logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Wyciek oleju silnikowego a skrzynia biegów

Wyciek oleju silnikowego a skrzynia biegów

Od pewnego czasu zostawała się zawsze jakaś plamka oleju po postoju. Ogólnie nie toleruję tego rodzaju sytuacji, więc przy pierwszej lepszej okazji wymieniłem uszczelkę miski. Nastąpiła poprawa, ale mimo wszystko nadal ciekł na styku dzwona skrzyni. Podczas zamiany srzyni z rzędówki na V-kę wyminiliśmy simmering wałka sprzegłowego. Dalej ciekło, jeno troszkę jakby mniej - po postoju 12 h plamka 1cm2.
Dzisiaj po 10 godzinnym postoju plama fi 15 cm. Wskaźnik oleju na wolnych jest na czerwonym, bagnet mówi że jest max. Zajrzeć od spodu nie dało rady, bo w garniturze nie lubię. A teraz pytanie:
Dlaczego telepie skrzynią przy ruszaniu? Zachlapało się sprzęgło czu co?

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-23 23:03:25 /


Simering wymieniliscie w skrzyni? Zostal jeszcze do wymiany w silniku.
Telepie skrzynia - nierowna praca silnika (zaplon, zawory), problemy ze sprzeglem (sprezyny)...
Sprzeglo zaolejone slizga sie, raczej nie telepie.
PS. Takie plamki to nie jest zaden wyciek ;-)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-23 23:23:45 /


najczesciej cieknie tam tylny simmering silnika, ale tego sie nie zgadnie, musisz umyc silnik od spodu i obserwowac

sprawdz tez czy ten olej na ziemi jest ze skrzyni czy z silnika

jesli sprzeglo sie zaoliwilo to powinno sie slizgac

szarpanie skrzynia to raczej wybita poduszka skrzyni lub luzy na wale

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-23 23:24:30 /


Wyminiliśmy tylny simmering silnika. Cieknie na 100% silnik, a nie skrzynia. Wał po kasacji luzów i wyważaniu - mam rację Chuder? Czy może to dalej ten leasingowy? :D
Podpora srzyni przykręcona na 3 śruby, bo 4 się ukręciła, a śpieszyliśmy się z lekka przy montażu.

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-23 23:39:33 /


wal jest juz ten dobry po tjunigu

skrzynia jest na trzy sruby a czwarta jest dospawana wiec tam trzyma sie dobrze z tego co pamietam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-23 23:43:57 /


To przy okazji napiszcie czego nalać, żeby zlikwidować opisane kapanie oleju.
Gdzie to kupić i po ile? :D
Tylko proszę bez tekstów o nowych uszczelkach i simmeringach, bo problem moim zdaniem jest gdzieś indziej.

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-23 23:51:33 /


Byc moze wyrobiony jest wal silnika i dawanie nowego simmeringu nie pomoze. Jedyna opcja - umiescic simmer w innym miejscu, czyli przesunac na wale w niewyrobione miejsce, ale ten myk mozna zastosowac tylko z przodu silnika, z tylu raczej nie ma miejsca.

Jesli leci z silnika to nie ma szans na zaolejenie sprzegla - kolo zamachowe rozrzuci olej i nie przejdzie on na strone tarczy i docisku.

Mysza liil (EM) / 2006-05-24 06:34:33 /


No i chyba sie Chuder nie obrazi, ale wspomne dla potomnych - simmering przed zalozeniem trzeba nasmarowac olejem po wewnetrznej stronie, inaczej "spali" sie po kilkunastu obrotach wału na sucho...

Mysza liil (EM) / 2006-05-24 06:36:08 /


W starych Fordach nie występuje zjawisko wycieku oleju!
One po prostu oznaczają swój teren :D

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-24 08:40:39 /


może jest zapchany kanał odprowadzający olej z ostatniej panewki ?? między simmeringiem a panewką jest kanał którym olej powinien spływać do miski. spotkałem się z przypadkiem kiedy to zapchany był ten kanał i olej "siłą" był wypychany, niepomagał nawet nowy simmering.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-24 09:03:26 /


Dolałem wczoraj wieczorem takiego specyfiku a'la MOTO DOKTOR ze stacji benzynowej i dzisiaj rano efekt taki, że ciśnienie oleju na wolnych prawie w połowie wskażnika :(
Czybo coś nie OK z ciśnieniem oleju.
BTW: Jaka jest długość bagnetu w 2.9 EFI ?

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-24 09:12:06 /


witam.podepnę się tutaj żeby nie zakładac nowego.otóż sprawa dotyczy wycieku oleju ze skrzyni biegów.jakiś czas temu zauważyłem plamke pod autem,wyciek ewidentnie ze skrzyni i to dośc spory bo po 30 min plama fi10cm.Sprawe olałem bo to stare auto no i wiadomo,ale po jakimś czasie olej przestał wyciekać no i ok.tylko że zaczeło coś chrampolić przy ruszaniu tak jakby ktoś rzucał korale na płytki.No i niby problem rozwiązany,bo olej wyciekl i skrzynia chodzi po suchu.Dzisiaj odkręciłem korek wlewu oleju do skrzyni w celu dolania,a tu ZONK.z korka wyleciało ze 3 litry oleju a przecież korek wlewu to także tak jakby miarka oleju.Dodatkowo zauwarzyłem że wyciek jest z góry skrzyni.olej oczywiście spuściłem do poziomu i po próbach na placu na razie nie rzęzi.I tu moje pytanie czy ktoś miał juz coś podobnego?czy może oleju ma być więcej?auto to Capri mk3 z tym że silnik ze scorpio mk1 2.9 ale skrzynia nie wiem czy caprikowska bo...Kolejne moje pytanie gdzie na skrzyni pisze i czy pisze jaki to model.acha,pięć biegów jest.pozdr.

datulec Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-21 18:34:48 /


jak ma 5 biegów i cieknie to N9 ;) Powinna mieć w sobie 1,1 L oleju ( 75W90).

A skoro cieknie Ci z góry skrzyni to znaczy, że cieknie Ci z góry silnika- sprawdź dekle zaworowe, bo na 95% leci z nich, ewentualnie może jeszcze lecieć z tyłu uszczelki pod kolektorem ssącym, ale to mniej niż 5% prawdopodobnieństwa ( no chyba, że go ruszałeś to prawdopodobieństwo wzrasta do 50%)

michalch83 / 2012-08-21 18:47:59 /


witam.tak myślałem że N9.co do wycieku ze silnika to na 100% nie bo wszystkie uszczelki są nowe a silnik jest suchutki.Dużo oleju było na górze skrzyni tam gdzie jest rewizja.1.1 l oleju mówisz?mi z korka wlewu wyleciało ze 3 litry.Czy jest możliwe że ktoś zalał skrzynie do prawie pełna i to tak jezdziło?PS.zrobiłem ze 15 km.i po spuszczeniu oleju skrzynia sucha i brak stukania,no ale to troche mało żeby wyciągnąć wnioski.

datulec Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-21 19:34:26 /


nie koniecznie musi być N9.... wsteczny masz przy jedynce czy czwórce ? 3 litry oleju ? coś chyba koloryzujesz :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-08-21 19:52:03 /


zasadniczo - typy skrzyń masz tu:

http://www.capri.pl/garage/gearboxes

Jeśli wg rego nie potrafisz powiedzieć jaką masz to oddaj auto do mechanika.

Co do 3 litrów, to olej lecący na głowę nie zwiększa swojej objętości, nawet jak jest ciepły.

A co do wycieków to jak mówiłeś zmieniałeś uszczeli - polecam więc wytrzeć silnik cały z tyłu, odpalić wcześniej zaopatrzając się w :

http://allegro.pl/lusterko-inspekcyjne-0660-yato-fv-i2525011996.html

i wrócimy do drugiego postu.
Jak Ci leci ze skrzyni olej to może lecieć :

z przodu :
- simmering skrzyni i wylatuje przez przód dzwona
- simmering silnika tylni - i wylatuje przez przód dzwona, ale jest też struga na tyle miski olejowej

z tyłu:
zębatka napędu prędkościomierza -albo simmering albo kapsel
simmering skrzyni tylni i leci przy wejści wału do skrzyni

Z góry skrzyni olej nie leci bo to nie możliwe ( chyba, że masz niedokręcony dekiel).
Z góry leci z silnika.

michalch83 / 2012-08-21 20:02:14 /


wsteczny przy jedynce i koledzy nie jestem aż takim laikiem żeby nie wiedzieć skąd cieknie,jutro postaram sie dać zdjęcia ile oleju wyciekło.na moje to ktoś zalał skrzynie do pełna,tylko nie wiem jak to chodziło a zrobiłem może z 6000km

datulec Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-21 21:21:32 /


i zasadniczo to n9 na pewno.

datulec Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-21 21:24:16 /