało tonwszystkonsienutwardzilo, za krótko naswietlalem i klej w pełni nie związał. Przy czym druga strona, która na razie nadal trzyma jest non-stop wystawiona na słońce (UV), a ta nie.
Suma summarum dzisiaj odczyscilem wszystko jeszcze raz, przykleilem ponownie naswietlajac każde klejenie duuużo dłużej. Zdecydowałem się dodatkowo przykleić również ta dolną blaszkę. Wcześniej tego nie robiłem, bo z tej strony gdzie problem miałem zawsze tylko z klamrą, wyglądało, że jest wszystko względnie "oryginalnie" i tam ta dolna blaszka też nie była przyklejana, a jedynie przytrzymywala szybę dociśniętą do uszczelki (jak ta zapewne była nowa, bo obecnie to średnio ;) ). Nie mniej widziałem ślady jakiegoś starego kleju na tej dzisiaj i stwierdziłem, że zaryzykuje i ja też przykleje. Bo to jednak będzie cenny, dodatkowy punkt trzymający do szybę i zarazem odciażający pozostałe.
Póki co wszystko trzyma fest, zobaczymy jak będzie z czasem.
Tak czy owak Proko, nie wiem jaki inny jeszcze klej miałby temu dać radę, więc i tak czy owak nie bardzo jest wyjście myślę.
No niestety, u mnie jest tak, że zawsze jak mocno przygrzeje to puszcza. W dziobaku na szczęście tylko jeden punkt klejony. Widzę że te reprodukcje szyb już mają tą czarna warstwę co daje lepszą przyczepność dla kleju. Ale cena weryfikuje temat. Dorobiłem z poliwęglanu szybe ale po zamontowaniu odstaje na dole od uszczelki więc też kibel
mateush (proko) 3M / 2019-07-29 18:48:10 /
Ale u Ciebie widzę z miejsca są dwa "zawiasy" na słupku. U mnie wyglądało do tej pory, że tylko jeden u góry. Ale w sumie kto wie jak było oryginalnie i może dobrze, że tą dolną blaszkę ostatecznie też przykleiłem... Marian może mógłby w swojej coupecie zweryfikować. Bo jego wygląda na oryginał i też jest "coke-bottle".
Tak to wygląda, górna listwa jest nasunieta na szybę, a przy słupku dodatkowo na gumie i są dwa wystające wąsy które chodzą w gumki w otworach w słupku i tyle
mateush (proko) 3M / 2019-07-31 11:42:17 /
Ch** mnie strzeli z tą jedną szybą :/
Tak u mnie ta szyba wygląda w kwestii mocowań. Puściła znowu górna blacha przy słupku i klamra. Ta mała dolna, wyjątkowo tym razem też przyklejona - trzyma, ale co z tego...
Nie wiem co źle robię, czy jednak to przerasta nawet ten klej...?
Moja teoria jest taka, że najpierw puszcza "górny zawias", a wtedy całe obciążenie dowalone na klamrę powoduje puszczenie i jej. Ale to tylko moja teoria...
Tak czy owak jestem lekko podłamany i napiszę chyba do tego sklepu Ataszek.pl z prośbą o pomoc/komentarz skoro się sami reklamują, że nawet szkolenia z klejenia różnych dziwnych rzeczy przeprowadzają.
Uszczelki są oryginalne czy jakieś dobierane ?? może za bardzo prężą ??
Trójkąt / 2019-08-01 11:57:27 /
Stare, zlasowane, prędzej nie dociskają niż robią to za mocno :(
Trochę nie wiem o co chodzi :(
Odpowiedź na prośbę o pomoc z Ataszek.pl:
"Mogę zaproponować klej ATK UV 23, wytrawiacz do metalu AP-1 oraz wytrawiacz do szkła AP-3.
Proces klejenia:
Element metalowy przetrzeć delikatnie drobnym papierem lub włókniną, odtłuścić acetonem lub izopropanolem,po odparowaniu odtłuszczacza przetrzeć powierzchnię wytrawiaczem AP-1
Szybę odtłuścić acetonem lub izopropanolem, po odparowaniu odtłuszczacza przetrzeć szybę w miejscu klejenia wytrawiaczem AP-3
Po około 15-20 minutach od wytrawiania możemy kleić.
Dla przykładu klej ATK UV jest stosowany do przyklejania nóg ze stali nierdzewnej do szklanych blatów"
Jako, że kleje "ataszek" moim zdaniem to brandowany Loxeal albo jak to pan ładnie napisał "odpowiednik" to za chwilę się skończy tym, że jakbym po prostu wziął klej polecony przez Trójkąta, to by było dobrze i bez tego całego zamieszania ;)
Bo Loxeal 30-23, czy też Staszek UV#23 to gęstsza i jeszcze bardziej lepka wersja Loxeala 30-22, którego Trójkąt właśnie polecił...
Z tymi wytrawiaczami to akurat niegłupi pomysł.
Wcześniej całość odtłuścił bym izopropylem.
Czy grzybek który przyklejasz ma równą powierzchnię ? może ktoś go już szlifował i jest wypukły ??
Trójkąt / 2019-08-02 08:56:36 /
Grzybek ma ciut bardziej zaokrąglone krawędzie niż ten po drugiej stronie, ale jednak większością powierzchni przylega do szyby.
Blaszka u góry przylega bardzo dobrze, a generalnie też się odkleja.
Kupiłem ten zaproponowany zestaw z klejem 30-23 i wytrawiaczami i zobaczymy.
W weekend będzie mam nadzieje ostatnie już podejście do klejenia szyby.
Pan z Ataszka nie wierzy, że ten klej nie da rady. Do tego stopnia jest przekonany o sukcesie, że mam obiecane, że jak ten klej nie da rady, to on osobiście przyjedzie i mi tą szybę przyklei :DDD
Jeszcze tylko sprostowanie do moich wcześniejszych wypowiedzi - 30-23 to nie ta gęstsza wersja, jak myślałem (on ma nr 22). To jest bardzo rzadki klej, ale ponoć najmocniej trzyma z całej tej serii. Na etykiecie jest mowa o maksymalnej szczelinie 0,2 mm. Ale ponoć większa jak najbardziej może być tyle, że spoina może zmętnieć i się zrobić lekko żółtawa - jedyny efekt uboczny ponoć zwiększenia tej szczeliny.
Ogólnie jak chodzi o siłę klejenia - nr 23 najmocniejszy, potem 20 do 22, a potem niestety dopiero ten mój 35.
A nie jest sztywny ten klej? Żeby nie skończyło się jakimś skurczem i pęknięciem szyby
mateush (proko) 3M / 2019-08-03 14:14:33 /
Nie wiem, nie znam się ;) Ale gość wiedział do czego dobiera, kleili też tym jakieś szklane blaty z nogami z nierdzewki i było ok. Patrząc na to jak trzyma numerek 35 chyba nie mam większego wyboru...
W weekend nie dałem rady ostatecznie, ale wczoraj i przedwczoraj, tak na raty kleiłem.
Dzisiaj jeszcze przynajmniej szyba trzyma ;)
A tak bardziej serio - klej jest faktycznie bardzo rzadki, w stylu Super Glue/Kropelki. Myślałem najpierw, że będzie to raczej utrudniało niż pomagało, ale okazało się inaczej. Dzięki temu, że jest taki rzadki to ładnie się rozpływa po powierzchni, a przykładając metal do szkła, bardzo ładnie widać gdzie przylega, a gdzie nie. Co więcej, w trakcie utwardzania UV, można jeszcze delikatnie "podlać" znowu klejem i nie dość, że wpłynie w ewentualne wybrakowane miejsca, to jeszcze tworzy leciutki kołnierz np. w okół stopki od klamry.
Wczoraj ciut dałem ciała przyklejając klamrę - przynajmniej tak myślałem - bo ciut przesunąłem miejsce klejenia stopki do szyby, żeby właśnie dobrze przylegała. Skleiło pięknie, ale okazało się, że mam problem z zamknięciem szyby - klamra nie chciała przeskoczyć w pozycję zamkniętą. Szarpałem się z tym bardzo ostro i do teraz jestem pod wrażeniem, że klejenie nawet nie drgnęło i się klamra nie oderwała. Ostatecznie udało się to skorygować na śrubach mocujących klamrę do nadwozia i jest git.
Zastosowałem się dokładnie do wklejanej tu wyżej procedury, z tym wytrawianiem i odczekaniem po nim 20 minut włączenie. Spoina jest rzeczywiście taka konkretna, sztywna. Całość robi zdecydowanie solidniejsze wrażenie. Zobaczymy czy przez kolejne dni nie będzie niemiłej niespodzianki, ale po tych wczorajszych bojach z zamknięciem szyby i fakcie, że nie puściło - jestem naprawdę dobrej myśli.
4 dni, szyba nadal trzyma. A było nawet ciut jeżdżone ;)
No dobra czas na zakłady :) kto obstawia, że odpadnie ?? :)
Trójkąt / 2019-08-12 23:26:20 /
Ja już idę spać. Ale gdyby przykręcić szybę blachowkrętami, nie odpadnie :)
zenonDWR / 2019-08-12 23:50:37 /
Ja obstawiam, że do PC przynajmniej da radę ;)
Powertape:)
Marcin P. / 2019-08-13 20:24:23 /
po takich przygodach to Powertape akurat nie jest głupim pomysłem żeby zabezpieczyć szybę na wypadek oderwania uchwytu :) Przynajmniej na jakiś czas.
Trójkąt / 2019-08-13 22:44:14 /
Dla potomnych tylko dopiszę, że ostatni zestaw i procedura najwyraźniej dają radę.
Auto przeżyło PC, jazdy na torze kartingowym Toru Poznań + normalne użytkowanie. Parę miesięcy jak widać minęło - szyba trzyma.
Zastosowałem taki sam zestaw do klejenia u siebie i jak na razie wygląda bardzo obiecująco, czekam na upały, bo akurat wtedy poprzednie kleje wymiekały
mateush (proko) 3M / 2020-07-25 11:37:41 /
No to klips od strony kierowcy puścił :( A auto prawie ciągle stało bardziej niż jeździło nawet, ech :(((
Ehhh... używał ktoś może jakiejś taśmy 3M premium?
Miałem to klejone klejem do szyb, z 4lata trzymało choć szyb uchylnych kompletnie nie używałem.
Jedno zakończenie sezonu, chlapnięcie drzwiami przy zamykaniu i słyszę jak klips odskoczył 😒
jacob81 / 2023-10-23 07:45:30 /
Używałem 3M VHB i wydaje się mocna. Co prawda element przyklejałem kilka miesięcy temu, ale narażony na napór wiatru przy prędkościach autostradowych jeszcze nie odpadł :)
rzułty BUC / 2023-10-23 08:38:02 /
Kżyho czymś lepił szybki
wąski77 / 2023-10-23 09:13:26 /
To się klei specjalnym klejem utwardzanym UV, wcześniej w wątku wszystko znajdziesz.
Trójkąt / 2023-10-23 15:27:59 /
Miałem taką jedną szybkę z Capri i ktoś to załatwił raz na amen. Wykonał otwór w szybie i skręcił gustowną śrubą nierdzewną z łbem w kształcie tależyka. Rozwiązanie ostateczne i pięknie wykonane.
zapek??? !G.O.P! / 2023-10-23 15:44:13 /
W capri mk2/3 otworek jest fabryczny :)
Zapek czym to ktoś niby wykonał ten otwór wiesz może ? do tej pory nie słyszałem o możliwości wykonania otworu w szybie hartowanej.
Hubert_M / 2023-10-23 18:25:18 /
Właśnie to samo miałem napisać. Ostatnio dorabiałem szybę do kabiny żurawia. Robiliśmy już to wiele razy, ale tym razem chlopaki źle zapisali średnice otworów na szablonie i szyba poszła do chasia, bo już nic nie można było zrobić.
Nie wiem jaka jest szyba do kominka żaroodporna ale zakładam że hartowana, w zeszłym tygodniu takową zamawiałem z wierconymi 4 otworami. Wyglądało to tak jak by od jednej i od drugiej strony wiercili po 2mm (szyba grubości 4mm), ciut im uciekły otworki i śruba 6mm mi nie wchodziła gładko więc lizałem iglaczkiem do metalu, bo taki miałem pod ręką i po dłuższej chwili uzyskałem to co chciałem. Do brzegu, są zatem firmy które robią "odwierty".
Pająk daj namiary na tą firmę
Hubert_M / 2023-10-23 20:07:23 /
Na allegro kominki7_pl
https://allegro.pl/uzytkownik/kominki7_pl
Nie chce kupić kominka, tylko kogoś kto wykona otwór w już zahartowanej szybie :)
Hubert_M / 2023-10-23 23:20:07 /
Jak pisałem. Ja kupowałem szybę z usługą wiercenia. Napisz do nich albo zadzwoń i zapytaj czy wywiercą.
Są wiertła do szkła, ale z tego co mi wiadomo najpierw się robi otwory, a następnie hartuje. Zawsze jest szansa 50%, albo się uda, albo nie. Ja kleiłem tym samym specyfikikiem co Krzycho, i cały czas trzyma, dobre przygotowanie i powinno działać
mateush (proko) 3M / 2023-10-24 08:28:30 /
Jak pisałem wyżej - dorabiałem szybę hartowaną, średnica otworów była za mała. Chciałem w firmie, która wykonuje te szyby hartowane, odpłatnie rozwiercić te otwory. Uzyskałem odpowiedź negatywną tj. wszystkie obróbki, docięcia łuków, otwory itd. wykonuje się przed hartowaniem. Darek, może ta szyba do kominka nie jest typowym hartowanym szkłem?
Szyba do kominka jest żaroodporna i pęka normalnie jak zwykła , hartowana pęka w mak zdaje się . Wiertła do szkła i terpentyna oraz trochę cierpliwości :)
Pająk, szyba do kominka nie jest nawet szkłem, to ceramika material to chyba Robax.
I chyba też można to hartować, przed wierceniem.
Dzwoniąc do wszystkich firm zawsze otrzymuje odpowiedź, że obróbki wykonywane są przed hartowaniem.
Hubert_M / 2023-10-24 10:20:24 /
No widzicie, dlatego pisałem że nie wiem jaka jest szyba kominkowa. Rozróżniam szybę domową co pęka na duże kawałki, samochodową klejonkę co pęka ale się trzyma i samochodową hartowaną co się rozlatuje na milion kawałków.
Jacob81 poczytaj parę wpisów przed Twoim w tym wątku. Tam masz czym i jak to kleić. U mnie w końcu puściło to również, no ale parę lat przeżyło i był to i tak jak na razie najskuteczniejszy sposób klejenia.
Zapek - dziurka z grzybkiem to raczej po prostu fabryczne rozwiązanie. Poliftowa Granada MK1 też tak ma.
W sumie to wcześniej Dody miały uchylna szybkę wierconą np taunus p7 i później -Granada MK1b, a nie wiem z jakiej paki mk1a wymyślili na klej. Raz sobie skleilem niby się trzymało ale kiedyś się spieszyłem i na winklu zobaczyłem w lusterku jak się rozpada ta szybka po odklejeniu, tylko wysiadłem wziąć listwę chromowaną.
Hubert_M / 2023-10-24 20:32:54 /
Też właśnie nie wiem po co taki wymysł. Dziobaki też tak dostały. Może tak miało być ładniej albo coś...
Potrzebna rada... Czytam o tym wszystkich klejach i inne... Czy któreś przetrwało w końcu? U mnie dziś się klamerka urwała i właśnie rozkminiam jak to najlepiej doczepić.. tak jakby był tam jakiś pin który pękną 😔 wyjac tej części z zewnątrz jakoś nie mogę, do końca niewiem czy w szybie jest dziura, reszty pinu nie udało mi się wybić (bałam się za mocno żeby szyby nie zbić 🙈) pytanie, czy da się ta zewnętrzna część zdjąć jakoś żeby na śrubkę jakoś dokręcić klamkę czy kleić czymś?
Monia Poznan / 2024-02-25 22:19:33 /
Do szyb stosujemy klej wurth ale koniecznie musi być do tego primer na pomiędzy oba elementy, na taką masę wkleja się wszystkie szyby, powinno trzymać jak złe
Jellon aka Revenge Racer / 2024-02-26 08:06:13 /
to jest klej do szyb, raczej elastyczny
tu chodzi o wklejenie mocowania klamki/zawiasu
tylko w niektórych modelach było to wklejane do pełnej szyby, porażka, zauważyli to i późniejsze modele mają otwór w szybie i skręcane połączenie
tutaj pękła śruba, nie pamiętam czy ona jest od strony zawiasu czy tego zewnętrznego kapsla
Wydłub delikatnie to co jest wokoło śruby w otworze szyby, to pewnie stare uszczelnienie, spróbuj podważyć kapsel żyletką/nożykiem do tapet, powinien dać się usunąć, trzeba wykręcić urwaną końcówkę i dorobić kołek w drugiej części
camaro / 2024-02-26 10:25:56 /
Mam do wklejenia obie strony w 124 sport coupe. Również do czoła klejone, bez otworu. Robić na ten Loxeal 30-23 UV czy jest cos lepszego? Juz laweciarz szyby pogubił i odkupił z Włoch. Nue chciałbym powtórki z rozrywki :)
Mysza liil (EM) / 2024-02-26 11:00:16 /
Mize trzeba podtrawić szklo w miejscu klejenia kwasem fluorowodorowym? (HF)
Mysza liil (EM) / 2024-02-26 11:02:22 /
to jest trudny temat i tak jak sugerujesz efekt może być mocno zależny od przygotowania powierzchni, może szkło trzeba w tym miejscu zmatowić, może wytrawić, klej nie może być zbyt kruchy ani zbyt elastyczny, to się rozgrzewa, jak jest zamknięte to non stop naprężone.
Na wyczucie powinien to być klej który jest po wyschnięciu jak twarda guma, ale te do klejenia szyb są miękkie "wiecznie żywe". Oryginalne były takie żółte, kruche, jak żywica epoksydowa i pękały, co prawda po latach.
Pogadałbym w jakimś specjalistycznym sklepie z klejami,
u nas jest taki, nazywa się Kleje Szu, może coś poradzą, możesz sam zapytać
camaro / 2024-02-26 11:12:11 /
Klej poliuretanowy do wklejania szyb czołowych nie klei szkła.
Szyby czołowe mają czarną obwódkę przeznaczoną do klejenia. I tylko tego klej się złapie.
Wcześniej w wątku były kleje specjalne do szkła, utwardzane UV. I chyba tylko to ma szanse działać. Od jakości przygotowania powierzchni będzie zależał efekt końcowy.
Trójkąt / 2024-02-26 11:39:52 /
U mnie jak użyłem tego loxeala 30-23 z cleanerami do metalu i szkła osobno, to cały czas trzyma
mateush (proko) 3M / 2024-02-26 15:54:07 /
Monia, u Ciebie jest już ta "fajniejsza" wersja i nic na szczęście kleić nie trzeba. Tak jak napisał Camaro to jest chyba skręcane. W każdym razie na pewno w jakiś sposób ten zewnętrzny kapsel mocowany jest do klameczki i dzięki temu trzyma porządnie szybę (nigdy na żywo się temu nie przyglądałem)
Panowie - cofnijcie się tam wyżej i poczytajcie moje posty. Wrzuciłem tam zarówno konkretne preparaty, jak i instrukcję wykonania takiego klejenia od gościa właśnie z takiego bardzo specjalistycznego sklepu. Zarzekał się, że nie ma bata, żeby wykonane dobrze według tej instrukcji to nie trzymało i deklarował nawet, że osobiście przyjedzie mi to skleić, jak nie zadziała ;)
Nie ma sensu tu na nowo dyskusji zaczynać, zwłaszcza, że znowu widzę rozpoczyna się od porad osób, które nie do końca znają upierdliwosc tej materii... Nie, takie "zwykłe" kleje i pomysły tu nie działają. Kilku z nas już to przetestowało.
A co do tego Loxeala. Mi ostatecznie te klamki się znowu odkleiły. Ale po pierwsze auto stoi póki co w zasadzie cały czas, nie jeździ, za to konkretnie się w upały na przykład nagrzewa, a w zimę chłodzi, a po drugie odpadło dopiero po długim czasie. Biorąc pod uwagę poprzednie próby, to na tym kleju trzymało sie to bardzo dlugo. A umówmy się - moje klameczki. Są też dalekie od ideału, a ja niekoniecznie też jestem mistrzem klejenia i robiłem to w sumie pierwszy raz tego typu klejem.
U Proka jak widać trzyma tak, jak Pan ze sklepu zapewniał. Na tą chwilę mam wrażenie, że nic lepszego nie ma.
BTW próbowałem wcześniej bardziej elastyczną wersję tego kleju, niby właśnie stricte do samochodów, ale niestety szybko puściło...
Proko a lampe UV jakąś pierwszą lepszą używałeś?
jacob81 / 2024-02-26 20:23:36 /
Używałem słonecznego UV
mateush (proko) 3M / 2024-02-26 20:47:05 /
Dzięki śliczne chłopaki 😊 będę pracować nad kapselkiem, nawet jeśli słońcu się to wierceniem starej śrubki, przynajmniej teraz wiem że nie wierce w szkło 😁
Monia Poznan / 2024-02-26 21:05:06 /
zdecydowanie odradzam wiercenie jak to jest jeszcze na szybie - najpierw to trzeba odkleić,
jak wiertło złapie krawędzią szkło to masz po szybie
camaro / 2024-02-26 21:44:27 /
Ok, będę próbować dalej do skutku 😊
Monia Poznan / 2024-02-27 00:32:43 /
Jak chodzi o lampę UV, to ja... podkradłem żonie taką do paznokci ;)
Ale można tanio sobie kupić coś świecącego UV.
hehe, czemu nie, pewnie ma różową obudowę ale służy dokładnie do tego celu :)
camaro / 2024-02-29 10:36:00 /
wg mnie dowcorning 791 tzw pogodynka spokojnie wytrzymuje ponad 10 lat słonca. Nic nie trzeba trawić tylko odtłuścić acetonem. Fajnie by było żeby grubość spoiny była nie mniej niż milimetr. Sam klej ma tzw pełen profil, czyli schnąc i utwardzając się ani nie puchnie ani się nie kurczy, dzięki czemu nie będzie problemu z prężeniem jak w większości sikafleksów, i polimerów.
Lukruś / 2024-02-29 20:20:52 /