logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Gaźnik - przewód powrotny

Gaźnik - przewód powrotny

W Capri MkI oryginalnie był gaźnik bez przewodu powrotnego paliwa. Wymieniam go na gaźnik od MkIII, w którym jest przewód powrotny. Czy zaślepienie tego powrotu będzie miało jakieś negatywne skutki? Czy trzeba jednocześnie wymienić jakiś zaworek by to działało?

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-22 10:12:41 /


Wydaje mi się że może go zalewać....za dużo będzie miał paliwa.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-22 12:49:14 /


Teoretycznie tam jest zaworek zamykany pływakiem, ale może nie wytrzymywać zwiększonego ciśnienia. Dlatego zastanawiam się, czy może są też odpowiednie zaworki do takich rozwiązań.
A może zrobić sztuczny powrót, za pomocą dwóch trójników (coś takiego chyba też jest w fordach stosowane - tylko jako zwykły powrót z pojedynczego trójnika) - jednego przed pompą paliwową, a drugiego za pompą paliwową. Byłyby połączone rurką o mniejszym przekroju, która omijałaby pompę paliwa. W przypadku zbyt dużego ciśnienia paliwko wracałoby sobie przed pompę i z powrotem było przez nią zasysane. Czy to ma sens? Czy tylko mi się wydaje? ;)

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-22 13:11:37 /


dla gaznikow z powrotem i bez byly te same pompy wiec nie powinien podawac za duzo
od tego jest zawor iglicowy zeby zamykac doplyw paliwa

ale nie wiem dlaczego powrot jest tylko w niektorych gaznikach i czy roznia sie one tylko tym ze maja zaslepiony krociec powrotny czy moze czyms wiecej

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-22 13:14:24 /


zrobić jak jest w granadzie.Za pompką jest trójnik ,jeden króciec ma mniejszą średnice i on jest odprowadzeniem nadmiaru do baku.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-22 15:15:10 /


Ale właśnie ja mam odwrotny problem. W gaźniku mam przewód odprowadzający. Tylko, że oryginalnie go nie było i w związku z tym nie mam gdzie odprowadzać paliwa, bo w zbiorniku paliwa tego nie uwzględniono;) Chyba na razie po prostu go zaslepię i zobaczymy czy gaźnik, a własciwie jego zaworek, to wytrzyma.

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-22 16:35:01 /


kup sobie zwykły filterek paliwa z "przelewem". Stosowane są w japońcach z lat 80ych. Ma wejscie/wyjscie i trzecie na powrót. Dostępne w sklepach JC w całej polsce

capriman / 2006-04-22 16:45:43 /


Ja mam w Escorcie zaślepiony powrót - śrubką wkręconą w gumowy wąż i nic sie nie dzieje - tj. nie zalewa silnika, nie pali dużo i jest ok. Niedługo wracam na oryginalny gaźnik wiec problem zniknie.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-22 17:08:39 /


zaślep powrót i po kłopocie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-22 20:27:01 /


mnie kiedyś mechanik zaślepił powrót i wywaliło przewód, efekt cały silnik w paliwie, myślałem,że kolesia zabije, ale motorek działał. jeżeli już to trzeba to zrobić solidnie.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-22 20:34:34 /


no jak nadmiar paliwa ma wracac do baku, to czemu mu zabraniac? ;)))
Ja puscilem miedziany przewod powrotny. Tylko w baku trzeba wymienic dekielek na ten z dwoma rurkami o tyle.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-22 23:56:55 /


a powiedzcie mi-ten trójnik za pompką-od którego przewody idą do gaźnika i na powrót ma taka jeszcze jakby membrane-czy ona jest po to zeby nie szlo wszystko w powrotny bo tamtedy bylo by lzej-ze wzgledu na mniejszy opor przeplywu?jakis dlawik-czy dobrze rozumuje?niewiecie czy zdarza sie moze ze sie to zapycha? bak mam czysty-zdejmowalem, odpowietrzenie dzialalo, a jak mialem malo paliwa (okolo 1/4 baku) to po chwili juz nie podawal do gaznika (gasł). w zalozonym tuz przed gaziorem filterku niema ani paliwa ani syfu (smok na baku tez byl czysty)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-23 12:13:32 /


Wg mnie jesli masz powrot, a silnik bnyl przystosowany do gaznika bez powrotu nie powinno byc problemu po zaslepieniu. Ja akurat przerabialem temat odwrotny- nie mialem powrotu i z silnikiem po zalozeniu gaznika zaczely sie dziac rozne cuda typu plywanie obratow po dluzszym postoju, nagle podwyzszenia obrotow- okazalo sie ze wszystko to zniknelo jak sobie wzialem i powrot dorobilem. Potem zaczalem zastanawiac si eo sssso chosssilo i doszedlem do tego , ze po prostu inaczej ustawione sa pompy paliwa w silnikach bez powrotu a inaczej z powrotem. Przy gaznikach bez powrotu pompa daje mniejsze cisnienie- bo jest stosowany krotszy popychacz, w zwiazku z tym i cisnienie jest mniejsze, natomias przy gaznikach "powrotnych" pompa daje wyzsze cisnienie i w zwiazku z tym zalozenie gaznika bez powrotu doprowadza w pewnym momencie (gdy saochod stoi i nie "wybiera" benzyny z komory plywakowej) do przelewania silnika (zawor iglicomwy nie "wyrobi z zatrzymaniem tego cisnienia- sprawdzilem). Wg mnie mozna wnioskowac z tego, ze zalozenie gaznika z powrotem i zaslepienie go nie powinno skutkowac czyms nieprawidlowym, natomiast kombinacja odwrotna powinna byc poprzedzona dorobieniem przelewu w gazniku
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-24 08:52:05 /


Niestety silnik tez jest przystosowany do powrotu. W tej sytuacji spróbuję zastosować obejście pompy, które opisałem wcześniej. Wydaje mi się, że powinno rozwiązać problem nadmiernego ciśnienia. Tylko będę musiał odpowiednio dobrać średnicę dodatkowej rurki, by ciśnienie nie było za małe.

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-24 09:58:47 /


czy ktos moze cyknac fotke tego trojnika, a moze ktos wie gdzie tego szukac, bo zmienilem gaznik na taki bez powrotu i musze cos takiego podlaczyc.

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-25 20:26:13 /


Ja póscilem drugi przewód do baku i wykonalem u góry baku maly zaworek wlewowo/powrotny z wentyla od roweru!...dziala super :-)

Sebastian NW / 2006-04-25 21:50:07 /


Ma byc powrot to go zrob. Ile to pociagnac dodatkowy przewod ?
Jesli nie chcesz kombinowac przy baku to wbij sie we wlew paliwa i tyle
(w sensie w rure przed bakiem)

Ziela / 2006-04-27 15:01:44 /


Przedpucharowo - przelewa mi się bena górą w gaźniku, puszka filtra pełna, zauważyłem, że jak przedmucham powrót do baku to jest ok przez jakiś czas. O co kaman? Zatkany powrót? Mało realne. Albo jadę albo nie :/

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-29 20:08:33 /


Zawór iglicowy się posrał? Da się to jakoś obejść na szybko?

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-29 20:31:51 /


na szybko to go po prostu otwórz i obejrzyj, może jakiś paproch siedzi na zaworku - to się często zdarza.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-29 21:01:24 /


Rurka powrotna też może bardzo łatwo się zatkać bo ma w sobie kryzę z przelotem może 0,5mm, do tego sprawdzić czy pływak nie dziurawy :)

Kilgore / 2010-07-29 21:26:11 /


zacinający się pływak?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-29 21:42:22 /