Witam!
Zamówiłem wreszcie swiatła soczewkowe od hmmmm beemki, ale nie ważne od czego, ważne, że soczewki :)
Są to takie reflektory od starszych trójek i piątek - takie podwójne zespolone mijania i długie w komplecie.
Wiem już, że muszę je porozcinać i wydobyć z nich same reflektory soczewkowe.
Moja prośba - chciałbym przed przystąpieniem do montażu wiedzieć jak do tego podejść, co zrobić, jakie narzędzie przygotować,
Wiem, że już ktoś to robił i z pewnością będzie robił - bo to fajnie wygląda - więc dobrze by było podzielic się tą tajemną wiedzą:
- na co zwrócić uwagę
- jak to ugryźć
- co poprzerabiać, jak ustawić itp.
To pozwoli innym (np. mi :) ) uniknąć błedów i jako homo sapiens - posłużyć sie doświadczeniem poprzedników :))))
dziękuję za odpowiedzi (Camaro?)
Pozdrawiam
lutek / 2003-01-08 21:59:32 /
ramk reflektorow od BMW sa inne, wiec odkrec obejmy, wyjmij wklady mijania bo dlugie sa zwykle
wyglada to dokladnie jak wklad do Capri tyle ze jest bardziej rozbudowany od tylu
musisz ogolic to ze wszystkich plastikowych uchwytow, tak zeby weszlo do kosza od Mk3
w koszu trzeba powiekszyc otwory bo ten tyl sie nie zmiesci
camaro / 2003-01-08 22:24:12 /
lutek,myslalem o tym od dawna,powiedz mi za ile kupiłeś i czy wszystkie one(okrągłe od starszych bmw) sa takie same...
jak zrobisz napisz jakie są efekty
starrsky / 2003-01-08 22:47:44 /
kupiłem komplet za około 300 zł.
czaję się na nie od roku, zamieszczałem ogłoszenia na stronach klubowych Beemek, no i znalazłem na allegro. Koleś chciał około 400 zł, ale udało mi się wynegocjować.
pozdrawiam
lutek / 2003-01-08 23:05:00 /
tylko jedno ale...
napisales ze kupiles swiatla zespolone i musisz je jakos rozdlubac
jesli kupiles takie z kloszem w ktorych okragle swiatla w srodku sa mniejsze od Caprikowskich to moze byc problem i jeszcze nie widzialem zeby ktos takie montowal
w BMW kiedys - lata 80-te(byc moze nawet 70-te, nie wiem) byly lampy takie same jak w Capri tylko mialy inne blachy mocujace, po prostu inaczej wygiete ale na tej samej zasadzie co w Capri
pozniej w BMW zaczeto stosowac soczewki w swiatlach mijania, przez krotki czas mialy tylko oko na srodku, pozniej jeszcze taki luk okolo 45stopni ale ksztalt okraglego klosza byl taki sam jak wczesniej i byly one tak samo montowane za pomoca metalowej obejmy do tej blachy mocujacej do karoserii
takie wlasnie mam zamontowane u siebie i to opisalem wczesniej
takie swiatla mozna kupic naprawde tanio, po jednym warunkiem, jesli maja polamane uchwyty, ktore i tak sa niepotrzebne
trzeba szukac u handlarzy czesciami do BMW
camaro / 2003-01-09 11:14:26 /
odpowiadalem z maila i nie widzialem zdjecia
kupiles takie jak trzeba
ogol je z uchwytow, powieksz dziury w koszu i wejda
camaro / 2003-01-09 16:17:09 /
Camaro RATUJ!
Przeraziły mnie te soczewki - są ogromne!
Tak szczerze, to nie wiem jak się do tego zabrać...pisałeś, że nie mieszczą się w koszach - a te "kosze" to takie okulary (ramki), do których się przykręca reflektory, czy muszę do nich przerabiać karoserię auta - wycinać dziury w błotnikach???
Poza tym, to chyba trzeba przerabiać kabelki, bo BM-ka ma inne wtyczki.
pozdrawiam i będę wdzięczny za wskazówki :)
lutek / 2003-01-19 20:58:33 /
czyli w gruncie rzeczy chodzi mi o zdefiniowanie znaczenia tego słowa "kosz" :)
pozd
lutek / 2003-01-19 21:02:56 /
piszac kosze mam na mysli te prostokatne blachy do ktorych przykreca sie reflektory
skladaja sie one z obreczy ze srubami regulacyjnymi i prostokatnej plyty
ta plyta ma otwory przez ktore przechodzi kawalek wkladu , dokladnie ten gdzie jest zarowka
te otwory trzeba powiekszyc
wtyczki trzeba oczywiscie przerobic
soczewki trzeba tak jak juz pisalem ogolic ze wszystkich uchwytow tak zeby wpasowaly sie ladnie w te obrecze koszy
nie trzeba nic zmieniac w karoserii chyba ze miales tam wczesniej jakies naprawy i masz mniej miejsca niz oryginalnie
normalnie to wchodzi na styk, zeby pozniej wymienic zarowke trzeba odkrecac caly kosz
camaro / 2003-01-19 23:13:35 /
jesli kogos to interesi zajmuje sie przerabianiem swiatel ( prawie kazdych przednich ) na soczewkowe ewentualnei soczewkowe ksenonowe ale to juz duuuzy koszt, www.demades.prv.pl/lampy/ tutaj sa fotki mojej peirwszej przerobki , kolorystyka i styl lampy do wyboru ...
DeMaDeS / 2003-12-27 13:54:49 /
AAAAle fajne lampy :) No teraz możesz zajmować się zawodowo przerabianiem ich na ksenowy :)
lutek / 2003-12-27 23:16:35 /
mnie lampy kosztowaly 150zl - dwie soczewki - przerobka okazala sie prostsza niz myslalem - pierwsza lampa z czajeniem sie i oblukaniem co i jak byla montowana godzinke - druga 20minut - wszystko co trzeba zrobic zeby zamontowac soczewke od bety: usunac uchwyty (szlifierka najwygodniej i najlepiej), poszerzyc koszyk na lampy z kapcia (nie ruszac regulatorow, to swiatel nie trzeba bedzie ustawiac) i z kostki w kapciu wyjac kabelek od postojowki. wszystko :)
Jabol / 2004-01-02 21:41:50 /
Się dodam do wątku coby nie tworzyć nowego.
Mam dwie lampy świateł mijania z pozycyjnymi, z różnymi soczewkami, proszę o potwierdzenie czy takie powinny być w Capri MK3 ???
Na stronie Hella jest taki oto przykład dla Capri MK3 http://www.hella.com/tocdocs/002/A721.JPG
a moje wyglądają jak poniżej widać.
303 126082; 34419R8/R7; E1
TOP 2; E1; 14466R7; 14470R7; 14466R8; 319-110 477
Zamierzam oddać do regeneracji, ale nie chcę wyrzucac kasy, bo jeśli są inne to wolę poszukać odpowiednich i dopiero regenerować. Jest to trochę upierliwe pytanie ale po symbolach podanych przez Camaro nic nie wywnioskowałem, i żaden inny wątek też mi nic nie pomógł. Może mam trudny dzień ?? :)
A wszystko przez to, że chcę wyrzucić lemiesz, pozycyjne wtedy do kolszy z mijania, więc muszę zmienić jeden z kloszy bo teraz jeździ 125p :) fajnie zamotane :)
No to może wystarczy, czekam na burze umysłów, DZIĘKI !!
Mati_Poznan / 2004-07-13 14:41:05 /
to sa swiatla do Capri
tylko ze jedno mijania a drugie dlugie
tak jak na rysunku helli
dlugie maja symetryczne szklo
mijania swieca bardziej na prawo i szklo jest niesymetryczne
ktos w tych dlugich zrobil otworek na pozycje
camaro / 2004-07-13 15:28:42 /