logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Spoiler przedni Capri mk1

Spoiler przedni Capri mk1

Nie jest (jak zawsze) wszystko zrobione i Capri jeździ na tyle długo, że zdążyłem odkryć iż, przy obecnej aerodynamice oraz powyżej pewnej prędkości, odczuwam lekki niepokój związany z podnoszącym się przodem i lekką utratą sterowności, więc zastanawiam się czy widzieliście jakieś fajne spoilery przednie, tzw. "wargi". Jakby co mam już coś jak fabryczny od RS2600. Pewnie obniżenie jeszcze zawieszenia by trochę pomogło, ale kształt nadwozia pod przednim zderzakiem pozwala mi myśleć, że sprzyja do "wciągania" powietrza pod auto.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-08-14 09:33:03 /


coś takiego może... Tylko gdzie to nabyć

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-08-14 09:36:35 /


Tu ?
https://www.capri-wst.de/24-capri-1-gfk/

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-08-14 09:47:54 /


wst 113 ?

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-08-14 09:49:24 /


ooo to będzie to- Dzięki!

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-08-14 10:02:07 /


https://www.motomobil.com/front-spoiler-cologne,3237,43725160-1.html

https://www.motomobil.com/front-spoiler-flap-on-front-valance-glassfiber-height120mm,3237,43725130-1.html

https://www.motomobil.com/front-spoiler-flap-on-front-valance-glassfiber-height60mm,3237,CCIG014-1.html

smolaq / 2018-08-14 11:18:58 /


Zapodaj do komory V6 i masz po problemie :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-08-14 11:48:24 /


Podpisuję się pod wnioskiem Alwaxa.
V4 i R4 to tylko na kręte tory/oesy, gdzie nie przekraczasz 130 km/h.
Powyżej przód zaczyna być nerwowy i dlatego z małymi motorkami to Ford w wyścigach zawsze wystawiał Escorty (krótszy przedni zwis i bardziej pionowy pas przedni zmniejszały aerodynamiczny wypór). No bo w rajdach to decydowała mniejsza masa - tam prędkości prawie nigdy nie przekraczały 160.
Oczywiście przedni spoiler jest rozwiązaniem, zwłaszcza przy obniżeniu tylnego zawiasu na bloczkach, ale w V6 ten problem nie był tak uciążliwy. Dlatego orzeczono jak w sentencji :)
No chyba, że wolisz V8 .....
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-08-14 12:04:32 /


alwax i krk, pozwolę sobie się nie zgodzić z Wami. U siebie mam najcięższy oferowany w Europie silnik i niestety obserwuję identyczny efekt. Już powyżej 120km/h kierownica chodzi lekko jakby się odłączyła od przekładni, a powyżej 140km/h boję się jechać inaczej niż prosto. Masa masą, ale jednak powietrze ma wielką siłę. A mam wrażenie, że w moim aucie więcej go leci pod, niż nad karoserią. Tez mi po głowie chodzi taki spoiler, bo aerodynamika przodu w MkI lepiej sprawdziłaby się na wodzie niż na autostradzie ;) Trefl, jakbyś zamawiał, to się podłączam pod wysyłkę. A o obniżeniu zawieszenia też myślałem, ale najpierw muszę coś zrobić z kolektorami wydechowymi, bo precyzja wykonania Forda powoduje, że jeden z nich ciągnie się już prawie po ziemi ;)

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-08-14 12:13:36 /


Ok , ale w komorze silnika jest jeszcze trochę miejsca na balast :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-08-14 12:17:19 /


Tia, tylko nie wiem czy ciężki przód, to jest to czego Caprikowi brakuje ;) Spoiler jest idealny, bo aktywuje się tylko przy większych prędkościach, czyli wtedy, kiedy jest potrzebny.

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-08-14 12:41:26 /


Jak balast to tylko z Krajowej wytwórni na Ursusie

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-08-14 12:43:43 /


No ja mam MK3, więc może to inaczej wygląda, do tego przód mam -60mm a tył -50mm no i V6 pod maską. Nie zaobserwowałem czegoś takiego, żeby mi przód się podnosił. No ale może dlatego, że nie mam z tyłu spojlera, to mi tyłu nie dociska tak mocno i wtedy przodu nie podnosi ;-) Dajcie chłopakowi spokój, chce mieć lekkie R4 to niech ma. Może jeszcze blok alu w tym R4 i już w ogóle super :-)))

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-08-14 12:49:36 /


Trójka to zupełnie inna bajka. W Końcu nie bez powodu skowa dwójka miała plasticzany spoiler który potem stał się seryjnym rozwiązaniem

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-08-14 13:01:10 /


Panowie wzystko co porusza sie w jakiejkolwiek substancji podlega prawu mechaniki plynow a w tym przypadku aerodynamiki. Skoro droga powietrza jest dluzsza gora auta a dolem krotsza to sila ciagnie cale auto do gory. Rozwiazaniem bylaby jazda dachem do dolu ;) albo bez dachu i przedniej szyby w goglach :). Spoiler wydluza droge powietrza dolem ale nie spodziewajcie sie cudow od spoilera krory wydluzy droge powietrza o okolo 10cm. Roznica nadal bedzie na dachu. Do. Capri to slabo bedzie wygladac ale pomoglyby bocze dyfuzory ktore maja lepsza skutecznosc niz spoiler z przodu.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-08-15 09:31:48 /


Fizyka fizyką.
Pytanie co on k@$#a leje do tego 1.6, że odlatuje w niebiosa :D Ja też tak chcę.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-08-15 12:44:33 /


Może pędzone gdzieś na boku E85? :D

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-08-15 13:08:22 /


Trefl ja proponuje bys jezdzil tylko na wstecznym to przod zawsze Ci docisnie ;)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-08-15 17:08:57 /


1,6 ? ja tu widzę 1,3 . Nie żebym się czepiał :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-08-15 23:01:56 /


to ile to 1.3 wyciągnie?? poleci 130? :)

Świr_BDG / 2018-08-16 23:07:29 /