Znalazłem uszczelniacze do magla.Pasują wymiarami i są po 2 złocisze.Nie wiem jak będą chodzić ale można zaryzykować. Dostałem je w hurtowni z simeringami.To jest uszczelniacz techniczny UN-25x32x4 "GUM-SIL"
a czy jest to uszczelniacz stosowany w hydraulice czy zwykły gumowy ?
Trójkąt / 2006-05-12 12:35:14 /
I co to jest Grenada??
gryziu liil (EM) / 2006-05-12 12:55:19 /
Gryziu, jest to samochod, ktory sie lubi i nienawidzi ;-)
Ananiasz / 2006-05-12 13:01:18 /
Granada to samochód
Grenada to
http://slovak.encyclopedia.st/topic/Grenada.html
MikeB4 / 2006-05-12 13:10:41 /
Granada to miasto w Hiszpani :) A z ciekawostek to na terenie owego miasta zjanduje się twierdza Alhambra która dała nazwe jednemu z plastikowych Seacików.
Pozdro Pozdro!!!
Krzysiek_Poznań / 2006-05-12 14:04:57 /
A gdzie ta hurtownia zimeringowa sie mieści? Właśnie zaczynam poszukiwanie do mojego przerobionego magla od Scorpio, miło by było trafić gdzieś gdzie mają wybór.
Ale śmieszne.Przynajmnej zawsze wraca do odm o własnych siłach.Mam też 2 letn. opla ta fraca już mnie kilka raz wysterowała.Ale wrcając do tematu hurtownia jest w Piastowie pod Wwą na drodze między Piastowem a Ursusem.dokładnego adresu nie znam ale mogę sprawdzić.No i dobrze mieć coś na wzór i na 90% coś dobiorą
No dobra szydercy walnołem literówkę.A dużo roboty z tym maglem od Scorp.Bo muszę przyjąć opcję że naprawa polegnie i szukam wyjścia awaryjnego.Jak mógbyś dać jakieś wskazówki
jesli magiel od grandzi ma listwe w porzadku i nie wyrobiona aluminiowa obudowe z ktorej wychodzi listwa (typ ZF) od strony drivera, to wymiana uszczelniaczy pomoze. Trzeba kupic jednak cisnieniowe. Simmer na wałek kierowniczy tez jest wazny, nawet bardzo! Ale nawet z pozniejszym typie (maglel od poliftingowej, nie zeliwniak Motorcrafta, a ZF) byly 2 rodzaje :/
Mysza liil (EM) / 2006-05-12 22:06:19 /
jadąc z ursusa do piastowa po prawej stronie jakieś 300 m za przejazdem kolejowym.Do przejazdu kolejowego od strony ursusa ulica nazywa się warszawska.
mario75 / 2006-05-12 22:31:49 /
Listwa jest ok.Jeśli chodzi o wałek to ma luzy na łożysku i ciece przez coś z filcu lub czegoś podobnego co chyba się zwie uszczelniaczem.Może ktoś wie gdzie tego szukać,lub zna wymiary.
A te uszczelniacze które podałem są ciśnieniowe.Z ich jakość nie ręczę sam się przekonam
niestety dość sporo pracy, trzeba przerobić wózek i maglownicę. w sumie w testach drogowych nie sprawdzałem jeszcze, ale z krótkich przejażdzek wynika że jest OK. U mnie w aucie dodatkowo muszę ograniczyć na maglownicy promień skrętu, bo mam felgi 7,5 i ocierają o wahacz :)
a i dzięki wszystkim za namiary na hurtownię, w sumie w te rejony mam blisko z pracy :)
Radzę uważać na kołki zabezpieczające drążki ponieważ kontra raczej go nie zetnie a wręcz odwrotnie.
ZAPRASZAM WAS Z USZKODZONYMI PRZEKŁADNIAMI ,MAGLOWNICAMI ,WAWSZAWIE NA UL STRZELECKA 28LOK4 TEL602463983
MAGIEL / 2006-12-11 16:48:09 /
niechcem być "wiarołomcą" ale jeśli są to uszczelniacze firmy INCO są tanie i dobre ,przez tydzień, miesiąc, zależnie od temp i ciśnienia.
zombifordz / 2006-12-11 17:37:36 /
Mam pytanie odnośnie zdjęć:
1. Ten ciemny magiel to żeliwniak Motorcrafta z przedlifta??
2. Jak z tego gówna odkręcić drążki???
3. Ten jasny to ostatnia wersja ZF z polifta???
Potrzebuje tego plastiku ze zdjęć 3 i 4.
jesli żelwne to na pewno przedlift,końcówki mają kontry a pomiędzy jest kołek zabezpieczający wbity,najpierw trzeba go usunąć żeby odkręcić drążek,raczej ostatnia wersja,były jeszcze chyba bez tego przedmuchu z osłon,jak masz pęknięty ten plastik to złap go 2 gą opaska i dopiero na nią naciagnij osłone i jeszcze opaske :)
1. tak
2. odkręcić kontry i odkręcić drązki. Z kołkami róznie bywa, jeśli są to trzeba rozwiercić.
3. przedostatnia. ostatni ZF ma zebrowaną główkę przykręcaną na 3 śruby.
Mysza liil (EM) / 2008-07-12 22:25:31 /
Sory za OT, nie wiem jak to jest w grEnadzie :/
Mysza liil (EM) / 2008-07-12 22:29:11 /
To mam jeszcze pytanie. Założyłem inny magiel i przy kręceniu kiera odczuwalne jest mocne drganie. Szczególnie na parkingu i przy niskich prędkościach i szybkim skręcaniu. W czasie normalnej jazdy nie ma problemu. Co to może być???
Jak sprawdzić czy pompa wspomagania jest ok?????
pasek??
fordofil / 2008-07-24 18:47:41 /
Idzie pożenić bez problemu przy 2.9efi w granadzie pompę wspomagania ze scorpio z maglem ZF od granady? Czy są jakieś problemu trudności itd.??? Co trzeba przerabiać/zmieniać/dorabiać??
wąż ciśnieniowy od OHCa i to cała przeróbka
granadziarz_3M / 2009-07-08 09:27:27 /
dorabiałem tylko przewód ciśnieniowy...
mario75 / 2009-07-08 21:29:49 /
Tak jak Granadziarz pisze, tylko trochę trzeba podgiąć końcówkę węża od OHCa, od strony pompy, i gra.
Mysza liil (EM) / 2009-07-09 07:41:41 /
Dobra, pany, kto mi powie dlaczego mi cieknie z węży na wejściu do magla?
Dokręcone do oporu, a pomimo tego wyczuwam wyraźny luz węża. Czy tam powinny być jakieś oringi?
tak maja być oringi
Dziękuję
Oringi oringami, a tytuł wątku moznaby.wyedytować...
Mysza liil (EM) / 2012-07-16 14:57:50 /
buehehehe...
Dziękuję :)
Mysza liil (EM) / 2012-07-17 08:56:23 /
Kotlecik.....
Pacjent: Granada 2.0OHC
Objawy: Brak wspomagania, a raczej słabe wspomaganie
Od jakiegoś czasu (2 tygodnie) bardzo słabo działa wspomaganie. Płyn jest, magiel nie cieknie, luzów nie ma. Tak jakby pompa słabo pompowała. Pompa to standardowa gruszka montowana w poliftach.
Czy poza pompą może być jakaś inna przyczyna?
Paski są naciągnięte. Pompa jest cicha, ale niekiedy po odpaleniu i skręceniu kierownica bardzo głośne buczenie przez chwilę się pojawiało (dźwięk bardzo podobny do hamulców w autobusie miejskim).
Zmieniać pompę czy szukać gdzie indziej?
Najprościej podmienić pompę. Bo jak to nic nie da to pewnie rozdzielacz w maglu.
szwagierr / 2017-09-11 16:07:23 /
Płyn masz spoko czy żużel? Miałem raz tak, że wspoma zaczęła słabo działać, wymieniłem pompe, dalej dupa. Już decydowałem się na oddanie magla do regeneracji, ale pierwsze przepierdzieliłem to płukanką do oleju z liqui moly. Po tym, ponownym przepłukaniu płynem i zalaniu nowego zaczęło chodzić normalnie.
Beddie / 2017-09-11 16:08:29 /
No płyn jest żużel raczej..... Ten co był jak kupiłem. Auto stało od 2008 roku, więc ma minimum 9 lat. A i pewnie znacznie więcej.
Jaką płukanę wykorzystałeś?
Ale dziwne by bylo bo to trochę tak szybko się zadziało. Może nie od razu, że wspoma przestała działać tylko słabła całkiem szybko.
Dred, ja mam też dziwne wspomaganie. Raz jest raz nie ma, raz jest w prawo a w lewo nie, raz odwrotnie. Z tym, że płyn czysty ale raczej nie za świeży, a pompa nie wyje w sumie. Zastanawiam się nad tym, czy uszczelnienia między sekcjami nie padają. I wspoma jest zależy jak leży jak się ułoży i jaki ma kaprys.
monti0 / 2017-09-11 17:12:28 /
Pasek na pompie oczywiście nowy
monti0 / 2017-09-11 17:12:47 /
LM2662, płukanka liqui proline do oleju silnikowego. Miałem akurat pod ręką technicznego z liqui i on mi nagrał temat, że tym mogę przepłukać, tylko zachowując proporcje ilości do pojemności układu, żeby nie przegiąć bagiety ze stężeniem.
Beddie / 2017-09-11 18:57:54 /
Odkręć wąż ciśnieniowy od pompy i wykręć z niej króciec w który wkręca się ten wąż. W nim jest filterek (pewnie nieźle już zapchany).
brzezin / 2017-09-11 19:40:04 /
brzezin, to jest trop
monti0 / 2017-09-11 19:43:51 /
OK. Zacznę od tego i wymienię dynamicznie olej w sobotę:)
Wiadomo że dynamicznie , powoli to wymieniają ciapciaki .
Wypłukane - przelałem z 4 litry nowego oleju przez układ i zaczęło działać fajnie. Działało całe 5 dni.... Dzisiaj znowu powtórka, wspomaganie wyszło i nie chce działać. Jakieś pomysły? Znowu mam płukać? To na ATFa nie zarobię....
Pojezdzij jeszcze z 5 dni, może ruszy...
Mysza liil (EM) / 2017-09-22 18:53:12 /
Dred i co było dalej. Ba moje dziś umarło. Działało już od dawna lekko gorzej i mając na uwadze, to co tutaj pisałeś miałem wymienić płyn, bo może i od nowości był jeszcze. Miałem, ale tego nie zrobiłem, no i dupa dziś. U mnie tak, że nawet kropelki nigdzie. Na jakim rondzie się zdziwiłem- i to bardzo;-) Jak się jedzie to niby normalnie w miarę, ale w lewo gorzej. Jak się stanie i ruszy, to masakra jakby zaspawane. W prawo jak się naciągnie i lekko odpuści, to działa. W lewo ni chu - zgaszona Tatra z 3 osiami skrętnymi.
To, co olejek nowy pomoże, czy sprzedać to wreszcie? Ale zaraz, wróć, chyba sam zepsułem:/
bobik liil / 2018-09-01 21:40:39 /
W pisaniu staram się równać do popularnych tu ostatnio mistrzów pióra chyba;-)
bobik liil / 2018-09-01 21:42:54 /
Bez przesady. Nie ma tragedii 😉
wiśnia / 2018-09-02 10:25:30 /
Bobik jak u Ciebie wspoma? U mnie pojawił się objaw podobny...
#pół obrotu palcem a drugie pół trzeba przełamać opór dwiema rękami...
Zalałem prestona z "uszczelniaczem" i jest jeszcze gorzej. Temperatura na zewnątrz może mieć coś do tego?
Chyba zmaściłem tym prestonem bo magiel był i jest suchy a kapie z pompy (sorry Wąski)
Myślałem że jest za bardzo wykasowany luz w stosunku do nierównego zużycia listwy ale z drugiej strony opór pojawia się już przy pierwszym obrocie wolantu a nie przy skrajnym położeniu kół
Jest nadzieja ze wymiana płynu na jakiś mniej gęsty niż ten preston z uszcz. pomoże?
A może przyjżeć się krzyżakowi?
Ignacy / 2018-11-06 15:25:26 /
U mnie płukanie nic nie dało, ale dać nie mogło. Okazało się że szwajcarskie mechaniki zapomnieli zabezpieczenia w środku założyć. Dziwne, że jeździło tak długo, ale w końcu wypadło. Jeden Pan Doktor mi to naprawił i jest nowy wóz.
bobik liil / 2018-11-06 16:08:53 /
Jakiego zabezpieczenia? W srodku w maglu jakiś dyngs?
Ignacy / 2018-11-06 16:21:23 /
Tak. Na głównej listwie.
bobik liil / 2018-11-06 16:31:20 /
jak kapie z pompy plus opory przy skręcie na postoju to znaczy, że magiel trzeba rozebrać. Jak magiel będzie sprawny to z pompy kapać nie będzie na 99%
zenonDWR / 2018-11-06 17:50:30 /
Uuu... smuteczek się znaczy.
Hydrosystem pozostaje, czy gdzie teraz najlepiej zregenerować magiel? Tak żeby było dobrze.
No to ten magiel ma objawy jak wyżej ale nie cieknie ani grama a drugi który mam chodził pięknie lekko równo w obie strony ale listwa latała w obudowie jak kocie fiutki w marcu i wylewał płyn który Lepiej oddać do regeneracji to znaczy po regeneracji którego będzie pewniejsze że robota zrobiona będzie na dłużej?
Ignacy / 2018-11-06 18:24:44 /
Rozebrać zweryfikować stan, wumienić uszczelniacze i może z dwóch jeden wyjdzie jak taki sam typ. Łatwo powiedzieć😁 Jak coś to mam jeszcze jakieś na części jakby czegoś zbrakło. Tylko w nich to się chyba to samo wyrabia zawsze.
bobik liil / 2018-11-06 18:31:11 /
No to weź ten co tak pięknie chodzi i wymień mu alu obudowę w której lata listwa na tę sztywną z wariującego magla. Do tego nowe uszczelniacze i jeśli listwa nie ma wżerów, to będzie na lata.
Mysza liil (EM) / 2018-11-06 18:37:37 /
Ja mam to zrobić?! Ja.... jeden z największych paprochów w tym gronie co nawet śrube głowicy od indenora ukręcił i jeździ bez jednej? Ja który sruba od mocowania skrzyni wkręcił się do plaszcza wodnego bloku? Ja który nitował obudowę filtra powietrza i który później te nity wydłubał z tłoków, ja który w wiercił dziurę w bloku Fi 20 pod spływ oleju z turbo i wióry zmywał z korbowodów brake Cleanerem...
Więcej hitów nie pamiętam
Absolutnie nie czuję się na siłach pewnie miałbym dwa magle do niczego się już później nie nadające ;))
Jeśli mogę to odezwę się w tej sprawie do ciebie na priv? ;)
Ignacy / 2018-11-06 18:59:32 /
Możesz przysłać oba bez drazkow, odeśle jeden dobry.
Mysza liil (EM) / 2018-11-06 19:47:35 /