Jak w temacie, moje tłumiki już się do niczego nie nadają... praktycznie wszystko wylatuje ze środkowych tłumików zamiast z rury :D
Mam standardowy (chyba) układ - 2 środkowe tłumiki, 1 końcowy. Chciałbym wymienić wszystkie, możliwie najtaniej. Nawet jeśli mają się za 2 lata "skończyć". Na razie po prostu jakieś muszę założyć :) No i nie mogą tłumić za dobrze - przy dziurawych tłumikach autko bywa za głośne, ale tak szczerze to chciałbym raczej nieznacznie zmniejszyć ten "hałas" :)
Znajomy mi mowił, że nadały by się przelotówki z Poloneza :P że po 20zł można kupić i są ogólnie dobre..
Jak zwykle zdam się jednak na porady mądrzejszych ode mnie ;) Z góry dzięki za pomoc
No a rury są w stanie powiedzmy nienajlepszym, więc jeśli ktoś wymieniał i wie czy można kupić i jeśli tak to gdzie (też niedrogo) to będę wdzięczny za info ;)
mam kompletny wydech do granady 2.3 ale MKII niewiem czy jest jakaś istotna różnica, używany stan dobry, tanio sprzedam...
rozjechany liil / 2006-05-05 08:56:19 /
możliwe że jutro będe dostawczakiem w Krakowie :)
rozjechany liil / 2006-05-05 08:56:59 /
Pro, nie sluchaj znajomego, nie musisz kundlic tej granady zadnym gownem z poloneza.
Mk I ma oryginalnie nastepujacy wydech: rury kolektorowe uszczelniane na pierscien, dokrecane do dwoch tlumikow srodkowych na obejmy. Tlumiki srodkowe podwieszone na specjalnym uchwycie mocowanym do podluznic na gujmowe wieszaki. Rury z tlumikow srodkowych ida za most, nad belka, a potem wchodza do tlumika koncowego (ma wejscie 2 -> 1)
Mk II ma rury kolektorowe bez uszczelnien pierscieniowych, kolektory i rury o nieco innym ksztalcie, tlumiki bez podwieszenia, rury łączą sie zaraz za tlumikami w jedna rure idaca po stronie kierowcy nad belka do ostatniego tlumika ( 1 -> 1 )
Zakladajac kolektory wydechowe od granady mk II, zakladasz caly wydech od mk II - wszystko pasuje.
Wiem bo sam zakladalem przedwczoraj do swojej ;) Mam nadzieje ze nikt mnie nie zjedzie za ta 'nieoryginalnosc' :/ Ale wydech do mk II mam w sklepie od reki. Rury kolektorowe sprzedawał ostatnio Chuder.
Mysza liil (EM) / 2006-05-05 09:54:07 /
A propos dostawczaka, to szkoda że dopiero jutro....
Przez 5 tygodni nikt nie jechał z Rzeszowa do Kraka [albo nie chciał zarobić sześciopaka Pilsnera] i w efekcie przedwczoraj sam zrobiłem te 2x120km do Pilzna po 4 oponki do CC. Chyba "kącik samopomocy transportowej" nie wypalił :(
A teraz właśnie kończę wysuszać ten sześciopak :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-05-05 09:55:51 /
A wiesz co, rozjechany? Ja teraz w Jarosławiu siedze :D
Teraz muszę lecieć mam robotę, ale później poczytam i pomyślę ;)
Pozdr
Albo zaproponuj jakąś cenę, to pomyślę poważniej ;) Odebrałbym pewnie osobiście, ale to jest do dogadania.
Sorry Krk ale dziś się dowiedziałem że jutro śmigam do Zakopanego, a teraz już wiem że nie przez Kraków ani nawet przez Myślenice, muszę w Wojniczu skierować się na New Sącz...
rozjechany liil / 2006-05-05 10:41:05 /
a wydech sprzedam za 100zł, w dwóch miejscach trzeba mu malutkie dziurki zaspawać... i odbór niestety tylko osobisty, lub wysyłka na koszt odbiorcy...
rozjechany liil / 2006-05-05 10:42:59 /
Okazało się że moi rodzice jadą do Rzeszowa w niedzielę, mogliby wpaść "rzucić okiem" na wydech? Jak tak to o jakiej porze i napisz mi adres.
napisałem Ci maila
rozjechany liil / 2006-05-05 13:39:57 /
mam nowy koncowy tlumik do granady, cena bardzo promocyjna
renifer / 2006-05-05 22:10:29 /
Póki co, negocjuję z rozjechanym ;)
Ok, negocjuję z rozjechanym, a nie mam kolektorów od MkII... :/ może ma ktoś na sprzedaż? Albo czy da się "przyczepić" wydech od MkII do kolektorów MkI ??
ja mam. aż do łączenia dwóch rur w jedną mam dobry wydech, dalej jest rzeźba, ale całkiem znośna. 80zł za całość.
m.kozlowski / 2006-05-06 19:45:16 /
tylko do Ciebie mam troche daleko, a wysylka troche by wyszla ;) samych kolektorów byś nie sprzedał ?
A co zrobię z resztą? A tak ktoś może to kupić i spokojnie jeździć jeszcze ze 3 lata na tym wydechu. Odezwij się na priva, mam pomysł jak zrobić, żeby wydech znalazł się w Kraku.
m.kozlowski / 2006-05-07 08:08:43 /
Wiesz co, to by bylo nawet nawet bo te końcowe rury na razie mógłbym swoje zostawić, też się łączą w jedną, nie wiem kurde czemu :) ktoś kiedyś nieźle kombinował z tym wydechem chyba :/ no w takim wypadku musiałbym tylko tłumik końcowy wymienić...
oferta rozjechanego jest o tyle lepsza ze mieszka 50-60 km ode mnie i ma cały wydech. Tyle że bez kolektorów a to jest problem :/
Co do Krakowa - siedzę teraz w Jarosławiu. Ale jest możliwość że rodzice będą jechać do Warszawy lub/i okolic na 3 dni (czw-sobota bodajże) więc mogliby wpaść obejrzeć jeśli jest do Ciebie jakiś znośny dojazd (tj. nie trzeba godzinami stać w korkach)
W grani mk1 łączą się w jedną bo tak fabryka przewidziała, nic w tym nienormalnego :-)
Piotrek PCK / 2006-05-07 11:06:42 /
Hmm.. Mysza napisał że tak jest w dwójce a jedynce 2 rury wchodzą w jeden tłumik... ale skoro tak to dobrze :)
Do mnie dojazd jest prosty, napisz na priv, to się już umówimy dokładniej.
m.kozlowski / 2006-05-07 13:25:57 /
Moze wyrazilem sie niejasno, wiec powtorze:dla silnikow v6 w mkI ida 2 rury az do ostatniego tłumika. Wchodza do niego 2 rury a wychodzi jedna. w mkII połączenie wydechu w jedna rure nastepuje zaraz za glownymi tłumikami, i do ostatniego tlumika wchodzi juz tylko jedna rura.
Mysza liil (EM) / 2006-05-07 15:39:32 /
granada mk2
http://www.catalogue.bosal.com/images/exhaust/BB/03428151.gif
granada mkI
Mysza liil (EM) / 2006-05-07 22:30:23 /
Skoro o wydechu mowa to może i ja skorzystam, zastanawiam się, jaki układ wydechowy zastosować w Capri 2.9, mianowicie całkowicie odrębne układy jak to jest w V-ce w oryginale, czy też jak jest to rozwiązane w Camaro 2.8 portki z kolektorów schodzą się w jedną rurę poczym rozchodzą się znów w dwie rury idące na środkowe tłumiki i dalej tłumiki końcowe i podwójny wydech. Rozwiązanie z Camaro przy silniku 2.8 ma piękny gang moim zdaniem o niebo lepszy niż V-ka Capri.
witam piękny gang to napewno jest na gazniku bo na wtrysku to raczej nie tosamo, własnie zastanawiam się nad wywaleniem wtrysku z 2,9v6 i adaptacją gaznika może ktos przerabiał temat gangu na gazniku i wtrysku bo sprawdzalem swoje 2,3 v6 gaznik i2,9v6 wtrysk i wyszło że gaznik ztym że oba silniki odpalone w piwnicy kompletny układ wydechowy.
Ja przerabiałem ten temat:) ponizej post z tego watku http://www.capri.pl/forum/76782
a ja uwazam,ze na dzwiek silnik ma wiekszy wplyw niz te 5%:)z doswiadczenia : moj pierwszy caprik, silnik 2.3, wydech seryjny, troche wybebeszony - dzwiek ladny bulgoczacy, natomiast po wymianie silnika na 2.8 (oryginalnie wtrysk zastapiony gaznikiem z kolektorem od 2.3, wydech pozostal ten sam) dzwiek sie diametralnie zmienil - mniej bulgotal, stal sie rowniejszy, bardziej basowy i szczerze mowiac mniej mi sie podobal:)zapewne wplyw na to mial fakt, ze walek rozrzadu pozostal od wtryskowego,wiec fazy rozrzadu byly inne niz do gaznika, o wedlug mnie jest przyczyna innego dzwieku. kolejny przyklad : caprik zachara : na 2.0 falce chodzil ladnie, bulgoczaco:)Po wymianie silnika na 2.8 wtrysk (wydech ten sam), dzwiek zmienil sie tak jak w moim przypadku - rowniejsza praca, mniej bulgotu, wiecej basu.
soro [2005-10-25 19:14:45]
pozdro
Wracając do tematu orginalnego wydechu w Grani MKI... jako że nie zdążyłem dorobić wydechu z nierdzewki, przymierzam się do zakupu z Oldcarsa (dwudrożny, końcowy 2 na 1). Tylko że zastanawiają mnie wcześniejsze wypowiedzi kolegów na temat konieczności założenia kolektorów wydechowych od MKI. O co chodzi dokładnie? Do nowszej V-ki nie będą pasowac?
Ja mam teraz 2.8EFI od scorpio i bez problemu mam spasowaną pierwszą część wydechu od Capri (puszki rozprężne). To jak, będę musiał zmieniać kolektory?
Raczej bedziesz musial zalozyc oryginalne od grani MKI czyli uszczelniane na pierscien posredni oraz majace inne katy wyprowadzenia niz nowsze kolektory od scorpio/granady itd...
Mysza liil (EM) / 2006-09-06 22:32:40 /