Witam
Po zamianie 2.0r4 na 2.3 v6 wymieniłem jedynie dzwon w skrzynce (skrzynia piątka, dokłdnie nie wiem jaki model). I teraz mam takie pytanie czy kołnież osłaniający wielowypust (na którym osadzona jest tarcza sprzęgłowa), jest taki sam przy rzędówce i przy V-ce. Sprzęgło za cholere nie chciało wysprzęglić, nawet gdy wajcha zaparła się o okienko w dzwonie, czyli do końca zakresu. Wyciągnołem skrzykę i niestety okazało sie ze owy kołnież jest dość znacznie obłupany, a tym samym łożysko niepoprawnie było prowadzone do docisku. Do tego jeden z odłamków zblokował sprężynę w docisku. Możliwe że usterka spowodowana była udeżeniem w kołnież podczas wkładania silnika. Możliwe że wystarczy ostrożniej instalować na przyszłość. Ale jeżeli w rzędówce kołnież był dłuższy... Czy dobrze kombinuje? Najfajniej by było gdyby ktoś miał dwie skrzynki i porównał długości i rozwiał moje wątpliwości. Nawet zrymowałem :)
Chodor / 2006-05-23 15:27:42 /
Rzędówka ma krótszy wałek sprzęgłowy i jak nie dałeś przedłużki, to nie miał podparcia w wale silnika.
Ergo: usterka spowodowana była zapewne złapaniem bicia osiowego przez niepodparty wałek obciążony dodatkowo tarczą sprzęgła i wyłamanie przez tenże tulei osłaniającej go.
Jak z długościami tulei - nie wiem, ale probabli w skrzyni od V-ki będzie dłuższa z racji dłuższego wałka.
gryziu liil (EM) / 2006-05-23 15:42:50 /
http://www.demades.prv.pl/skrzynia.jpg
DeMaDeS / 2006-05-23 16:12:38 /
Ok wielkie dzięki, bede walczył
pozdrawiam Chodor
Chodor / 2006-05-23 17:36:40 /
Skrzynia N9 z sierry 2,3 diesel na pewno pasuje długością wałka.różnica jedynie w grubości na wejściu w koło zamachowe.Ja załatwiłem to szybko flexem...mało zbierania i ładnie wyszło.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2006-05-23 17:38:46 /
lepiej trzeba bylo to zalatwic wymiana lozyska igielkowego w wale... walek mogl byc hartowany powierzchniowo.
Mysza liil (EM) / 2006-05-23 20:54:29 /
właśnie..może mi ktos powiedzieć jak się to cholerstwo wymienia?:(
Znaczy się wymienia łożysko w wale...
do wyciagania łożyska zrobiłem sobei na szybko urządzonko typu pret 6stka gwintowany, na to założony kawałek rurki, z jednej storny nakrętka obszlifowana na okrągło ( tą czesc wkladałem w łozysko i zaczepiałem o nie ), a z drugiej nakretka z podkladka żeby moja rurka nie spadła, no i przesuwajac rurkę po pręcie uderzając w podkładke na końcu powoli wyciągnałem łozysko bez szkody dla czego kolwiek
DeMaDeS / 2006-05-23 21:12:34 /
?!!?:((
Ni cholery nie zrozumiałem...
chyba jakiś lewy jestem...
co do flexa to Piotrek masz kreche :)
przeciez koncowka walka skrzyni robi za bieznie lozyska, to nie moze byc wielokat czy jajko po flexie , roznica w grubosci walka nie wynika z tego ze skrzynka byla od diesla tylko Ford w ktoryms tam roku przeszedl z 13 na 15mm, otwor w wale zmienil sie z 19 na 21, byly tez kombinacje 13/21 wystarczylo dobrac odpowiednie lozysko
do wybicia trzeba skonstruowac tzw bombe - zalaczam szkic
camaro / 2006-05-23 21:44:48 /
palio do takich łożysk są specjalne ściągacze. jeśli go nie masz to jest kilka sposobów.. ale zadługo było by pisać, przekręć to podpowiem jak poradzić sobie z tym problemem.
Trójkąt / 2006-05-23 21:53:31 /
Trzeba dobrać jakiś wałek o średnicy oryginalnego wałka sprzęgłowego, napchać smaru w otwór, wsadzić wałek i pacnąć młotkiem. Smar powinien wypchać łożysko. Co prawda było to w innym silniku ale zakładam, że w V-ce jest tak samo.
Ja akurat musiałem już wczesniej wybijać łożysko bo wcześniejsza skrzynka do silnika była automat to i łożysko musiałem wymienić na inne. Karol wytoczył mi tulejke (tak zwane łożysko toczne) i było by eleganco gdyby skrzynka była od Vki. A łożysko można wybic kołkiem metalowym (ja np. strugałem z drewna i tak też się sprawdza, wcześniej nabijając smaru w otwór łożyska, pamiętajac oby przypadkiem nie było żadnego bombelka powietrza, widaomo gaz jest ściśliwy i w tedy lipa z operacji)
Chodor / 2006-05-24 00:56:00 /
Camaro...wyszło równiutko bo kolega bardzo szybko kręcił wielowpustem na drugim końcu skrzyni:)
A flex był zamocowany do ciężkiego imadła z przesuwem...
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2006-05-24 14:30:55 /
Jednak chyba będe musiał kombinowac z przedłużką. I teraz mam pytanie czy ktoś na stronce jest w stanie wykonać taki element (oczywiście za opłatą).
Chodor / 2006-05-24 14:33:18 /
jakikolwiek ślusarz ci to wykona.. a jak poszukasz na forum to wżucałem kiedys rysunki jak to ma wyglądać.
Trójkąt / 2006-05-24 22:16:18 /
Chodor niech Ci ktoś wytoczy tulejkę o długości bojrze 20mm, którą wbijesz w przykręcone koło zamachowe (przykręcone bo później nie wkręcisz śrub :) ), czyli zewnętrzna średnica tulejki ma być wykonana pod otwór w/w kole :) natomiast zewnętrzna średnica ma być pod łożysko pilotujące wałek (igiełkowe).
Mam nadzieje, że ująłem to bardzo jasno :)
Pozdrawiam
Wolff(miłosz) / 2006-05-25 23:10:15 /
Dzięki Wolff, ten sposób przedstawienia problemu dostarł do mnie :)
Chodor / 2006-05-26 11:22:02 /
No własnie ja mam taką tulejke... Co prawda mechanik jakoś niespecjanie chcial się zgodzic na tę opcję - wolał rozebrac skrzynie i przetoczyc wałek, ale została tulejka z brązu. Poki co zrobiłem jakies 5-6 tys na nowej skrzyni i jest spoko ;)
Chociaż podobno jak jest tulejka i zaczyna skrzynia wyc, to juz nie ma co jej rozbierac a jedynie nowa wstawiac ;)
NO ale poki co sie sprzwdza ;)
michalch83 / 2006-05-26 16:44:38 /
Czy moglby ktos opisac wiecej sposobow, jakis tajemnych rad, na wyciaganie tego pieronskiego lozyska igielkowego z walu korbowego?
bartek nowakowski / 2011-05-04 09:32:07 /
Najlepsze 2 sposoby sa opisane wyzej.
Mysza liil (EM) / 2011-05-04 12:20:25 /