logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Wersje 1.6

Wersje 1.6

Może i było ale nie konkretnie a dzisiaj konkretnie przyjżałem się dwóm rozebranym silnikom Pinto 1.6 z gaxnikiem szufladą jeden ma na bloku LA drug LC według danych jeden (LA) ma niski stopień sprężania drugi (LC) ma wysoki i tak stoją sobie bez głowic i patrze...patrze i TAAAAAAAAAAAAAAAA jednemu tłoki wychodza na równo z blokiem drugiemu jakieś 2 może 3mm niżej lini bloku,więc już wiem że faktycznie jeden jest bardziej doprężony ale pytanie brzmi co jest tego powodem??
Wyższy blok? inne tłoki? inne korbowody? wykrobienie wału?

Do tego jeszcze dopnę pytanie czy były jakieś rózne głowice do 1.6?? bo obie które są od tych motorów wydają się identyczne poza różnicą szerokości rantu na uszczelkę pokrywy jakieś 2mm niecałe.

Burza / 2006-05-15 19:48:46 /


Chyba sam sobie odpowiem bo skok wynosi dla wszystkich 66mm,średnica cylindra też to samo więc wychodzi na to że blok jest inny deczko wyższy lub niższy a co do magicznej mocy pinto 1.6 w wersji 88km no to już widac dlaczego od strony silnikowej tzn. głowica: Średnica główki zaworu: zawór ssący: 38.5 ± 0.2 mm
zawór wydechowy (standard): 30 ± 0.2 mm
zawór wydechowy (GT): 34 ± 0.2 mm , zawór wydechowy jest większy i tyle ;D

he he

Burza / 2006-05-15 20:02:50 /


to może jeszcze sprawdż czy wałki rozrządu są identyczne i będziemy mieli pełną jasność, jeżeli poniewierają Ci się po garażu zbędne głowice od 1,6 gt to jestem chętny je przejąć.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-15 21:05:38 /


Właśnie spędziłem parę godzin i z ogledzin wyszło mi coś ciekawego.
Minaowicie w silniku z wysoką kompresją tzn.niższym blokiem była zamontowana głowica z zaworami 30mm a w silniku z niską kompresją tzn. niższym blokiem głowica z zaworami wydechowymi 34mm!!!!
Nie wiem skąd taki mix wygląda na fabrykę choć może ktoś zmieniał głowicę ale jestem zdziwiony taką konfiguracją.
Został do sprawdzenia wałek rorządu a w prespektywie złożenie silnika o niższym bloku z głowicą z większymi zaworami do tego zpnę śmigający już w aucie kolektor dolotowy z gaxnikiem weber 84hf od sierry i mam nadzieje na jakieś 80km.
Ale jeszcze kolektor wylotowy się rózni nieco kanałąmi i przekrojami wszystko posprawdzam może wypruje z jakiejś sierry wylot od 2.0 tzn. żeliwo w dwie rury.
Natomiast jaki teraz mam silnik w aucie oprócz tych dwóch nie wiem musze sprawdzić ale o ile blok nawet okażę się tym niższym do silników z wysoka kompresją to dalej nei wiem jaka jest głowica.
Narazie wiem jedno scoprio 2.0 na gaxniku wysiada przy 1.6 w taunusie na takim samym gaxniku tyle że dedykowanym do 1.6 ma się wrażenie jakby sie lepiej wkręcał dodam że motor w tym scorpio jest po remoncie jedyną róznica jest prędkość max. ale to już pewnie kwestia przełożenia w moście u mnie jest 4:11 na kożyść przyśpieszenia a w scorpio coś krócej 3 z hakiem.
Whatever mam plan zrobić 1.6 palące mniej a zbierające się do 60km/h lepiej niż 2.0
Możliwe??

Burza / 2006-05-15 22:02:23 /


tylko ciężar skorpiona jest większy od tauniego .

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-15 22:10:26 /


zrobić 1,6 palące mniej a zbierające się lepiej niż standartowe 2,0 z lekka poderżnięte to chyba nie problem.............wszystko można kupić, dowolne gażniki /pionowe, poziome/, kolektory wdechowe i wydechowe, głowice, sportowe sprzęgła, wałki, chłodnice oleju, pompy oleju, aparaty zapłonowe, i tak dalej.
..........łatwiej wycisnąć dodatkowe 40 hp z 1,6 R4 Pinto, niż 5 z 2,3 V6 Koeln.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-15 22:55:16 /


Pająkowe 1.3 zbiera się lepiej od chyba każdego 2.0 ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-15 23:04:52 /


nie od takiego z gażnikami, wydechem i wałkiem od 1300 Pająka :).

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-15 23:13:56 /


Burza - jedna poprawka do Twojej wypowiedzi z godz.20:02:50. Nie WSZYSTKIE, a jedynie OBYDWA Twoje Pinto 1.6 mają skok 66.0mm. Jest na rynku sporo Pinciaków LS o mocy 80PS [Sierra 1.6 z lat 89-93], które mają skok 77.0mm [tak jak 1.8 i 2.0], znacznie mniejsze tłoki 81.3mm i odpowiednio mniejsze zawory.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-15 23:34:09 /


Yo! nie wiedziałem kurcze niezła zajawka z tym 1.6, sprawdziłem wałki rozrządu i też są inne jeden ma krzywki jakby łagodniej atakujące a drugi jakby na odwrót.
Nie mam już foto żeby sprawdzić na oznaczeniach jednego jest 30 na drugim 33h

Burza / 2006-05-16 20:17:30 /


a jeśli by na taki motor od sierry z wyższym skokiem i tymmi mniejszymi tłokami zapodac głowice od tego który mam z zaworami wydechowymi 34mm??

Burza / 2006-05-16 20:21:15 /


Boję się, że zawory 34mm w ogóle nie zmieszczą się w komorach spalania owego długoskokowego silnika :(
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-17 00:38:18 /


Krk4M, obawiasz się kolizii z tłokami ? czy zachęcasz do zmierzenia średnicy dziury ? /dziura - średnica cylindra/

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-17 00:51:56 /


Jesli tłok i cylinder maja średnicę o ledwie 81mm [ponad 6 mm mniejszą od pierwotnej 1.6], to średnicy owej po prostu nie wystarczy na pomieszczenie ssącego 39mm, wydechu 34mm, mostka między nimi i ścianek zewnetrznych.
Co do kolizji z tłokami to nie mam pojęcia - nie oglądałem tego organoleptycznie.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-17 00:58:51 /


mówiąc po naszemu należy zmierzyć średnicę dziury na tłok w korpusie i sprawdzić czy zawry się w niej zmieszczą, można też chyba złożyć jedno z drugim i delikatnie pokręcić, jak nie idzie ....nie pasuje.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-17 01:08:18 /


Nie ma co kombinowac własnie rozebrałem głowiczkę zaworki nawet nawet wystarczy dotrzeć ale jakiś fachowiec zapiał sprężyny od dzwigienek w druga stronę przez co były za bardzo ścisnięte i wycieło głowki.
He he po zdjęciu nagaru z zaworów ukazał się FORD.
Zobaczymy co sie zmieni na tych wylotach 34.

Burza / 2006-05-17 16:49:16 /


Nie wiem o co chodzi z niższym blokiem ale wydaje mi sie że tłok ma po prostu inny kształt tzn. niżej umieszczone denko w wersji LC.

Co do zwykłego a GT to wałek rozrządu jest inny bo i zawór jest niższy ;-) Wałek ma wyższe krzywki.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-22 19:43:50 /


Ja już sprawdziłem sobie co nieco więc jeden blok jest wyższy drugi niższy o jakieś 3mm dalej jedna głowica ma duże zawory wydechowe druga małe i wałki mają inną fazę ataku na zawory.

Burza / 2006-05-22 21:07:36 /