gdzie montowane są spryskiwacze szyby przedniej w mk3
to sa takie mosiezne rurki, przykreca sie je od strony silnika do grodzi i wystaja przez kratki pod szyba
camaro / 2003-01-11 17:49:24 /
i na szczescie nie da sie zeby swiecily na niebiesko :-)))
Jabol / 2003-01-12 13:06:25 /
jabol....dla chcącego nic trudnego.:P i jak to smasher mówi polak potrafi ;)
starrsky / 2003-01-12 15:31:19 /
Ojejku naserio >>??<< A to tak bojowo wyglada ;-)
Maskek / 2003-01-12 19:10:14 /
Pytanie a propo spryskiwaczy. Widzialem ostatnio takie cuś na tvn turbo. Montuje sie toto przed wylotem spryskiwacza szyby przedniej i toto jak chcemy to ogrzewa plyn i na szybe leci nam cieply plyn przez co szybe latwo odmrozic zamiast skrobac skrobakiem. Dodam ze cena tego wynosila 800 zl + 200 za montaz. Troche drogawo. Co myslicie o takim patencie i jak to zrobic samemu bo to chyba jakies musi byc proste. Jakas grzalka? Czy takie cos mozna z czegos zaadaptowac ? Czy w ogole warto o tym myslec ?
Piotra / 2004-11-22 12:05:30 /
mozna kupic podgrzewane dysze spryskiwaczy i napewno wyjdzie taniej:)
co z tego ze ten badziew ci podgrzeje plyn jak leci na szybe skoro bedziesz mial zamarzniete dysze i dupa zimna :)
pozdro
Zakrzak! / 2004-11-22 12:29:03 /
jak podgrzewa dysze to chyba nie bedą zamarzniete ;-) a chlapnij ciepłym płynem na zimną szybe to bedziesz ją mieć w aucie ...... wewnątrz hehe
wiec byle za szybko nie podgrzewał - chociaż jak w trasie jedziesz gdzieś daleko i pryśniesz zimnym to efekt może być ten sam ale chyba płyn sie nieco nagrzeje od ciepła silnika - wiec odwrotny przypadek raczej nie zachodzi. No i cały czas wiatr chłodzi szybe od zewnątrz
MikeB4 / 2004-11-22 13:26:31 /
takie dysze są m.in. w Fabii koszt ok. 50 zł za sztukę.podgrzewają tylko jak działa silniczek sprysk. Ale może być mały problem gdyż nie ma w nich regulacji.
capriman / 2004-11-23 06:59:46 /
mike on wyraznie napisal "przed wylotem spryskiwacza"...:)
wiec czytaj uwaznie:)
pozdro
Zakrzak! / 2004-11-23 21:17:04 /
to ty przeczytaj uważnie o czym ja pisałem
pozdro
MikeB4 / 2004-11-24 00:03:08 /
czesc tata
michał cichy / 2005-05-08 14:04:53 /
a czyj ty jestes ? :P
Zakrzak! / 2005-05-08 14:42:04 /
podczepie sie pod ten watek.
brakuje mi spryskiwacza z przodu w Capri, mam taki oto baniaczek z silniczkiem:
chciał bym go założyc ale po 1 niezbyt jestem w stanie znalesc miejsce w komorze gdzie mozna by go przyczepic a po 2 nie potrafie znalesc w wiazce kostki ktora by pasowała do silniczka! czy to jest w ogole zestaw od Capri?
jedyna wolna wtyczka ktora znalazlem w okolicach tego miejsca ktore wedlug mnie powinno byc przeznaczone dla baniaczka wyglada mniej wiecej tak:
pozdrawiam i dzieki za pomoc
Mac13k / 2006-04-03 19:23:17 /
75 AG
wskazuje raczej na Escorta Mk2 ;-) ale w Capri były chyba podobne ?
MikeB4 / 2006-04-03 19:48:19 /
to moglo by tlumaczyc czemu nie mam pasujacych dziurek w budzie.. :) a silniczek od Capri? ktos pamieta na jaka wtyczke ma u siebie?
Mac13k / 2006-04-03 19:52:29 /
Wtyczka jest z czarnym i czerwonym kablem, koncowki rozmieszczone |- ,czyli jak w silniczku.
Mysza liil (EM) / 2006-04-03 20:00:36 /
obejrzałem troche zdjec komór z 2.0 R4 (to było pierwotnie w mojej budzie ) no i wszystkie maja baniaczek tam gdzie ja mam miejsce ale tak jak pisalem mam tam jedna wolna koncowka taka jak narysowałem :)
taka fotka pogladowa zaporzyczona od "lesioo" mam nadzieje ze sie nie obrazi :)
Mac13k / 2006-04-03 20:21:13 /
taka końcówka to wtyczka fordowa - ja mam takie w bagażniku (podświetlenie tablicy, lampa przeciwmgielna itp). Raczej nie do zbiorniczka spryskiwacza.
MikeB4 / 2006-04-03 20:42:42 /
Mysza dobrze gada - czarny + czerwony w układzie [ I - ]. powinno się to telepać gdzieś w okolicy prawego błotnika. wychodzi to z wiązki, w ktorej jest też prawy przedni reflektor i światła przeciwmgielne. jak takiego podłączenia nie masz to w momencie możesz dorobić ten fragment instalacji. czerwony kabel to +12V - wystarczy podpiać się pod akumulator. czarny idzie do kabiny i w manetke (spryskiwacz uruchamiasz poprzez zamykanie obwodu masowego). w manetce podłaczasz się pod gnizadko z dwoma rzędami pinów w drugi od góry pin po prawej (patrzac na wtyczke) i po robocie.
Galoos / 2006-04-03 22:40:54 /
no oczywiście moze to tez byc po lewej stronie - zalezy po ktorej masz akumulator;)
Galoos / 2006-04-03 22:44:19 /
u mnie przy prawym blotniku jest akumulator i nie ma miejsca na zbiornik..
miejsce jest przy lewym blotniku i tam tez jest ten kabel z koncowka z rysunku.. :)
sek w tym ze ta wiazka jest z tego samochodu wiec wyjscie na silniczek powinno byc tam gdzie jest na niego miejsce a nie tam gdzie miejsce zabiera aku.
:/
Mac13k / 2006-04-03 22:44:30 /
hmmmm, jesli tam masz tylko taka koncowke to moze ktos to kiedys przerabial. podlacz pod ta koncowke co znalazles zarowke 12V i nacisnij manteke spryskiwacza - jak zaswieci to po robocie - znalazles dobra wiazke;)))
Galoos / 2006-04-03 22:47:24 /
a jak nie to sprawdz gdzie idzie kabel od spryskiwacza zaczynajac od manetki. pozniej powinien wychodzic wiazka obok bezpiecznikow i dalej w komore...
Galoos / 2006-04-03 22:49:33 /
dzieki wielkie, jutro bede kombinował :) mam troche czasu, czeka mnie przerobienie kabla od wstecznego, odnalezienie przeciwmgielnych z tylu i ustalenie którędy zmyka mi plyn z chlodnicy no i jeszcze ten spryskiwacz... :) jak to sie zrobi bede mogl spokojnie stwierdzic ze juz nic nie ma w Capri pilnego do zrobienia hehe :)
dam znac jutro co sie udało zrobic
Mac13k / 2006-04-03 23:17:20 /
nie wiem jaka to wersja, ale zbiorniczek bywa rowniez tam gdzie serwo tylko z prawej strony, wtyczka sie zgadza, ma byc na dwie plaskie wsowki ustawione prostopadle, ta ktora narysowales to co innego
camaro / 2006-04-04 00:59:39 /
no to bede szukal takiej wtyczki.. :) duzo mozliwosci nie ma zeby sie schowała :)
a tam gdzie piszesz u mnie jest zbiorniczek wyrownawczy :)
Mac13k / 2006-04-04 02:06:17 /
zobacz tu http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/A04.80 jest nr zbiorniczka i rozmieszczenie
PiotrekFCapri / 2006-04-04 02:53:16 /
Zbiornik ze zdjęcia jest dla zwykłego systemu spryskiwaczy przedniej szyby (do mk2)
zobacz tu http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/A04.70
Zbiornik do szyby i reflektorów ma dwa silniki, ten od reflektorów pewnie sporo mocniejszy (potrzebne większe ciśnienie do mycia - tzn. tak zazwyczaj jest, więc i w Capri raczej też - ale tego nie wiem)
PiotrekFCapri / 2006-04-04 03:07:01 /
a ja nie mam spryskiwaczy reflektorów.. :)
generalnie bede szukal tej kostki, gorzej bedzie jak sie juz nigdzie na prawde nie znajdzie. ale to srednio mozliwe przeciez jakos to przyczepione przed remontem musialo byc?! :)
Mac13k / 2006-04-04 03:14:48 /
W razie biedy, mogę kiedyś pomóc znaleźć :)
gryziu liil (EM) / 2006-04-04 09:19:11 /
Mac13k, taka wtyczka jak pokazałeś występuje najczęściej przy połączeniu ze sobą dwóch kawałków wiązki a nie jako połączenie wiązka-urządzenie.
Może poprostu do szczęścia potrzeba Ci kawałka wiązki (2 przewodów) z jednej strony zakończonej "Twoją" wtyczką a po drugiej wtyczką pasującą do silniczka "|-".
Ta wtyczka z okrągłymi konektorami co się tam dynda u Ciebie to będzie wyprowadzenie albo do halogenów, albo do spryskiwaczy świateł, bo tam jest napięcie jak są właczone światła (nie pamiętam czy drogowe, czy mijania). Zasilanie spryskiwacza przedniej szyby jest w Capri na stałe połaczone z wiązką komory silnikowej, a nie dołączane osobną wiązką.
gryziu liil (EM) / 2006-04-04 13:17:50 /
U mnie był taki zbiornik, tak jak pisał Camaro, tam gdzie serwo tylko po drugiej stronie.
ale to 2,8i, widać że i spryskiwacze reflektorów są, w R4 zbiornik jest po przekątnej (tj. po stronie kier., blisko reflektorów) - powinny tam być otwory w fartuchu.
PiotrekFCapri / 2006-04-07 17:36:58 /
Tym razem chodzi o spryski reflektorów z Granady.Wciąż mam problem z wyciekającym płynem z prawego spryskiwacza.Nalewasz,nie używasz a znika!Ma ktoś na to sposób?I nie chodzi wcale o odłączenie spryskiwacza;)
Murmur vel Magman / 2007-02-08 10:11:57 /
A szczelność połączeń?
Może podłącz sprężarkę do wejścia w kieł i zobacz może jest gdzieś pęknięcie kła?
m.kozlowski / 2007-02-08 10:17:14 /
sparciała guma w zaworze zwrotnym - puszcza najzwyczajniej w swiecie
rada..? - chyba tylko zalozyc sprawny zaworek, ale jak ktos ma patent to chetnie skorzystam:)
ja mam inny problem - sa tak zastane ze nie psikają jak mają cisnienie - albo sączą bardzo słabo
Tomek, gdzie jest ten zaworek zwrotny?
m.kozlowski / 2007-02-08 10:32:47 /
na bank musi być zaworek zwrotny i tam zawsze puszcza, na Granadach się nie wyznaje bo nie miałem jej nigdy w ręce, ale zaworek może być albo w jakimś trójniku albo w samym spryskiwaczu,przewaznie ciężkie do naprawy, bo za zawór zwrotny robi gumka która z wiekiem lub z wlaniem jakiegos koncentratu poprostu znika.
Havel aka Gaweł / 2007-02-08 10:40:41 /
Mam kolejny spryskiwacz i zawsze ,cholera ,ucieka prawym
Murmur vel Magman / 2007-02-08 12:17:55 /
W spryskiwaczach reflektorów nie ma zaworków zwrotrnych ponieważ znajdują się one poniżej lustra płynu w zbiorniczku.
Jeżeli już jakiś zaworek jest to taki który sie otwiera dopiero po osiągnięciu jakiegoś tam ciśnienia. Zapewne jest zintegroway razem z dyszą bo jak rozłączyłem kieł już z kolankiem które do niego wchodzito poleciał z tamtąd płyn.
bartek nowakowski / 2007-02-08 15:39:24 /
sa zaworki - zle powiedzialem ze zwrotne, bo to sa dokladnie tak jak pisze Bartek -ciśnieniowe (czyli tak jakby przelewowe- jak dostanie duze cisnienie to puszcza-i na tym polega jego praca) sa tuz przed dysza spryskiwacza - tuz za wejsciem miękkiego węzyka w plastikowe rurki - tam gdzie wchodzi pod kątem (widac zgrubienie), wszystko jest pod spodem kła, same zawory da się wyjać - są widoczne zatrzaski, ale wszystko idzie cholernie opornie - mimo tego udalo mi sie.
Jak zdejmujesz zderzak to zeby nie wylac plynu - odczep wlasnie za zaworami -czyli: węzyk + jeden plastikowy element (zawor wlasnie) i ne leci - sprawdzone
zawor to kawalek gumki o fikusnym ksztalcie i jakas sprezynka chba tez tam jest, dziwnie to wyglada jak sie czlowiek przyjrzy..bo wydaje siez e niema prawa dzialac - a dziala:) choc nie zawsze ta jakby tego czlowiek oczekiwal
a można kupić sam silniczek bo mi padł i nie wiem czy szukać kompletu czy też samego silniczka ?
Piotrex-Panda / 2007-11-24 17:03:10 /
Ale co Ci dokładnie padło? Bo w wątku mowa o różnych silniczkach :) Jeśli od płynu do spryskiwaczy to jest zamienny z tym od Taunusa, Granady, Sierry itd.
tak spryskiwaczy wielkie dzięki :) lepiej jakiś nowy znaleźć czy kombinować z używanym ?
Piotrex-Panda / 2007-11-24 18:45:41 /
Hmm.. zależy. Używany możesz wyrwać za dychę. Nie wiem czy Ci się opłaca kupować nowy taki drobiazg. Tym bardziej, że psują się raz na 10 lat.. Ja osobiście nigdy się nie rozglądałem za nowym silniczkiem a mój popsuł się po 28 latach :)
Jak się zdejmuje silniczek (pompkę) ze zbiornika spryskiwacza tak, żeby nie zepsuć? Trzeba ciągnąć na siłę aż puści, czy może coś trzeba przekręcić albo nacisnąć? Zbiorniczek mam już wyciągnięty. Pompka wygląda, jak na zdjęciach Mac13ka: http://www.capri.pl/forum/12203#103802 tylko jest czarna i z napisami. Muszę wymienić, bo przekorodowały i odpadły końcówki elektryczne.
Rafał L. / 2007-12-17 23:10:53 /
Podważ plaskim wkretakiem od dolu, tam gdzie wchodzi krociec w uszczelke. Powinna latwo wyskoczyć. Skorodowane końcówki to nie tragedia, wystarczy odskubać trochę plastiku i dolutować przewody z końcówkami.
Mysza liil (EM) / 2007-12-17 23:17:30 /
OK, dzięki, już sobie poradziłem. Pomogło polanie uszczelki ciepłą wodą, od środka i od zewnątrz. Dużo kranówy po prostu. Pompkę mam na szczęście drugą sprawną, ale skoro piszesz, że można dolutować przewody, to sobie tamtą zostawię na "przydasie".
Przy okazji, czy wężyki prowadzące płyn do spryskiwacza są termokurczliwe? Bo podgrzane trzymały jeszcze mocniej, niż w temperaturze pokojowej.
Rafał L. / 2007-12-18 00:53:12 /
Nie są, ale te przewody są z miękkiej gumy i mogą się odrobinę skurczyć. Z doświadczenia wiem, że czasem same końcówki mogą tak stwardnieć, że się łamią gdy się je ściąga.
Dzięki, zrobione, działa. Milo - miałeś rację z tymi twardniejącymi końcówkami. Wniosek na przyszłość: nie próbować ratować starego wężyka, tylko od razu zaopatrzyć się w nowy. Co z tego, że go ściągnąłem z pompki, skoro popękał na długości 5 cm.
Przy okazji, wężyk pasujący do spryskiwacza kupiłem taki z napisem "przewód paliwowy". Ciekawe, że jak 2 miesiące temu chciałem kupić wąż do benzyny, to zjeździliśmy cały Kraków i wszędzie były wężyki tylko i wyłącznie do wody.
Rafał L. / 2007-12-31 01:23:27 /
Prawo Murphy'ego :) Spoko, cieszę się, że mogłem pomóc. :)
w moim capriku od strony kierowcy spryskiwacz daje dobre ciśnienie natomiast drugi spryskiwacz ledwo pryska płynem. Jaka może być tego przyczyna?
Cichy77 / 2008-02-01 10:00:21 /
może zapchany jakiś przewód ??
Grzesiek_Rudy / 2008-02-01 10:08:26 /
Bezdrożność, znaczy się niedrożność przewodu tudzież końcówki
gryziu liil (EM) / 2008-02-01 10:10:16 /
O rany, to znaczy, że trzeba wziąć śrubokręt i wyjść do samochodu :/
Marnie pomogliście chłopaki :)
m.kozlowski / 2008-02-01 10:13:39 /
To znaczy mniej wiecej tyle, ze trzeba poprawic fabryke i dac trojnik miedzy spryskiwaczami zamiast przy spryskiwaczu pasazera.
Mysza liil (EM) / 2008-02-01 11:27:37 /
dzieki za pomoc a przewody i koncowki sa drozne.
Cichy77 / 2008-02-01 17:56:02 /
u mnie podobny probem jakies 4 michy temu tryskał spryskiwacz łaadnie teraz ledwo leje , zapchał sie czym to przeczyścić? wydaje mi sie ze na końcówkach cos nie tak ;/
Jellon aka Revenge Racer / 2008-02-02 03:40:12 /
jesli nie sika, albo ledwoco to znaczy ze sie cos zatkalo. ja mialem juz dosc ustawiania rureczek i ich odtykania i wlozylem do grani spryskiwacze z, jesli dobrze pamietam, mondeo. takie mocowane w otwor w masce. troszke przyciete wchodza w zeberka na masce, po ustawieniu sikaja idealnie na szybe. niedlugo zrobie zdjecia, jak zlokalizuje maske ;)
Leszek "QSi" / 2008-02-02 13:21:18 /