logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » OHC 1,6=>2,0 silnik, skrzynia, sprzęgło, wał, przeróbki

OHC 1,6=>2,0 silnik, skrzynia, sprzęgło, wał, przeróbki

Witam, mam w Taunusie dziobaku silnik 1,6 OHC i skrzynie czwórkę.
Chcę go wyremontować i kupiłem w międzyczasie silnik 2,0 OHC EFi, blok 205, skrzynia n9 i mam kilka pytań dotyczących przekładki.
Dużo poczytałem na forum, ale będę wynajmował za $ warsztat i nie chcę, żeby w międzyczasie wynikły jakieś niespodzianki, więc proszę o porady;)

Silnik nie będzie miał już efi, tylko gaznik...

1. Czy mój aparat zapłonowy od 1,6 będzie ok i podejdzie bez żadnych niespodzianek? Bo
czytałem, że zostawienie elektronicznego od efi to większa przeróbka...

2. Zamiast skrzyni 4biegowej będzie n9, czy muszę zostawić sprzęgło, docisk i zamach od
n9 czy mogę dać lżejszy zamach od 1,6? Czy może lepiej cały komplet od 1,6?

3. Czy mocowanie skrzyni n9 do podwozia będzie problemem, czy wszystko pasuje?

4. Co z łączeniem skrzyni z wałem? Mam wał od dawcy sierry, z łącznikiem elastycznym
wału..będzie to potrzebne, czy wystarczy stary wał od 1,6?

5. Czy gaznik od 1,6 da radę? Wymienić w nim dysze na większe, czy lepiej szukać webera
32/36?

Jeśli ktoś zna odpowiedź nawet na jedno pytanie, będę wdzięczny;)

konrad_e / 2018-12-09 10:10:06 /


Od 20 lat istnienia forum temat był wałkowany 2 miliony razy. Nieprawdopodobne, że jeszcze ktoś zakłada w tym celu nowy wątek...

Konar / 2018-12-09 10:13:24 /


Dużo czytałem, ale jest wiele wersji... wynajmuje za kase warsztat i nie chce tam kwitnąc rok...

Np, niektórzy piszę, że koło zamachowe dać od 1,6, a inni, że nie podpasuje i trzeba dać cały komplet od 1,6...

Niby w capri nie pasuje wał i flansza, ale w taunusie wystarczy, że przełoże flansze od sierry i będzie ok...

Niektórzy piszą, że mocowanie skrzyni nie podejdzie, chyba, że miałem wczesniej automat lub 5biegową...inaczej przeróbki. Kto inny pisze, ze mocowanie jest takie samo...

Jest wiele wersji, dlatego jak ktoś przerabiał temat i jest pewien proszę o rady.

konrad_e / 2018-12-09 10:32:24 /


1. Ani od efi, ani od taunusa. Najlepiej elektroniczny z tc3 wraz z wiazka i modulem.
2. Zostaw w spokoju to sprzeglo ktore jest od 2.0 z n9. Nie chodzi o wage kola tylko o średnicę sprzęgła. To z 1.6 zmieli sie momentalnie, znaczy momentem.
3. Lapa od taunusa od automatu c3 rozwiaze problem.
4. Zależy co masz u siebie a co miala sierra. Najkepiej wal od Taunusa i sprzeglo elastyczne z flansza od sierry 1.6 zeby byl ten sam rozstaw do wału i wielowypust do skrzyni. Możliwa potrzeba minimalnego skrocenia walu, ale to zależy.
5. Gaznik nie da rady. Nawet w 1.6 nie daje rady, bo za pewne masz szufladę. Kolektor z weberem 32/36 to najlepsze i jedyne słuszne rozwiazanie, chociaz jest jeszcze jeden sensowny gaznik od sierry / scorpio 2.0 ale to juz najlepiej z ori od niego aparatem zaploniwym i komputerem.

Mysza liil (EM) / 2018-12-09 11:32:31 /


A jak nie chcesz ugrzasc to polecam przyjrzec sie miskom olejowym z dziobaka i sierry. Kolektor wydechowy polecam zostawic od sierry i zastosowac dwururke, chyba ze ma system ekologii to od razu go na zlom i szukać na dwururke od granady/sierry/scorpio bez ekologii.

Mysza liil (EM) / 2018-12-09 11:36:02 /


Dzięki Mysza za cenne rady:)
Ale gwoli ścisłości:

1. Piszesz, ze najlepszy zapłon elektroniczny od TC3...będę za takim się rozglądał, ale czy na odpalenie i wstępną jazdę podejdzie mój od 1,6?

2. Zostawiam sprzęgło więc w spokoju:)

3. Jeśli od sierry 2,0 i od mojego 1,6 łapa skrzyni nie pasuje i nie ma innego wyjscia szukam więc tej od automatu...

4. Piszesz, żeby zostawić mój wał od 1,6 i dać sprzęło elastyczne z flansza od sierry 1,6...pytanie czy od sierry 2,0 tez podejdzie?

5. Nie mam szuflady w 1,6, mam motorcrafta...wiem,ze będzie z nim lipa, ale do momentu znalezienia kolektora i webera trzeba bedzie sie przemeczyć...

6. Rozumiem, ze miska od sierry jest niższa...od razu ją wymienić na moją z dziobaka? Chodzi Ci o to, że bede haczył o progi, krawęzniki czy nie wejdzie nawet technicznie, bo zahaczy o stabilizator?

konrad_e / 2018-12-09 12:12:00 /


4. Nie wiem czy dziób i tc3 mają podobne wymiary ale jak ja zmieniałem skrzynię na N9 to nie musiałem skracać wału. Mało tego, dzięki "magicznej" flanszy od Chudera (z tego co pamiętam mówił że to z pierwszego członu wału Capri) udało się N9 pożenić z jednoczęściowym wałem. Pytanie co masz u siebie: czy wał z podporą dwuczęściowy czy jednoczęściowy bez podpory. Tak przy okazji, jak masz jednoczęściowy i chcesz go zastosować to możemy pogadać o ewentualnej zamianie, bo ja z kolei idę w drugą stronę, "do korzeni" - N9 na typ3 :)

Marcin88 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-12-11 22:05:50 /