Ma ktos jakis niezly a i w miare przystepny cenowo sposob na podniesienie wydajnosci hamulcow w MKIII 2.3V
68uiofyu / 2002-01-16 18:21:05 /
zamontuj tarcze wentylki na perzód i cylinderki na tył o większej średnicy... 100% skuteczności
Trójkąt / 2002-01-17 08:27:43 /
A jak sie ma sprawa z zaciskami z przodu jak zaloze wentylowane tarcze pewnie trzeba bedzie zmienic zaciski?
68uiofyu / 2002-01-17 09:51:26 /
Na początek można zainwestować w dobre, sportowe klocki. Polecam Mintex.
Krzychu / 2002-01-18 18:35:05 /
słuchajcie: jakie są najlepsze wentylowane tarcze na przód pasujące do trójki?i czy zaciski+klocki ze stron tuningowych będą pasować?
starrsky / 2002-04-25 06:35:57 /
klocki to dobry pomysł,karzychu miał racje mimo to,ze zużywają sie troche szybciej niz normalne i troche bardziej zużywaja seryjne tarcze to sa rewelacyjne,tylko trzeba dobrac umiejętnie twardość zeby nie były typowo sportowe które pracują prawidłowo dopiero po solidnym rozgrzaniu :) pierwsze hamowania sa raczej symboliczne :)
tosiek / 2004-03-17 00:47:55 /
Nie zakładam nowego wątku, bo nie ma sensu. Granada 2.8. Dzisiaj zrobiłem przeglad hebelki idealne. Przed chwila poszedłem sobie pojeździć i pojawił sie problem. Przy hamowaniu troche mocniejszym blokuja sie wszystkie koła!!! O co chodzi??? Było wszystko ok, a teraz dupa. Na piasku to od razu bokiem mnie ustawia. Pompa, serwo, podciśnienie, to coś obok pompy (korektor), syf w układzie???? POMOCY
musiał się przyciąć korektor siły hamowania. na początek puknij go impulsatorem kinetycznym :)) może też w nim jeszcze być odrobina powietrza i tył może wymagać dokładniejszego odpowietrzenia.
Trójkąt / 2006-09-15 00:04:46 /
Impulsator kinetyczny?? Takie stalowe urządzenie z drewnianym trzonkiem???
TAk , najlepiej rozmiar nr 5 :D
no przepraszam, napisałem niepełną nazwę narzędzia co mogło wprowadzić zamieszanie. oczywiście chodziło mi o: ręczny impulsator kinetyczny z naprowadzaniem trzonkowym :)
Trójkąt / 2006-09-15 09:07:49 /
wydaje mi się że gdyby blokowało tył, to by był korektor, ale jak blokuje 4 koła, to chyba ok?
granadziarz_3M / 2006-09-17 17:51:27 /
Podpinam się tutaj. Samochód Capri MK III. Przed zimą zjadło mi klocki w przednich hamulcach, chciałem wymienić samemu, ale pierwszy zacisk za jaki się zabrałem był z jednej strony tak zapieczony, ze połamałem na nim imadełko do wciskania cylinderków. Na wymianę klocków oddałem go do warsztatu. Po odebraniu pojawiły się następujące objawy: czuć bicie na kierownicy, najsilniej w zakresie prędkości od 60 do 80 km/h, przy hamowaniu bicie znacznie się nasila ale samochód dalej jedzie prosto, nie ściąga go na żadną stronę. Gdy hamulce się nagrzeją zaczynają przeraźliwie piszczeć. Gdy ostygną piszczeć przestają. Piski jak się domyślam mogą być winą niezamontowania blaszek antypiskowych. Myślałem, ze jak się klocki ułożą to bicie zniknie ale zrobiłem już sporo kilometrów a mi dalej telepie. Pomóżcie. W czwartek jadę do Krakowa a z tymi objawami trochę się obawiam wyruszać w drogę. Pozdrawiam
szkodnik_wFe / 2008-05-13 02:31:15 /
prawdopodobnie pokrzywiłeś tarcze przy demontażu klocków lub w warsztacie to zrobili:) a to ze piszczą to tanie klocki nie da sie ukryć,aczkolwiek bicie może być spowodowane źle wyważonymi kołami
Niewyważenie kół odpada. Przed wymianą bicia nie było. Ja tarczy na pewno nie pokrzywiłem więc jak już to w warsztacie :( Po obiedzie przyjrzę się tarczom dokładniej.
szkodnik_wFe / 2008-05-13 14:54:13 /
słuchaj jak założyli najtansze scierwo jakie było to przy pierwszym mocniejszym hamowaniu tarcza potrafi dostać bicia... klocki owszem, badziewie za 30zł piszczy jak diabli, ja w granadzie co jakiś czas regularnie zamieniałem je stronami i do pierwszego ich konkretnego zagrzania było dobrze, wiec nie pozostaje ci jak przetoczyć tarcze i zobaczyc czy po kilku hamowaniach bicie wróci albo od razu kupić jakieś w miare markowe...
tachu, mówisz o klockach czy tarczach? tarcz nie wymieniałem a klocki kupowałem samemu i nie były to te najtańsze. Nie wiesz ile by mogli sobie zażyczyć za przetoczenie tarcz w jakimś warsztacie?
szkodnik_wFe / 2008-05-13 16:20:17 /
mówie o tym i o tym.. to nie zmienia faktu że tarcza ma bicie, jesli są jeszcze w miare to można przetoczyć.. u mnie za flache to robią... nie wiem jak w zakładach.. a czuć pod pedałek hamulca bicie przy hamowaniu??
kurcze, z Wałbrzycha do Ciebie spory kawałek... a wersja z flaszką mi się spodobała. jak jakiś fundusz się znajdzie poszukam tutaj warsztatu i trzeba będzie przetoczyć. Na bicie pedału hamulca nie zwróciłem uwagi, większe wrażenie na mnie robiła telepiąca się kierownica :/ Dzięki za pomoc
szkodnik_wFe / 2008-05-13 17:17:35 /
jak telepie kierownica to może jeszcze być wybita końcówka drążka i koło wpada w wibracje podczas hamowania tez tak miałem w granadzie,a klocki te piszczące sie zapiekły w cholere i już nie piszczy:) no chyba ze po deszczu to potrafi pisknąć, a tarcze sprawdź samemu zdejmij koło i kręć piastą będziesz widział czy szmajda na boki czy nie :)ale coś mi sie wydaje że sie chłopaki zapierali breszką za tarcze żeby ruszyć tłoczki w zacisku:)
dokładnie... w polsce nadal rośnie liczba ludzi którzy myslą że jak stary, to wystarczy młotek, brecha, przecinak i remont zrobiony...;)
ja mam mechanika i on tak nie mysli;) jak mo mowiue zrobi pan to tak a on na to a puzniekj sie spyta ktos co za debil to zrobil:) jedyny mechanik ktorego bym polecil do tej pory:)
cichymk / 2008-05-13 21:22:18 /
Że co ?!?
Konar / 2008-05-13 21:25:09 /
hehe
Kohito_PS / 2008-05-13 21:53:45 /
Podepnę się tutaj
Gdzie przetoczyć tarcze w pobliżu Pruszkowa?
Najlepiej (ze zrozumiałych względów-chodzi o Taunusa) na aucie-bez ściągania.
bartozłomero / 2008-05-13 22:45:15 /
wybaczcie czasami pisze po pijaku;)
cichymk / 2008-05-15 21:17:33 /
To pisz też czasami po Polsku ;)
JoKo 3M_U / 2008-05-15 21:45:34 /
dobra dobra:P wazne ze sie staram:D
cichymk / 2008-05-16 18:53:08 /
Nie żebym się czepiał, ale w takim razie często musisz być pijany :). Dobra, ide na browar :D
UglyKid / 2008-05-16 19:33:08 /
życie;P
cichymk / 2008-05-16 21:22:07 /
Zauważyłem że w moim świeżo zakupionym kapciu,niema spręzynek na klockach hamulcowych...Czy jest możliwość zakupienia bodź podmiany od innego fordzika??
Teoretycznie wszystko działa ale sie chrobocze:)
bon / 2009-07-02 13:02:27 /
można kupić :) daj ogłoszenie ze szukasz zestawu montażowego klocków hamulcowych.
Kohito_PS / 2009-07-02 13:20:47 /
heh wiem że można kupić :) mi chodzi o same spręzynki powrotne
bon / 2009-07-02 20:35:25 /
ale taki zestaw kosztuje nie dużo, wiec nie od razu wszystko wymienisz. A czy same sprężynki się da ? daj ogłoszenie ...
Kohito_PS / 2009-07-02 21:22:01 /
miało być "wiec od razu wszystko wymienisz"
Kohito_PS / 2009-07-02 21:22:33 /
Po pierwsze primo nie ma czegoś takiego jak sprężynki powrotne klocków. Za powrót odpowiada uszczelka tłoczka i bezwzględna czystość połączenia cylinderek/tłoczek.
Po drugie primo, jeśli chodzi o druty przeciw grzechotaniu klocków, to przecież komuś za ich wygrzebanie i wysłanie będzie wypadało przynajmniej kopsnąć bronka, czyli tyle ile kosztuje nowy zestaw montażowy :)
gryziu liil (EM) / 2009-07-02 21:40:46 /
Racyjja:)
Poszukam zestawu montażowego.
Dzięki.
bon / 2009-07-03 00:04:14 /
na alledrogo od czadu do czasu jest koles ktory ma zestawy montazowe w cenach sklepowych
Cinekas 3M / 2009-07-03 00:14:14 /
Jezeli zestaw jest taki jak w Granadzie to mam jeden luzny na zbyciu ...
Hektor / 2009-07-03 00:34:41 /
nie jestem pewien,ale jeśli tak to jestem zainteresowany
bon / 2009-07-03 10:47:32 /
zaciski granada ma inne niz capri wiec chyba nie... ale nic sobie nie dam obciąć.
Kohito_PS / 2009-07-03 10:48:53 /
a od kiedy granada ma inne zaciski niż capri??;-) Przy zwykłych tarczach zaciski były takie same.
bobik liil / 2009-07-03 11:12:52 /
a jak sie pytalem kogos to mówili inaczej :P kłamczuchy .... dobrze ze nic obciac nie dałem :P
Kohito_PS / 2009-07-03 11:24:43 /
Farciarz :) Ale spoko, jeszcze Cię dorwiemy! :D
Jestem świeżo po kupnie zestawu naprawczego do Capri (na fot 1),staram się na razie w głowie to jakoś poskładać zanim wezmę się do tego fizycznie,no i porównać to do planu z Haynesa ( fot 2) i pytanie,bo widzę że sprężynki się różnią(ilością przede wszystkim),a zestaw jest przeznaczony na oba koła.Czy ktoś używał już takiego zestawu i jak go dobrze zamontować??
bon / 2009-08-26 20:28:40 /
Haynes opisuje zapewne angielski system hamulcowy, który z kontynentalnym nie miał jednej wspólnej śrubki.... :)
Konar / 2009-08-26 20:37:38 /
bo tam troche inne spreżynki są w książce, Granadziarz na fotce pokazuje: http://www.capri.pl/image/page/1869/77729
mateush (proko) 3M / 2009-08-26 20:38:00 /
ok mam to
dzienks:)
bon / 2009-08-26 20:44:16 /
A jeszcze problem z rurką nie wiem ....lewa czy prawa ,można to zastąpić np. rurką ze sierry??
bon / 2009-08-26 20:54:46 /
fotka
bon / 2009-08-26 20:55:55 /
http://www.capri.pl/market/32817
Konar / 2009-08-26 20:59:33 /
To nie te same:(
Widziałem to ogłoszenie.
bon / 2009-08-26 21:05:58 /
idz z tym do sklepu gdzie dorabiają przewody i koleś ci dorobi taką dlugosc jak chcesz i z Twoimi koncowkami jak bedzie tzreba...pozdro
mateush (proko) 3M / 2009-08-26 22:50:41 /
Końcówki M10x1, jedna męska, jedna żeńska. Przewod ok 13 zł/mb, końcówka z 2.50 za sztuke, zarobienie końcówek gratis.
Mysza liil (EM) / 2009-08-26 22:59:23 /
Oczywiscie nie ja to robie, ale w sklepach moto we mojej fsi tak kosztują przewody.
Mysza liil (EM) / 2009-08-26 23:32:32 /
Mam problem z hamulcami w Capri:
Gdy naciskam pedał łapią słabiutko,od razu naciskam jeszcze raz wtedy łapią idealnie ale trzymają coraz słabiej i słabiej/aż nie odczuwam żadnego oporu.....wyhamować się da ale jazda jednak niebezpieczna :/
Co to może być ??
Ubytków płynu nie zaobserwowałem,a odpowietrzałem je metodą "słoiczka" także odpowietrzone są dobrze:/
bon / 2010-07-12 22:41:05 /
a pedał wpada w podłogę do końca?może pompa zapowietrzona lub przepuszcza
pedał dociskam do końca ,za pierwszym razem opór pedała jest lekki, za drugi jest znaczny no i samochód hamuje:)
Układ odpowietrzałem.Pompa się zapowietrza?
bon / 2010-07-12 23:13:01 /
> za pierwszym razem opór pedała jest lekki
"pedału", błagam, "pedału"... :D
Użycie formy "pedała" w tym zdaniu nadaje mu całkiem niecodziennego drugiego dna...
Konar / 2010-07-12 23:16:39 /
jeśli tak, po ponownym naciśnięciu rośnie, więc jest powietrze w układzie,odpowietrzaj jeszcze raz,od najdalszego przewodu,pewnie jest jeszcze powietrze w przewodzie do tylnej sekcji
konar daj pas,
kobiety tez sie opieraja,to taka gra.
Hehe pomysłowość w kierunku po(z-)bocznym nie zna granic:D
Dzięki jutro zaatakuje od nowa...zobaczymy z jakim rezultatem.
Pozdro
bon / 2010-07-12 23:51:04 /
Jak odpowietrzyłeś dobrze, a problem występuje to może gdzieś być np. niedokręcony przewód przy pompie lub gdzieś w układzie i łapie lewe powietrze do układu, ponadto jaki jest wiek / stan płynu?
Jeśli "pedał" opada to samo odpowietrzenie może nie pomóc. Szukaj wycieków przy kołach, jeśli wszędzie jest sucho to pompa puszcza.
Trójkąt / 2010-07-13 08:47:10 /
to ja jeszcze zapytam przy okazji.
dwa razy odpowietrzone całe hamulce ( tył i przód ) po wymianie tylnych przewodów - pedał przy pierwszym naciśnięciu trochę miękki, przy drugim twardnie.
brak wycieków z kół, z pompy, z przewodów - gdzie kopać?
trzeci raz odpowietrzać?
wąski77 / 2010-07-13 20:29:49 /
a moze nie szczelność jest miedzy przednia a tylną sekcją pompy ?
Kohito_PS / 2010-07-13 20:51:48 /
kohito - jeżeli to w odpowiedzi na moje pytanie to napisze jeszcze że przed wymiana przewodów nie było problemu.
wąski77 / 2010-07-13 20:59:26 /
jak heble są słabe, to są trzy przyczyny
powietrze, pompa, brudne klocki/tarcze
jeśli miękki pedał twardnieje - powietrze
jeśli pedał nie twardnieje - pompa
jesli jest twardy, a heble są słabe - brudne tarcze/klocki
no nic - spróbuję trzeci raz odpowietrzyć.
przy okazji wymienię dużą część płynu ;))
wąski77 / 2010-07-13 21:41:15 /
jak odpowietrzasz ?
przewód na odpowietrznik i do słoika z płynem tak by koniec był cały czas zanurzony. tak mnie nauczono z 20 lat temu i tak robię
wąski77 / 2010-07-13 21:58:28 /
dodam jeszcze jeden skutek i przyczynę:
brak widocznych wycieków, pedał twardy początkowo po chwili trzymania mięknie.
Uszkodzona pompa- płyn cofa się do zbiorniczka.
Trójkąt / 2010-07-13 23:48:27 /
Odkręć pompę i zobacz czy w serwie nie jest wilgotno. U mnie właśnie tam wywalało płyn, jak pompa odmówiła posłuszeństwa. Może wymiana przewodów to tylko zbieg okoliczności, bo raczej ciśnienie aż tak by się od tego nie podniosło.
Krzysztof Siemiątkowski / 2010-07-14 00:21:40 /
przy odpowietrzaniu tłoczki w pompie poszły tam gdzie ich dawno nie było i masz skutek. Padły gumki w pompie
granadziarz_3M / 2010-07-14 00:24:19 /
no toś mnie granadziarz pocieszył
wąski77 / 2010-07-14 16:15:33 /
zestaw naprawczy to koszt okolo 15zł :)
Kohito_PS / 2010-07-14 16:47:42 /
Cześć, zamierzam odpowietrzyć hamulce w FC KM III, zajrzałem za tylne koło tak na szybko i nie znalazłem zaworka odpowietrzającego. Zakładam, że źle spojrzałem, bo na pewno tam jest :) tylko gdzie ? Czy jest do niego na tyle łatwy dostęp że dam radę bez kanału ?
Dziękuję i pozdrawiam
Sowa {3M} / 2010-07-19 15:04:23 /
W capri odpowietrznik jest tylko w jednym kole z tyłu.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-07-19 15:07:25 /
i Powiedz jeszcze że tylko w lewym, wtedy wszystko będzie jasne :)
Sowa {3M} / 2010-07-19 15:10:50 /
Nie pamiętam:)
Ale zdaje się że od strony kierowcy.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-07-19 15:18:03 /
Zgadza się, tylko lewe koło.
Dzięki
Sowa {3M} / 2010-07-19 18:50:05 /
A gdybyś miał problemy z odpowietrzeniem to sprawdz czy przewód z prawego cylinderka do lewego wychodzi z górnej dziurki :)
To częsty błąd który uniemożliwia odpowietrznie tylnego hebla.
Przewód z pompy ma wchodzić do niższego otworu a wychodzić na lewy z wyższego i wchodzić do lewego cylinderka niższą dziurką a do wyższej ma być wkręcony odpowietrznik.
Pisze tak szczegółowo bo już najdziwniejsze patenty tam widziałem :)
Aldaron / 2010-07-19 20:47:27 /
U mnie któś zrobił taki patent z podłączeniem tylnich przewodów hamulcowych, że mogę odpowietrzyć teraz obydwa. Sęk tkwi w tym, że zamontowany został trójnik rozdzielający. Dobrze to będzie się sprawowało?
marcinho / 2011-03-24 12:23:45 /
Tak samo jest w granadzie fabrycznie i będzie ok.
Coś kojarzę, że jest z wątek z firmami hamulców, które się poleca, ale nie mogę znaleźć.. Czy ktoś ma doświadczenie firmą ABE (ponoć to inna nazwa 4max, więc niby niezły szajs) lub DP Group ( ta robi części tylko do Forda, najwięcej do Transita, turecka firma, z Istanbulu ) ? Tylko te dwie firmy są dostępne za przyzwoitą cene (40pare złotych). Znalazłem corteco za 5 dych, ale są nieosiągalne.. TRW kosztują już ponad 100, więc troche drogo. Aha, chodzi mi o przewody hamulcowe. Nie chce założyć najgorszego syfu, żeby na pierwszym zakręcie wylądować na drzewie.
daniel46 / 2012-08-01 22:25:51 /
Witam podaj dane do jakiego auta i poczekaj to ktoś z kolegów Chuder , Camaro JA czy reszta może mają coś dobrego i taniego zanim wybierzesz najniższa półkę z Carsów.
BABALOO / 2012-08-02 08:38:09 /
Transit 1.6 1978, pojedyncze koło.
daniel46 / 2012-08-02 09:48:46 /
Chudera już się pytałem, więc jego ofertę znam już :)
daniel46 / 2012-08-02 09:49:24 /
http://pwpnet.pl/
robią do wszystkiego , nawet do tego czego nie ma - podajesz dane typu długość , gwinty itd i tłuką na zamówienie.
fordofil / 2012-08-02 20:01:49 /
Nie dopisałem, ze o elastyczne mi chodzi, bo w tym linku tylko takie widzę.. :)
daniel46 / 2012-08-02 22:30:57 /
Tylko są miedziane* (przydała by się edycja postów..)
daniel46 / 2012-08-02 22:31:42 /
Podepnę się pod temat o tak wiele mówiącej nazwie.
Dziś musiałem zdiąć i założyć bębny. Z mojej obserwacji wynika, że bębny dość mocno przylegają do katarczy kotwicznej, a przy próbie obrotu osią jest wyczówalny średni opór- tzn kręcić się kręcą, ale szybko zatrzymują, no i trzeba włożyć jakąś tam siłę, żeby drgnęło. Pytanie czy tak jest zawsze na zimnych hamulcach i wszystko jest ok, czy coś jest nie tak, czegoś brak itp. Może koło powinno się kręcić całkiem lekko i swobodnie?
Pytanie nr 2.
Jest gdzieś w Capri napinacz, którym można regulować linkę ręcznego? Pomimo, że mam jedynke, cały ręczny i hamulce posiadam trójkowe...
Curtis_Capri / 2012-10-15 15:35:00 /
Ad 2.
tam gdzie pojawia się pancerz co wygląda jak stary wąż od prysznica powinieneś mieć plastikową nakrętkę i taką jakby tulejkę. Tym można sobie naciąg pancerza regulować i w ten sposób naciąg ręcznego.
Ad 1.
Bębny mają samoregulacze czy jak to się tam nazywa, których zadaniem jest zbliżanie okładzin do bębna w trakcie ich zużywania się - możesz tam pogmerać, ale generalnie lekkie tarcie zawsze może tam być. Jeśli tylko możesz jedną ręką zakręcić kołem na podnośniku nie wkładając w to nadmiernego wysiłku, to bym się nie przejmował. Pojeździj trochę nie hamując (10-15km), później delikatnie się zatrzymaj i dotknij do felg nieopodal bębnów - jak nie będą wyczuwalnie ciepłe albo gorące, to nie ma czym się przejmować.
Konrad vel smasher / 2012-10-15 16:40:46 /