logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Hamulce

Hamulce

Ma ktos jakis niezly a i w miare przystepny cenowo sposob na podniesienie wydajnosci hamulcow w MKIII 2.3V

68uiofyu / 2002-01-16 18:21:05 /


zamontuj tarcze wentylki na perzód i cylinderki na tył o większej średnicy... 100% skuteczności

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-01-17 08:27:43 /


A jak sie ma sprawa z zaciskami z przodu jak zaloze wentylowane tarcze pewnie trzeba bedzie zmienic zaciski?

68uiofyu / 2002-01-17 09:51:26 /


Na początek można zainwestować w dobre, sportowe klocki. Polecam Mintex.

Krzychu / 2002-01-18 18:35:05 /


słuchajcie: jakie są najlepsze wentylowane tarcze na przód pasujące do trójki?i czy zaciski+klocki ze stron tuningowych będą pasować?

starrsky / 2002-04-25 06:35:57 /


klocki to dobry pomysł,karzychu miał racje mimo to,ze zużywają sie troche szybciej niz normalne i troche bardziej zużywaja seryjne tarcze to sa rewelacyjne,tylko trzeba dobrac umiejętnie twardość zeby nie były typowo sportowe które pracują prawidłowo dopiero po solidnym rozgrzaniu :) pierwsze hamowania sa raczej symboliczne :)

tosiek / 2004-03-17 00:47:55 /


Nie zakładam nowego wątku, bo nie ma sensu. Granada 2.8. Dzisiaj zrobiłem przeglad hebelki idealne. Przed chwila poszedłem sobie pojeździć i pojawił sie problem. Przy hamowaniu troche mocniejszym blokuja sie wszystkie koła!!! O co chodzi??? Było wszystko ok, a teraz dupa. Na piasku to od razu bokiem mnie ustawia. Pompa, serwo, podciśnienie, to coś obok pompy (korektor), syf w układzie???? POMOCY

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-14 21:01:52 /


musiał się przyciąć korektor siły hamowania. na początek puknij go impulsatorem kinetycznym :)) może też w nim jeszcze być odrobina powietrza i tył może wymagać dokładniejszego odpowietrzenia.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-15 00:04:46 /


Impulsator kinetyczny?? Takie stalowe urządzenie z drewnianym trzonkiem???

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-15 06:45:18 /


TAk , najlepiej rozmiar nr 5 :D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-15 08:12:29 /


no przepraszam, napisałem niepełną nazwę narzędzia co mogło wprowadzić zamieszanie. oczywiście chodziło mi o: ręczny impulsator kinetyczny z naprowadzaniem trzonkowym :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-15 09:07:49 /


wydaje mi się że gdyby blokowało tył, to by był korektor, ale jak blokuje 4 koła, to chyba ok?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-17 17:51:27 /


Podpinam się tutaj. Samochód Capri MK III. Przed zimą zjadło mi klocki w przednich hamulcach, chciałem wymienić samemu, ale pierwszy zacisk za jaki się zabrałem był z jednej strony tak zapieczony, ze połamałem na nim imadełko do wciskania cylinderków. Na wymianę klocków oddałem go do warsztatu. Po odebraniu pojawiły się następujące objawy: czuć bicie na kierownicy, najsilniej w zakresie prędkości od 60 do 80 km/h, przy hamowaniu bicie znacznie się nasila ale samochód dalej jedzie prosto, nie ściąga go na żadną stronę. Gdy hamulce się nagrzeją zaczynają przeraźliwie piszczeć. Gdy ostygną piszczeć przestają. Piski jak się domyślam mogą być winą niezamontowania blaszek antypiskowych. Myślałem, ze jak się klocki ułożą to bicie zniknie ale zrobiłem już sporo kilometrów a mi dalej telepie. Pomóżcie. W czwartek jadę do Krakowa a z tymi objawami trochę się obawiam wyruszać w drogę. Pozdrawiam

szkodnik_wFe / 2008-05-13 02:31:15 /


prawdopodobnie pokrzywiłeś tarcze przy demontażu klocków lub w warsztacie to zrobili:) a to ze piszczą to tanie klocki nie da sie ukryć,aczkolwiek bicie może być spowodowane źle wyważonymi kołami

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-13 14:26:08 /


Niewyważenie kół odpada. Przed wymianą bicia nie było. Ja tarczy na pewno nie pokrzywiłem więc jak już to w warsztacie :( Po obiedzie przyjrzę się tarczom dokładniej.

szkodnik_wFe / 2008-05-13 14:54:13 /


słuchaj jak założyli najtansze scierwo jakie było to przy pierwszym mocniejszym hamowaniu tarcza potrafi dostać bicia... klocki owszem, badziewie za 30zł piszczy jak diabli, ja w granadzie co jakiś czas regularnie zamieniałem je stronami i do pierwszego ich konkretnego zagrzania było dobrze, wiec nie pozostaje ci jak przetoczyć tarcze i zobaczyc czy po kilku hamowaniach bicie wróci albo od razu kupić jakieś w miare markowe...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-13 15:54:21 /


tachu, mówisz o klockach czy tarczach? tarcz nie wymieniałem a klocki kupowałem samemu i nie były to te najtańsze. Nie wiesz ile by mogli sobie zażyczyć za przetoczenie tarcz w jakimś warsztacie?

szkodnik_wFe / 2008-05-13 16:20:17 /


mówie o tym i o tym.. to nie zmienia faktu że tarcza ma bicie, jesli są jeszcze w miare to można przetoczyć.. u mnie za flache to robią... nie wiem jak w zakładach.. a czuć pod pedałek hamulca bicie przy hamowaniu??

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-13 16:32:06 /


kurcze, z Wałbrzycha do Ciebie spory kawałek... a wersja z flaszką mi się spodobała. jak jakiś fundusz się znajdzie poszukam tutaj warsztatu i trzeba będzie przetoczyć. Na bicie pedału hamulca nie zwróciłem uwagi, większe wrażenie na mnie robiła telepiąca się kierownica :/ Dzięki za pomoc

szkodnik_wFe / 2008-05-13 17:17:35 /


jak telepie kierownica to może jeszcze być wybita końcówka drążka i koło wpada w wibracje podczas hamowania tez tak miałem w granadzie,a klocki te piszczące sie zapiekły w cholere i już nie piszczy:) no chyba ze po deszczu to potrafi pisknąć, a tarcze sprawdź samemu zdejmij koło i kręć piastą będziesz widział czy szmajda na boki czy nie :)ale coś mi sie wydaje że sie chłopaki zapierali breszką za tarcze żeby ruszyć tłoczki w zacisku:)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-13 18:58:17 /


dokładnie... w polsce nadal rośnie liczba ludzi którzy myslą że jak stary, to wystarczy młotek, brecha, przecinak i remont zrobiony...;)

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-13 19:06:03 /


ja mam mechanika i on tak nie mysli;) jak mo mowiue zrobi pan to tak a on na to a puzniekj sie spyta ktos co za debil to zrobil:) jedyny mechanik ktorego bym polecil do tej pory:)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-13 21:22:18 /


Że co ?!?

Konar / 2008-05-13 21:25:09 /


hehe

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-13 21:53:45 /


Podepnę się tutaj

Gdzie przetoczyć tarcze w pobliżu Pruszkowa?
Najlepiej (ze zrozumiałych względów-chodzi o Taunusa) na aucie-bez ściągania.

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-05-13 22:45:15 /


wybaczcie czasami pisze po pijaku;)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-15 21:17:33 /


To pisz też czasami po Polsku ;)

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-15 21:45:34 /


dobra dobra:P wazne ze sie staram:D

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-16 18:53:08 /


Nie żebym się czepiał, ale w takim razie często musisz być pijany :). Dobra, ide na browar :D

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-16 19:33:08 /


życie;P

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-16 21:22:07 /


Zauważyłem że w moim świeżo zakupionym kapciu,niema spręzynek na klockach hamulcowych...Czy jest możliwość zakupienia bodź podmiany od innego fordzika??
Teoretycznie wszystko działa ale sie chrobocze:)

bon / 2009-07-02 13:02:27 /


można kupić :) daj ogłoszenie ze szukasz zestawu montażowego klocków hamulcowych.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-02 13:20:47 /


heh wiem że można kupić :) mi chodzi o same spręzynki powrotne

bon / 2009-07-02 20:35:25 /


ale taki zestaw kosztuje nie dużo, wiec nie od razu wszystko wymienisz. A czy same sprężynki się da ? daj ogłoszenie ...

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-02 21:22:01 /


miało być "wiec od razu wszystko wymienisz"

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-02 21:22:33 /


Po pierwsze primo nie ma czegoś takiego jak sprężynki powrotne klocków. Za powrót odpowiada uszczelka tłoczka i bezwzględna czystość połączenia cylinderek/tłoczek.
Po drugie primo, jeśli chodzi o druty przeciw grzechotaniu klocków, to przecież komuś za ich wygrzebanie i wysłanie będzie wypadało przynajmniej kopsnąć bronka, czyli tyle ile kosztuje nowy zestaw montażowy :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-02 21:40:46 /


Racyjja:)
Poszukam zestawu montażowego.
Dzięki.

bon / 2009-07-03 00:04:14 /


na alledrogo od czadu do czasu jest koles ktory ma zestawy montazowe w cenach sklepowych

Cinekas 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-03 00:14:14 /


Jezeli zestaw jest taki jak w Granadzie to mam jeden luzny na zbyciu ...

Hektor / 2009-07-03 00:34:41 /


nie jestem pewien,ale jeśli tak to jestem zainteresowany

bon / 2009-07-03 10:47:32 /


zaciski granada ma inne niz capri wiec chyba nie... ale nic sobie nie dam obciąć.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-03 10:48:53 /


a od kiedy granada ma inne zaciski niż capri??;-) Przy zwykłych tarczach zaciski były takie same.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-03 11:12:52 /


a jak sie pytalem kogos to mówili inaczej :P kłamczuchy .... dobrze ze nic obciac nie dałem :P

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-03 11:24:43 /


Farciarz :) Ale spoko, jeszcze Cię dorwiemy! :D

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-04 20:13:31 /


Jestem świeżo po kupnie zestawu naprawczego do Capri (na fot 1),staram się na razie w głowie to jakoś poskładać zanim wezmę się do tego fizycznie,no i porównać to do planu z Haynesa ( fot 2) i pytanie,bo widzę że sprężynki się różnią(ilością przede wszystkim),a zestaw jest przeznaczony na oba koła.Czy ktoś używał już takiego zestawu i jak go dobrze zamontować??

bon / 2009-08-26 20:28:40 /


Haynes opisuje zapewne angielski system hamulcowy, który z kontynentalnym nie miał jednej wspólnej śrubki.... :)

Konar / 2009-08-26 20:37:38 /


bo tam troche inne spreżynki są w książce, Granadziarz na fotce pokazuje: http://www.capri.pl/image/page/1869/77729

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 20:38:00 /


ok mam to
dzienks:)

bon / 2009-08-26 20:44:16 /


A jeszcze problem z rurką nie wiem ....lewa czy prawa ,można to zastąpić np. rurką ze sierry??

bon / 2009-08-26 20:54:46 /


fotka

bon / 2009-08-26 20:55:55 /


http://www.capri.pl/market/32817

Konar / 2009-08-26 20:59:33 /


To nie te same:(
Widziałem to ogłoszenie.

bon / 2009-08-26 21:05:58 /


idz z tym do sklepu gdzie dorabiają przewody i koleś ci dorobi taką dlugosc jak chcesz i z Twoimi koncowkami jak bedzie tzreba...pozdro

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 22:50:41 /


Końcówki M10x1, jedna męska, jedna żeńska. Przewod ok 13 zł/mb, końcówka z 2.50 za sztuke, zarobienie końcówek gratis.

Mysza liil (EM) / 2009-08-26 22:59:23 /


Oczywiscie nie ja to robie, ale w sklepach moto we mojej fsi tak kosztują przewody.

Mysza liil (EM) / 2009-08-26 23:32:32 /


Mam problem z hamulcami w Capri:
Gdy naciskam pedał łapią słabiutko,od razu naciskam jeszcze raz wtedy łapią idealnie ale trzymają coraz słabiej i słabiej/aż nie odczuwam żadnego oporu.....wyhamować się da ale jazda jednak niebezpieczna :/
Co to może być ??
Ubytków płynu nie zaobserwowałem,a odpowietrzałem je metodą "słoiczka" także odpowietrzone są dobrze:/

bon / 2010-07-12 22:41:05 /


a pedał wpada w podłogę do końca?może pompa zapowietrzona lub przepuszcza

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-12 22:44:56 /


pedał dociskam do końca ,za pierwszym razem opór pedała jest lekki, za drugi jest znaczny no i samochód hamuje:)
Układ odpowietrzałem.Pompa się zapowietrza?

bon / 2010-07-12 23:13:01 /


> za pierwszym razem opór pedała jest lekki

"pedału", błagam, "pedału"... :D
Użycie formy "pedała" w tym zdaniu nadaje mu całkiem niecodziennego drugiego dna...

Konar / 2010-07-12 23:16:39 /


jeśli tak, po ponownym naciśnięciu rośnie, więc jest powietrze w układzie,odpowietrzaj jeszcze raz,od najdalszego przewodu,pewnie jest jeszcze powietrze w przewodzie do tylnej sekcji

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-12 23:16:44 /


konar daj pas,
kobiety tez sie opieraja,to taka gra.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-12 23:28:58 /


Hehe pomysłowość w kierunku po(z-)bocznym nie zna granic:D
Dzięki jutro zaatakuje od nowa...zobaczymy z jakim rezultatem.
Pozdro

bon / 2010-07-12 23:51:04 /


Jak odpowietrzyłeś dobrze, a problem występuje to może gdzieś być np. niedokręcony przewód przy pompie lub gdzieś w układzie i łapie lewe powietrze do układu, ponadto jaki jest wiek / stan płynu?

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-13 00:13:52 /


Jeśli "pedał" opada to samo odpowietrzenie może nie pomóc. Szukaj wycieków przy kołach, jeśli wszędzie jest sucho to pompa puszcza.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 08:47:10 /


to ja jeszcze zapytam przy okazji.
dwa razy odpowietrzone całe hamulce ( tył i przód ) po wymianie tylnych przewodów - pedał przy pierwszym naciśnięciu trochę miękki, przy drugim twardnie.
brak wycieków z kół, z pompy, z przewodów - gdzie kopać?
trzeci raz odpowietrzać?

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 20:29:49 /


a moze nie szczelność jest miedzy przednia a tylną sekcją pompy ?

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-13 20:51:48 /


kohito - jeżeli to w odpowiedzi na moje pytanie to napisze jeszcze że przed wymiana przewodów nie było problemu.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 20:59:26 /


jak heble są słabe, to są trzy przyczyny

powietrze, pompa, brudne klocki/tarcze

jeśli miękki pedał twardnieje - powietrze

jeśli pedał nie twardnieje - pompa

jesli jest twardy, a heble są słabe - brudne tarcze/klocki

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-13 21:13:14 /


no nic - spróbuję trzeci raz odpowietrzyć.
przy okazji wymienię dużą część płynu ;))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 21:41:15 /


jak odpowietrzasz ?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-13 21:47:21 /


przewód na odpowietrznik i do słoika z płynem tak by koniec był cały czas zanurzony. tak mnie nauczono z 20 lat temu i tak robię

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 21:58:28 /


dodam jeszcze jeden skutek i przyczynę:

brak widocznych wycieków, pedał twardy początkowo po chwili trzymania mięknie.
Uszkodzona pompa- płyn cofa się do zbiorniczka.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-13 23:48:27 /


Odkręć pompę i zobacz czy w serwie nie jest wilgotno. U mnie właśnie tam wywalało płyn, jak pompa odmówiła posłuszeństwa. Może wymiana przewodów to tylko zbieg okoliczności, bo raczej ciśnienie aż tak by się od tego nie podniosło.

Krzysztof Siemiątkowski Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-14 00:21:40 /


przy odpowietrzaniu tłoczki w pompie poszły tam gdzie ich dawno nie było i masz skutek. Padły gumki w pompie

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-14 00:24:19 /


no toś mnie granadziarz pocieszył

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-14 16:15:33 /


zestaw naprawczy to koszt okolo 15zł :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-14 16:47:42 /


Cześć, zamierzam odpowietrzyć hamulce w FC KM III, zajrzałem za tylne koło tak na szybko i nie znalazłem zaworka odpowietrzającego. Zakładam, że źle spojrzałem, bo na pewno tam jest :) tylko gdzie ? Czy jest do niego na tyle łatwy dostęp że dam radę bez kanału ?

Dziękuję i pozdrawiam

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-19 15:04:23 /


W capri odpowietrznik jest tylko w jednym kole z tyłu.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-19 15:07:25 /


i Powiedz jeszcze że tylko w lewym, wtedy wszystko będzie jasne :)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-19 15:10:50 /


Nie pamiętam:)
Ale zdaje się że od strony kierowcy.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-19 15:18:03 /


Zgadza się, tylko lewe koło.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-19 15:52:58 /


Dzięki

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-19 18:50:05 /


A gdybyś miał problemy z odpowietrzeniem to sprawdz czy przewód z prawego cylinderka do lewego wychodzi z górnej dziurki :)
To częsty błąd który uniemożliwia odpowietrznie tylnego hebla.
Przewód z pompy ma wchodzić do niższego otworu a wychodzić na lewy z wyższego i wchodzić do lewego cylinderka niższą dziurką a do wyższej ma być wkręcony odpowietrznik.
Pisze tak szczegółowo bo już najdziwniejsze patenty tam widziałem :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-19 20:47:27 /


U mnie któś zrobił taki patent z podłączeniem tylnich przewodów hamulcowych, że mogę odpowietrzyć teraz obydwa. Sęk tkwi w tym, że zamontowany został trójnik rozdzielający. Dobrze to będzie się sprawowało?

marcinho Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-24 12:23:45 /


Tak samo jest w granadzie fabrycznie i będzie ok.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-24 12:40:41 /


Coś kojarzę, że jest z wątek z firmami hamulców, które się poleca, ale nie mogę znaleźć.. Czy ktoś ma doświadczenie firmą ABE (ponoć to inna nazwa 4max, więc niby niezły szajs) lub DP Group ( ta robi części tylko do Forda, najwięcej do Transita, turecka firma, z Istanbulu ) ? Tylko te dwie firmy są dostępne za przyzwoitą cene (40pare złotych). Znalazłem corteco za 5 dych, ale są nieosiągalne.. TRW kosztują już ponad 100, więc troche drogo. Aha, chodzi mi o przewody hamulcowe. Nie chce założyć najgorszego syfu, żeby na pierwszym zakręcie wylądować na drzewie.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-01 22:25:51 /


Witam podaj dane do jakiego auta i poczekaj to ktoś z kolegów Chuder , Camaro JA czy reszta może mają coś dobrego i taniego zanim wybierzesz najniższa półkę z Carsów.

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-02 08:38:09 /


Transit 1.6 1978, pojedyncze koło.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-02 09:48:46 /


Chudera już się pytałem, więc jego ofertę znam już :)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-02 09:49:24 /


http://pwpnet.pl/
robią do wszystkiego , nawet do tego czego nie ma - podajesz dane typu długość , gwinty itd i tłuką na zamówienie.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-02 20:01:49 /


Nie dopisałem, ze o elastyczne mi chodzi, bo w tym linku tylko takie widzę.. :)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-02 22:30:57 /


Tylko są miedziane* (przydała by się edycja postów..)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-08-02 22:31:42 /


Podepnę się pod temat o tak wiele mówiącej nazwie.

Dziś musiałem zdiąć i założyć bębny. Z mojej obserwacji wynika, że bębny dość mocno przylegają do katarczy kotwicznej, a przy próbie obrotu osią jest wyczówalny średni opór- tzn kręcić się kręcą, ale szybko zatrzymują, no i trzeba włożyć jakąś tam siłę, żeby drgnęło. Pytanie czy tak jest zawsze na zimnych hamulcach i wszystko jest ok, czy coś jest nie tak, czegoś brak itp. Może koło powinno się kręcić całkiem lekko i swobodnie?

Pytanie nr 2.
Jest gdzieś w Capri napinacz, którym można regulować linkę ręcznego? Pomimo, że mam jedynke, cały ręczny i hamulce posiadam trójkowe...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-15 15:35:00 /


Ad 2.
tam gdzie pojawia się pancerz co wygląda jak stary wąż od prysznica powinieneś mieć plastikową nakrętkę i taką jakby tulejkę. Tym można sobie naciąg pancerza regulować i w ten sposób naciąg ręcznego.

Ad 1.
Bębny mają samoregulacze czy jak to się tam nazywa, których zadaniem jest zbliżanie okładzin do bębna w trakcie ich zużywania się - możesz tam pogmerać, ale generalnie lekkie tarcie zawsze może tam być. Jeśli tylko możesz jedną ręką zakręcić kołem na podnośniku nie wkładając w to nadmiernego wysiłku, to bym się nie przejmował. Pojeździj trochę nie hamując (10-15km), później delikatnie się zatrzymaj i dotknij do felg nieopodal bębnów - jak nie będą wyczuwalnie ciepłe albo gorące, to nie ma czym się przejmować.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-15 16:40:46 /