Co wy ludzie na to:
Chce kupic Taunusika, wszystko do zniesienia, ale jest jedna
rzecz, ktora mnie meczy - automat. Dziala mniej-wiecej tak:
D - do tylu, R - do przodu, P - chyba pom. P i D (czy co tam
jest drugie od gory), N - tez pomiedzy czyms, 1 i 2 wogole nie
wchodza (albo tylko 1 nie wchodzi... raczej tak, tylko 1). Czy
jest cos na maxa spieprzone???
PS.
Ile wg Was kosztuja nowka progi (rzemieslnicze) z lakierem (na czarno
a/ krozozja) i spawaniem??? Moze byc zewnetrzna czesc.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2002-12-15 22:14:14 /
Programu jazdy tego automatu to:
PRND21
P - parking
R - wsteczny
N - luz
D - do przodu przełącza biegi od 1 do 3
2 - do przodu przełącza biegi od 1 do 2
1 - do przodu jazda tylko na 1 biegu
Różnica między programami 1, 2 i D poleg na ilości sprzęgieł użytych do przenoszenia momentu obrotowego.
W automacie nie ma możliwości niewybrania konkretnego programu jazdy (no chyba że linka jest urwana albo źle wyregulowana i nie przesuwa dźwigni w skrzyni w odpowiednią pozycję). Ale jeżeli D i inne biegi działają normalnie i przełączają się biegi bez szarpania to skrzynia jest raczej ok, programu 1 i tak się nie używa :). Inna sprawa to czy nie ma poślizgów przy automatycznym przełączaniu biegów w czasie jazdy na D albo przy dodaniu ostrym gazu. Musisz to sprawdzić.
Ok, dzieki, ale jeszcze raz jak do czlowieka: 1) Co jest spieprzone (te linki?) ? Ile mniej wiecej wg Was naprawa tego czegos ?
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2002-12-15 23:36:21 /
Z Twojego opisu nic konkretnego nie wynika. Musisz jeszcze raz przjechać się tym samochodem i sprawdzić:
1. Na zimnym silnku i wciśniętym hamulcu przełączasz kolejno na każdy bieg (program jazdy) i patrzysz jak zapina sprzęgła (powinienes czyć delikatne szarpni ęcia, jeżeli szarpnie całym samochodem to znaczy że cos jest nie tak)
2. Potem jedziesz, wrzucasz D (później to samo na 2) sprawdzasz jak automat zmienia biegi, czy nie ma szarpnięć albo poslizgów (tzn. po między biegami silnik wchodzi na wysokie obroty), jak reaguje na nagłe wciśnięcie gazu (powinien zredukować bieg) i czy się wtedy tez nie ślizga
3. Powtarzasz punkt pierwszy na rozgrzanym oleju w skrzyni.
4. Wyciągasz bagnet i sprawdzasz olej jak jest czarny albo czerwono czarny i czuć spaleniznę to daruj sobie, jak jest czerwony klarowny to rozprowadź go na palcu i obejrzyj czy nie ma małych czarnych drobinek, jeżeli jest ich duzo to daruj sobie.
Jeżeli przejdzie ten test to prawdopodobnie jest tylko linka źle ustawiona i nie da się wybrać 1 skarajnego położenia a wyregulowanie tego, jak zrobisz to sam, nie będzie nic kosztować. W innym wypadku czeka Cię remont skrzyni, co przy cenie 20 leteniego taunusa nie bardzo się opłaca.
dzwignie zmiany biegow pewnie trzeba podregulowac, bo biegi nie zgrywaja sie ze znaczkami, to moze byc przyczyna
camaro / 2002-12-16 10:38:29 /