logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Jak pospawać podłuznice

Jak pospawać podłuznice

Mianowice chodzi mi o to jaką metode spawania mam użyć czy mig mag czy tig. wydaje mi sie że jedynym wyjściem jest pospawanie na zakładkę owych podłużnic. Ale nie wiem jaką metoda i z jakim gazem(argon??) proszę o pomoc jaką metodę mam użyć

Jason / 2006-05-01 13:12:54 /


Spokojnie wystarczy MAG, w osłonie najtańszego dwutlenku węgla.

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-01 14:06:12 /


o skoro wystarczy, myślałem że tigiem ale jeśli tak to ok. dziękuje

Jason / 2006-05-01 15:38:12 /


Podłączę się. Co zrobić z porządnie przegnitą podłużnicą? Łatać i spawać? Wymienić na nową? I tu pytanie : Podobno wymiana podłużnic to nie taka łatwa sprawa. Jak to zrobić? Mógłby to ktoś opisać dokładnie, krok po kroku?

Śmietan / 2008-09-25 08:41:51 /


1) dzgaj podłużnicę do momentu odsłonienia wszyskich dziur, łączenia blach też
2) zrób fotki, ocenimy czy nadaje się do łatania
3) zalezy od pkt 2)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 08:59:17 /


Tak zrobię, jednak wcześniej chciałbym poznać technikai dot. wstawiania nowej podłużnicy. Ogólnie rzecz biorąc lepiej reperować starą i zgnitą czy wstawić nówkę sztukę?

Śmietan / 2008-09-25 10:19:32 /


Problematyczne jest wstawienie nowej podłużnicy w całości - dlatego najczęściej wstawia się kształtkę reperaturkę ----ważne żeby ją później dobrze zabezpieczyć w miejscach spawania, pozatym normalna praktyka - zarówno dla fragmentów pod podłogą jak i nośnych w komorze silnika ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 10:30:12 /


pod blokiem można to zrobić tak: dwoma lewarkami podpierasz podłużnicę pomiędzy zgnitym kawałkiem, wycinasz ten kawałek i wstawiasz nową, nieco większą na zakładkę spawając pachwinowo a następnie otworowo do podłogi (od góry czyli z kabiny). To bardzo prosta operacja pod warunkiem, że i podłużnica jest prosta (nie dotyczy Capri:P )

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 10:54:01 /


ważna sprawa to dobry próg. Nie polecam np progów VV do FCMk1 , nie trzymały orgyginalnego kształtu i nie chciały pasować na szerokość.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 11:05:34 /


Z tego co pamiętam u Śmietana (jeśli o taunusa chodzi), to ze dwa lata temu jak podnośnik był podstawiony pod swoje fabryczne wzmocnienie w budzie, to samochód usiłował się wygiąć w banana. Podstawiłem w końcu deskę na dłuższym odcinku i dopiero podniosłem...
Tam chyba za dużo zdrowej podłużnicy nie będzie...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 11:22:37 /


Trochę przesadziłeś z tym bananem :) Z tego co ja pamiętam, to podłużnica po prostu nie stawiała zdecydowanego oporu podnośnikowi :) Tak czy siak trzeba robić, stąd moje pytania.

Z powyższych wypowiedzi wynika, że najlepiej byłoby ją dobrze obadać, zakupić nową i porobić z niej odcinkowe reperaturki, tak?

Śmietan / 2008-09-25 11:36:46 /


jak dla mnie latanie z kawalkow niema sensu. Wstawic raz a pozadnie calosc z jednego kawalka. I zapomniec na kilkanascie lat.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 11:43:13 /


trzeba dać do wygięcia taką rynienkę jak podłużnica - chyba, że nie tylko prosty odcinek jest zepsuty ;-PPPP

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 11:44:50 /


tyle ze nowa cala podluznica kosztuje jakies 100 PLN, wiec niewiem czy by mi sie chcialo dorabiac.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 11:54:00 /


Jeśli tak i jest dostępna - ale mimo wszystko wymiana całej wcale nie jest łatwa - trzeba pamietac o punktach mocowania zawieszenia itp - a tam gdzie fabrycznie dobrze trzymało ją osłabisz , albo narazisz na szybszą korozję .... jeszcze zależy czy robi to warsztat czy samemu :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 11:58:51 /


tyle to jest kawalek podluznicy do ktorej nie mocuje sei zawiechy, przynajmniej ja tak zrozumialem.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 12:08:33 /


Moze niech wlasciciel sie wypowie ktorej czesci dokladnie brakuje.

Rysunek z taunus.pl, mam nadzieje ze mnie nik nie przeswieci :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 12:13:41 /


Chodzi o przednią i środkową część podłużnicy. Oczywiście będzie to robił blacharz, nie ja. Chciałbym właśnie zorientować się w technologii żeby upewnić się, że zrobi to dobrze.

Śmietan / 2008-09-25 14:45:59 /


Czyli masz czesc do wymiany gdzie jest trzymana kolyska, to faktycznie trzeba sie zastanowic jak to dobrze zrobic.

Mozesz pogadac z Mysza lub Mnisiek, ladnie wstawili przod od taunusa http://www.capri.pl/car/259

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-25 15:11:14 /


MYślę, że tą częśc przednia podłuznicy wystarczy solidnie pospawać. Chciałbym natomiast wymienić cały środkowy element. Aha, i nie chcę przodu od innego auta :) A projektowi pod linkiem kibicowałem od początku :)

Śmietan / 2008-09-25 15:15:02 /


Podepne się tu bo szkoda zaczynać nowy temat, otóż jestem na etapie wzmacniania podluznicy w Capri w okolicach mocowania resora piorowego pod kanapa, i teraz pytanie jak zamknąć odpowiednio pusta przestrzeń przed mocowaniem resora? Oryginalnie tam była chyba ścianka, czy czeka mnie prucie podłogi i progu czy jest szansa na mniej inwazyjne podejście?

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-06-25 15:55:40 /


Chciałem skonsultować temat, mam do wymiany zaznaczony fragment podłużnicy. czy mogę to zrobić tak jak na przedstawionych zdjęciach. biała podłużnica będzie z grubszej blachy, czy mogę ja przyspawać do czoła a na nią na góre druga blacha spawana na zakładkę do zdrowej podłużnicy. Czy może oba blachy mają być spawane na zakładkę ?

popel Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-05 17:00:33 /


Jedna na drugą to szybka droga do korozji...

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-05 21:48:46 /