witam. mam w swoim capri mk1a (1970r.) most o przełożeniu 4.12 , mam na oku talerz z atakiem o przełożeniu 3,09 od mk3. teraz pytanie czy ten talerz z atakiem będzie pasował do mk1a? a może ktoś posiada do sprzedania orginalny most o przełożeniu 3,09 lub 3,22 do mk1a. proszę o podpowiedz .pozdrawiam SZYBKIGUMIS
szybkigumis1 / 2019-05-12 10:58:45 /
Są dwa rodzaje mostów w Capri niemiecki i angielski, jeżeli masz w swoim aucie niemiecki to przełożenie 3.09 będzie pasować, a jeżeli masz angielski to nie.
CHUDER
/ 2019-05-12 20:12:00 /
Chciałbym się podpiąć pod ten post, mam w capri mk1 most o takich oznaczeniach jak: 9c/3 obok jest T26, po drugiej stronie mamy taki nr: 73AG4025CA oraz N albo Z. Czy po tych oznaczeniach ktoś może coś powiedzieć na temat takiego mostu? Próbuje ogarnąć co w tym aucie jest bo silnik 2.0v6 skrzynia z r4 pomotana, ogólnie vin wskazuje 1.6kent w moście śruby calowe.
kozuba / 2019-08-12 18:13:38 /
73AG to część do Escorta, homologowana pierwszy raz w 73 roku.... chyba chodzi o obudowe mostu ...
MikeB4
/ 2019-08-12 18:43:54 /
No tak te wszystkie nr zczytane z obudowy mechanizmu różnicowego która jest rozkręcana z resztą mostu, czyli to nie most z capri? Nie dojdę z czego to poskładane.
kozuba / 2019-08-12 19:01:16 /
Powoli zaczynam temat mechaniki w moim capri mk1. Auto kupilem
niekompletne i nie bedzie to oryginał z tabliczki (1,3 v4). Aktualnie mam most 3:75 ( od1.6 lub ew 1,7 v4). Plan jest taki aby wykorzystac 2300 v6 który został mi po moim pierwszym capri. I teraz kluczowe pytanie - czy to bedzie jakoś normalnie jezdzic jak włoże tam automata c3?(też mam na stanie). Powinien być most 3:22 bo taki mam w Dwójce fabrycznie.
Na miasto do cruzingu będzie ok.
Na trasy do doopy, bo mało biegów i przełożenie mostu na przyspieszenie, a nie na prędkość.
Więc wkładaj taki zestaw, a jak nie będzie Ci to odpowiadało to kiedyś zmienisz dyfer i tyle.
Mam 1.3, jeśli jednak chciałbyś oryginał :).
m.kozlowski
/ 2024-11-17 10:36:09 /
Ja mialem 3.75 z MT75 i 2.9.
Po jakims czasie zmieniłem na 3.09, troche jak autobus teraz to jezdzi (niskie obroty).
2.3 to nie jest jakis demon, wkładaj 3.75 i bedziesz sie cieszył ze to jakos przyspiesza nawet, bo zakładam ze tras autostradowych z Vmax raczej nie bedziesz duzo robił.
Konrad vel smasher
/ 2024-11-17 11:30:02 /
Ważne jest też jaki będziesz miał rozmiar opon.
Grzesiek_Rudy
/ 2024-11-17 11:48:58 /
A automat nie bedzie wariować i zmieniać dziwnie biegów przez inne przełożenie mostu? Bo chyba nie powinien ?
nie powinien, bo on mierzy obroty wału wyjściowego, a co się tam dalej dzieje, to już go nie obchodzi.
Dokładnie. Gdybym jednak chciał mieć automat z 2.3 to pewnie celowałbym w 3.44...