logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » most CAPRI mk1a

most CAPRI mk1a

witam. mam w swoim capri mk1a (1970r.) most o przełożeniu 4.12 , mam na oku talerz z atakiem o przełożeniu 3,09 od mk3. teraz pytanie czy ten talerz z atakiem będzie pasował do mk1a? a może ktoś posiada do sprzedania orginalny most o przełożeniu 3,09 lub 3,22 do mk1a. proszę o podpowiedz .pozdrawiam SZYBKIGUMIS

szybkigumis1 / 2019-05-12 10:58:45 /


Są dwa rodzaje mostów w Capri niemiecki i angielski, jeżeli masz w swoim aucie niemiecki to przełożenie 3.09 będzie pasować, a jeżeli masz angielski to nie.

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-12 20:12:00 /


Chciałbym się podpiąć pod ten post, mam w capri mk1 most o takich oznaczeniach jak: 9c/3 obok jest T26, po drugiej stronie mamy taki nr: 73AG4025CA oraz N albo Z. Czy po tych oznaczeniach ktoś może coś powiedzieć na temat takiego mostu? Próbuje ogarnąć co w tym aucie jest bo silnik 2.0v6 skrzynia z r4 pomotana, ogólnie vin wskazuje 1.6kent w moście śruby calowe.

kozuba Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-08-12 18:13:38 /


73AG to część do Escorta, homologowana pierwszy raz w 73 roku.... chyba chodzi o obudowe mostu ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-12 18:43:54 /


No tak te wszystkie nr zczytane z obudowy mechanizmu różnicowego która jest rozkręcana z resztą mostu, czyli to nie most z capri? Nie dojdę z czego to poskładane.

kozuba Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-08-12 19:01:16 /


Powoli zaczynam temat mechaniki w moim capri mk1. Auto kupilem
niekompletne i nie bedzie to oryginał z tabliczki (1,3 v4). Aktualnie mam most 3:75 ( od1.6 lub ew 1,7 v4). Plan jest taki aby wykorzystac 2300 v6 który został mi po moim pierwszym capri. I teraz kluczowe pytanie - czy to bedzie jakoś normalnie jezdzic jak włoże tam automata c3?(też mam na stanie). Powinien być most 3:22 bo taki mam w Dwójce fabrycznie.

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-11-17 10:21:14 /


Na miasto do cruzingu będzie ok.
Na trasy do doopy, bo mało biegów i przełożenie mostu na przyspieszenie, a nie na prędkość.
Więc wkładaj taki zestaw, a jak nie będzie Ci to odpowiadało to kiedyś zmienisz dyfer i tyle.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-11-17 10:28:58 /


Mam 1.3, jeśli jednak chciałbyś oryginał :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-11-17 10:36:09 /


Ja mialem 3.75 z MT75 i 2.9.
Po jakims czasie zmieniłem na 3.09, troche jak autobus teraz to jezdzi (niskie obroty).
2.3 to nie jest jakis demon, wkładaj 3.75 i bedziesz sie cieszył ze to jakos przyspiesza nawet, bo zakładam ze tras autostradowych z Vmax raczej nie bedziesz duzo robił.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-11-17 11:30:02 /


Ważne jest też jaki będziesz miał rozmiar opon.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-11-17 11:48:58 /


A automat nie bedzie wariować i zmieniać dziwnie biegów przez inne przełożenie mostu? Bo chyba nie powinien ?

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-11-17 15:00:51 /


nie powinien, bo on mierzy obroty wału wyjściowego, a co się tam dalej dzieje, to już go nie obchodzi.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-11-17 17:09:51 /


Dokładnie. Gdybym jednak chciał mieć automat z 2.3 to pewnie celowałbym w 3.44...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-11-18 10:47:42 /