witam
mam kilka pytan odnosnie granady
zastanawiam sie nad kupnem grandzi `83 Ghia
pierwsze pytanie to czy taka granada miala dwukolorowe malowanie. bo gosciu mowi, ze to orginalny lakier.
czy taki kolos z silnikiem 2,8i moze palic 10-12l benzyny. ile by palil jak bym przerobil go na gaz.
na co jeszcze powinienem zwrocic uwage przy ew kupnie tego auta
pozdrawiam
grzes
Grzegorz D. / 2002-12-16 18:26:16 /
Z tym malowanie to nie jestem pewien ale chiba nie ,a z tym spalaniem to reczej ci ściemnia :( co najmniej z 16 po mieście :(
Dwukolorowo były malowane Granady coupe ale to było chyba tylko w pierwszej generacji. Silnik 2.8i u mnie w Sierrce pali średnio właśnie 10 do 12 litrów więc jest to też całkiem prawdopodobne w Grandzi (jest co prawda większa, cięższa i mniej opływowa ale ja mam napęd na cztery koła - XR4x4). Wszystko zależy od sprawnego wtrysku (jak miałem walnięty bimetal i nie wyłanczał mi się wtryskiwacz rozruchowy to żarła 25l) i odpowiedniego wyregulowania (zapłon,mieszanka,obroty biegu jałowego).
co do koloru to chyba picuje ale być może jakaś ghia albo może chodziło mu o to że z deutchów taka przyszła!Co do spalania to przy benie jesli manual delikatna jazda dobra regulacja lato to jak najbardziej na gazie okolo 20 litrów mój kumpel ma taki silnik tylkoże głowice włożył z gaźniorem to pali mu 27 gazu ale ma automat i ciężką nogę! Zwróć uwagę na stan tarcz hamulcowych obejrzyj dół najlepiej na kanale szczególna uwagę zwróć na mocowania zawieszenia do budy!!
gilmor / 2002-12-16 21:11:21 /
to malowanie to dol jest w innym koloze a gora od wysokosc szyb chyba w innym oba kolory sa ciemne nie wiem dokladnie jakie bo bylo ciemno pojde ja obejzec w dzien
dodam jeszcze ze jest to granada combi. gosciu mowi, ze to orginalny lakier.
pozdrawiam
grzes
Grzegorz D. / 2002-12-17 15:01:00 /
Silnik w Grandzi jest inny niz w Sierze. Sierra ma nowsze rozwiązanie, jeżeli chodzi o zasilanie. W Grandzi pali 14 l. po mieście. Gaz za 1400zł max opłaci sie montować jeżeli przejedziesz na nim więcej niz 15 tyś km. Sprwdź i wyremontuj 200 zł max ukł hamulcowy - to ważne. Więcej pytań do : skorek@bil.pl. Pozdrawiam.
Marcin Skorek / 2002-12-21 12:01:55 /
Jakie nowsze rozwiązanie??? W Sierrce XR4x4 2.8 z 1987 roku jest stary mechaniczny Bosch K-Jetronic dokładnie taki jak w Capri i Granadzie. Dopiero w 1989 wszedł silnik 2.9 z wtryskiem elektronicznym. W Granadzie montowano co prawda 2.8 z gaźnikiem, ale autor wątku wyraźnie napisał że jest to 2.8i a tak były oznaczane tylko silniczki z K-Jetronic'kiem.
Tak wygląda silnik 2.8i w Sierrce:
a tak wygląda w Grandzi:
Ja nie widzę różnicy.Granada może jednak palić więcej z tej prostej przyczyny,że dość często występowała z automatem.
Ten kolor moze byc chyba rzeczywiscie oryginalnym... Na mobile.de parokrotnie spotkalem sie z Granada, wlasnie kombi z dwukolorowym lakierem. Chyba na granni.de nawet ktos poszukiwal wlasnie takiej wersji i byla na to nawet specjalna nazwa. Niestety w tej chwili nie pamietam, ale byc moze masz do czynienia wlasnie z ta dosc rzadko spotykana odmiana.
Co do silnika to w miescie powinna palic ok 14-15 litrow benzyny na 100km. No chyba, ze masz ciezka noge :)
LPG pewnie odpowiednio ok 1-2 l/100km wiecej. Znajomemu 2.8i palila 14 litrow benzyny przy jezdzie po Poznaniu (wskazania komputera pokladowego).
Pzdr
a czy nie prostym testem na prawdomówność sprzedającego byłoby...sprawdzenie grubości lakieru? ;P
Popytaj wśród znajomych, może ktoś ma dostęp do takiego ustrojstwa i załatwicie to na pewniaka :)
Co do spalania. Moja Gienia 2.8i Ghia w manulau ma ochotę na 16,5 litra po mieście. W trasie spokojnie można zejść do poziomu 9,5 - 10l. Natomiast automat to już inna para kaloszy. Moja druga w automacie na trasie pochłoneła 12,8 :-o... boję sie pomyśleć co będzie w mieście...
Co do gazu to nie tak różowo to wygląda. Poprostu nie da się prosto pogodzić tego wtrysku z gazem, albo gaz albo benzyna, razem nie chce dobrze jeździć. Problemem w tych układach wtryskowych jest sposób instalacji miksera i pobieranie przez przepływomierz benzyny z baku mimo wyłączenia pompy paliwowej, a przez to zalewanie silnika. Mikser + klapa przeciwybuchowa bardzo przewęża przelot powietrza do silnika, nominalnie rura ma 70mm średnicy a miksery ją przewężaja do nawet 40mm!! I jak ma taki silnik pobrać wystarczającą ilość powietrza? Na ten problem nie znalazłem jak do tej pory dobrego rozwiązania. Co do pobierania paliwka to wystarczy założyć 2 zawory na przewodzie paliwowym dolotowym i powrocie, aby zablokować dopływ benzyny z baku.
Co do tego "komputera" to nie wierzcie mu. W mieście mocno zaniża. Pokazuje 13,5 a pali 16,5. W trasie w miare OK. Sprawdziłem to empirycznie lejąc wache pod korek do baku.
Moja konkluzja jest taka, jak ktoś szuka Gienię ekonomiczną w trasę to tylko manual, jeśli do miasta to automat (wygodniejszy) albo manual (ekonomiczniejszy)
Jak ktoś z was posiada dobrze zrobioną instalację gazową w 2.8i to nich się pochwali co to jest, chętnie bym oblookał, bo jak do tej pory gaz + benzyna w tym silniku nie lubią się.
314TeR / 2003-01-16 19:16:15 /
Do przedmówcy: rozwiązanie Twojego problemu z gazem leży w zbyt małej średnicy miksera i niewłaściwej charakterystyce podciśnieniowej reduktora.
V-ka ma mniejsze podciśnienie na dolocie niż porównywalna rzędówka, a gaziarze montujący gaz rzadko potrafią zrozumieć wogóle na jakiej zasadzie działa zasilanie gazem o pracy silnika nie mówiąc. Stosują więc mniejsze średnice mikserów w celu wywołania większego ssania gazu bo zwyczajnie nie mogą wzbogacić mieszanki-poprawia to (pozornie) pracę na gazie, ale tylko w zakresie niskich i średnich obrotów, zwiększając wydatnie zużycie gazu (szczególnie gdy ktoś ma trochę cięższą nogę-wys. obroty).
Mikser musi mieć średnicę minimalnie mniejszą lub równą gardzieli w najwęższym miejscu gażnika lub wlotu do kolektora na wtrysku.
Należy dobrać właściwy reduktor (najlepiej taki z regulacją całego zakresu charakterystyki)
Miałem kiedyś link gdzie gość bardzo jasno i prosto (wręcz łopatologicznie ;)) wyjaśniał nie tylko zasadę działania, ale i regulację - znajdę to dorzucę.
Dokładnie potwierdziłeś to co wczesniej powiedziałem. Wracając do samego miksera to właściwie nie on jest największym sprawcom zamieszania, a dokładnieklapa antywybuchowa. Wywalenie jej wydatnie poprawia komfort jazdy, ale też przestaje zabezpieczać przed wybuchem, a wtedy jeden poważny i masz po przepływomierzu. Mozna jeździć na 2.8i dobrze na gazie, ale tylko na gazie jak się odłączy rurę zasysającą powietrze od przepływomierza i wywali klapę. Jak jest dobry przelot powietrza to i parametry jazdy się poprawiają.
314TeR / 2003-01-17 11:11:45 /
myślę, że o szczegóły w tym silniku uśmiechnij się do Troojkąta, widziałem efekty pod jego maską...całkiem , całkiem ;)
a ja będę mógł doradzić coś bliżej w tym temacie , ale gdzieś za kilka tyg. lub miesięcy
Szczegóły mi nie są już potrzebne, ale widziałem co potrafi ten silnik na gazie, a najlepszym tego dowodem był wóz Maverik'a zwanego też No Limits. Ale on i 3-Kąt nie mieli benzyny.
W mojej srebrnej nie mam gazu i nie będę go zakładał. Autko szykuję sobie już hobbystycznie. Do jazdy na co dzień mam co innego.
314TeR / 2003-01-17 11:23:13 /
temat gazu w 2,8i nie jest tak skomplikowany jak się wydaje :)
można uzyskać bardzo dobre efekty niewielkim kosztem... trzeba tylko odrobina inwencji twórczej i pomysłu :))
do rzeczy: najważniejszy jest MIXER. musi mieć antywybuch i dużą średnice przelotu. najlepszy jaki udało mi się znaleźć produkuje firma z piastowa.. ma on "gardziel" srednicy 55mm i jest wystarczający do takiego silnika, kosztuje ok 100PLN.
druga rzecz to "fałszowanie" podciśnienia podczas pracy na gazie przez przepływomierz. -można to prosto i skutecznie rozwiązać: zamontowałem w puszce filtra powietrza siłownik od centralnego zamka ;) przy pracy na gazie otwiera on przepływomierz na maxa, dzięki temu powietrze nie jest tłumione i auto bardzo dobrze jeździ na gazie.
przy przełączeniu na bene siłownik "chowa się" i nie wpływa na pracę przepływomierza...
sposób prosty ale bardzo skuteczny i co najważniejsze pozwala na szybkie przełączanie gaz-bena :)
jak chcesz poznać szczegóły to musimy się jakoś styknąć... bo za długo było by całość opisać co i jak...
Trójkąt / 2003-01-17 12:29:44 /
Spoko, w końcu można to jakoś odpalić, ale dla mnie z autopsji wiem, że i tak by mnie nie zadowalało... Poprostu te silniczki pięknie chodzą na benzynce i nie chcę już kombinować w mojej nowej Gieni tym bardziej, że i tak pewnie będę nią śmigał ino w weekendy.
314TeR / 2003-01-17 14:43:54 /
Popytac by chyba tez trzeba Adasia Płaszczycy, bo on twierdzil, ze silniki z K-Jetronic'iem wcale nie sa takie tragiczne do gazowania jak to wszyscy twierdza. Trzeba tylko wiedziec co i jak. Ale to juz niech on sie wypowie. Ja nie mam doswiadczenia z LPG w 2.8i ;) Moge jedynie podzielic sie wrazeniami z uzywania LPG w Nexii :P
Pzdr
Czy zderzaki z Combi pasują do sedana ?
w granadzie oczywiście.
za odpowiedź z góry dzięki
rozjechany liil / 2003-04-16 21:49:09 /
co do zderzaków, przód tak, tył nie, w combi po '81 dłuższe kły boczne, przed '81 inny kształt zderzaka ( o tył cały czas chodzi)
banol / 2003-04-17 20:11:12 /
Dwa kolory bywały oryginalnie w Granadzie. Ta wersja nazywała się Saphir
banol / 2003-04-17 20:12:09 /
dzięki
rozjechany liil / 2003-04-17 22:02:03 /