Głównie chodzi mi o to czy będę musiał ingerować w blacharkę, itp...
Skrzynia będzie współpracować z 2.9 efi.
Co z wałem ? Mam od 2.0 :)
Czy na moście od 2.0 pojeżdżę troszkę ?
Z góry dzięki za wszelkie komentarze typu:
- Wszystko musisz przerobić ??
- To pytanie to do --a może by tak żarcik...
- Już 3000 razy to przerabialiśmy
Się nawypisywałem nieprawdaż ?? :)
Szajba / 2003-01-06 10:49:09 /
Co do blacharki - nie będę się wypowiadał, ale jesli A4LD nogdy nie była stosowana w Capri, to mozesz się na coś nadziać. Ale wszystko da się zrobić z pomocą palnika - oglądałem Audi 80 z motorem, skrzynią i TYLNYM napędem z BMW M3 wykonane w domu, więc nie takie rzeczy w PL się robi. A co do wału i mostu, to z mojego doświadczenia z automatami wynika, że spokojnie wystarczą. Zasadniczo wszystkie uszkodzenia w układzie przeniesienia napędu powodowane są nie przez stałe duże obciążenia, tylko przez nagłe tych obciążeń zmiany. A tutaj sprzęgło hydrokinetyczne taką zabawę solidnie utrudnia. Przykładowo Merc W114 albo W123 z motorem R6/280E ze skrzynią ręczną (przy normalnej eksploatacji np. na taksówce) targa sprzęgło po 150 tysiącach, pierwsze synchronizatory po 300, dyfer po 500, a z przypadkiem ukręcenia przegbu wału spotkałem się raz - na przebiegu 800 tysięcy (i to dlatego, ze kolo nie słyszał wcześniej luzów dyfra). Natomiast to samo auto na automacie leci milion km bez dotykania dyfra (że nie wspomne o sprzęgle i skrzyni, buhahaha), bo wszystkie nagłe uderzenia i szarpnięcia niweluje konwerter. Pozdro....
KRK 4m / 2003-01-06 11:57:08 /
Wydaje mi sie że most i wał w 2.0 są te same co w 2.3 a tam już mniejsza różnica mocy/momentu na rzecz 2.9 :-)))))
więc jest duże prawdopodobieństwo że wytrzyma, bo troszke napewno na wyrost policzone
MikeB4 / 2003-01-06 12:06:10 /
PROBLEMY SĄ W ELEKTRONICE WIEKSZE NIŻ w mechanice, skrzynia sterowana jest z uzyciem modułu EEC IV, a moduł ten staruje (wiadomo) silnikiem (wtryskiem, zapłonem itd) Ponadto było kilkanaściwe (!) odmian tej skrzyni (co roku też były drobne modyfikacje), nie można za bardzo jej przełożyć z jedengo silnika do innego, tylko do takiego samego z jakim pierwotnie współpracowała. Najwazniejsze różnice to
1. różne konwertery - ściśle dobrane do silnika,
2. różne momenty zmiany przełożeń (a więc inne goovernor'y)
3. Różna ilość elektrozaworów sterujących.(i jeżeli konwerter czy goovernor można wymienić, aby pasował, to ilośći zaworów nie da się zmienić, bo to już jest płyta główna skrzyni....).
Reasumując, jeżeli masz silnik i elektronikę i skrzynię z jednego auta wyciągnięte, jest OK, jeżeli nie - d**a zbita. Jak sobie coś przypomnę to dopiszę, aha, jeszcze dzwony są różne.
ADRIANna44 / 2003-01-06 18:38:17 /
aha, najwazniejsze, to o co pytasz, wymiary;-)
Miałem ja na sobie, leżała na mnie chwilę i trochę się tym zmęczyłem, cięższa jest od manuala, ale jest tak samo szeroka i podobny ma dzwon, troszku dłuższa (hehe,ok 20 cm) od manuala, ale żadnych problemów z blacharką nie powinienieś mieć,(oprócz mocowania, jest bardziej wysunięte do tyłu auta) lewarek wiadomo- sterowany linką, więc ustawiasz go gdzie ci się podoba, a wał napędowy to u mnie jest jednoczęściowy: krzyżak przy skrzyni i krzyżak przy moście - bez żadnych gum amortyzujących, automat jest łagodny dla "zębatek" itp elementów napędu
ADRIANna44 / 2003-01-06 18:56:11 /
mała poprawka, MODULATOR (na podciśnienie) jest odpowiedzialny za momenty zmiany biegów a nie goovernor, nadmiar literatury w trzech językach mnie zwiódł.
ADRIANna44 / 2003-01-06 22:48:09 /
Mam komplet z jednego auta. Jakby coś jeszcze to czekam na wszelkie podpowiedzi.
Dzięki.
Szajba / 2003-01-07 00:19:00 /
kiedy wkładamy? ;) (to nie była podpowiedź :))
Takie małe pytanko być może off topic ;)
Jak zdejmowałem ogon w A4LD to cos się wysypało do środa.
Wyjąłem to i teraz przy składaniu nie jestem pewien czy dobrze złożyłem.
Zaznaczxyłem to na czerwono - wygląda na blokade skrzyni na P, ale co ja tam wiem ;)
Więc jak mi może ktoś napisać czy tak jak na pierwszym zdjęciu jest dobrze czy jakoś inaczej??
PozdR!
michalch83 / 2008-07-10 17:07:20 /
Dobrze się wydaje. To blokada skrzyni na P i jest założona prawidłowo.
Trójkąt / 2008-07-10 23:16:10 /
Brakuje sprężyny powrotnej.
nic więcej nie znalazłem..
Możesz dać jakąs fotke jak toto wygląda i gdzie występuje??
michalch83 / 2008-07-11 00:03:57 /
chodzi o taką sprężynę, nałożoną na sworzeń zapadki, która jednym końcem odsuwa zapadkę od koła z wycięciami, a drugi koniec jest zahaczony w ogonie skrzyni. Może ktoś już kiedyś wyciągał i zgubił. Ze sprężyną trzeba składać sworzeń i zapadkę najpierw do ogona, a potem dopiero ogon do skrzyni.
Czy musze podnosic tunel w capri mkI jesli chce zamontować skrzynie a4ld? Jesli tak, to czy nagrzewnica się zmieści, czy czeka mnie jeszcze walka z nią?
Curtis_Capri / 2009-11-07 15:34:11 /