Do czego ten psztyczek sluzy? z mojego zostal tylko maly kikucik...
Wiem ze chyba podobny watek juz byl ale zupelnie niemoge go znalezc, a ze przymierzam sie do zrobienia wlasnej maskownicy na zegary to meczy mnie pytanie: po co to "TO" jest skoro niedziala? naprawiac, wywalic, co z tym kikutem?
Pisze tego posta drugi raz, jesli poprzedni zostal celowo usuniety to prosze o cynk czemu? dzieki:)
Regulacja jasności oświetlenia zegarów.
Michał Konieczny / 2006-04-17 18:40:10 /
jesli masz tylko "kikucik" to brakuje po prostu pokretla
jesli krecisz i oswietlenie tablicy sie nie zmienia to ktos to ominal - byc moze jest padniete
camaro / 2006-04-17 19:15:23 /
fajne:) dzieki za cynk... musze sie przyjzec:)
Kikut raczej nadal dziala... sproboj kombinerkami :)
pmx (wiewior;) / 2006-04-18 00:00:01 /
Czy może mi ktoś powiedzieć co wskazuje ta kontrolka? Dokładnie w środku fotki.. Kogo pytam, ten nie wie, bo się jeszcze nie zaświeciła :) No i coś w tym jest, bo ja deskę rozebrałem już tak dawno temu, że nie pamiętałem, że w ogóle tam jest. :)
zapłon albo ręczny ;) zawsze mi się mylą ;D
michalch83 / 2007-09-09 21:14:39 /
Zapłon jest z prawej strony.
ręczny na 1000% :)
Kohito_PS / 2007-09-09 21:33:21 /
I ten kabel ma iść gdzie dokładnie? Pod ręcznym jest jakiś konektor??
a tego już nie wiem , u mnie działa mimo że ręcznego nie mam hehe, ale jak wajchę podnoszę to sie zapala :)
Kohito_PS / 2007-09-09 21:39:42 /
Po lewej stronie klamki od ręcznego przy zębatce u jej dołu powinien być styk który uruchamia kontrolkę.
Kabelek idzie od styku wzdłuż tunelu i łączy się z wiązką idącą do zegarka.
Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba ma brązowo-żółty kolor
Aldaron / 2007-09-09 22:02:34 /
Dzięki chłopaki. We wtorek będę to próbował uruchomić. Dam znać ku potomności co i jak.
dokladnie ... reczny na 100%
Mirek K. / 2007-09-10 00:04:59 /
Oprócz ręcznego, to jeszcze niski poziom płynu hamulcowego oznajmia :) (o ile pokrywka od zbiorniczka ma czujnik)
gryziu liil (EM) / 2007-09-10 08:54:35 /
Nie ma czujnika. Czy ktoś mi może cyknąć fotkę jak wygląda ten włącznik/wyłącznik przy ręcznym? Bo sprawdzałem u siebie i jest sama wajcha i ząbki.. Byłbym baardzo wdzięczny.
aha dzięki ogólnie za ten wątek bo tez sie zastanawiałem po co to jest- u mnei i od poziomu popsute styki są i od ręcznego tez nie zaswieca sie, jak ozdrowiejej to pójde pokombinować cos z tym :D
Jellon aka Revenge Racer / 2007-09-10 19:26:19 /
Jellon, to weź zrób fotę proszę, bo u mnie to wygląda tak:
Milo tam jeszcze bardziej w tył auta, przy podłodze tunelu, w ogóle całkiem pod dywanem powinien być wtyk kontrolki zaciągnięcia ręcznego - taki na konektorek czy cuś ;-)
MikeB4 / 2007-09-10 22:23:05 /
oki jak wyzdrowieje i sie doniego dostane- podłokietniki i takie tam to cykne fote, jeszcze problemik z zegarkiem mam bo cyka- pózni sie , ale nie podświetla sie w ogóle jakis patencior bo w bonusie jakies drugie kable do niego idą oprócz jakis podłączonych ;/
Jellon aka Revenge Racer / 2007-09-11 07:28:07 /
Jellon, wyzdrowiałeś już? ;) Możesz mi cyknąć proszę tę fotkę?
W ogóle czy każde Capri miało ten patent? Bo ja się nie mogę tego doszukać.. :/
o dobrze ze mi przypomniałeś jutro zajże do auta i cykne fotki akurat wystawiłęm go przed garaż więc jasno i wyraźnie będzie :)
Jellon aka Revenge Racer / 2007-09-20 03:39:26 /
no wiec mała lipa boo raz ze nie moge sie dostać pod podłokietnik:/ a 2 ze zrobiłem fote i jakoś na niej nie widac włącznika idize kabel brazowy jakis ale na dobrą sprawe nei wiem do czego, a i jeszcze dodam foty zegarka i kabli, moze ktos mi podpowie jak zrobić by znów sie podświetlał ?
ps woty niezbyt wyraźne- dostaśsie było cięzko ale moze ktos cos z nich rozszyfruje- to do tego niby czujnika którego ja nie widze :/
Jellon aka Revenge Racer / 2007-09-20 15:54:51 /
Jellon, coś Ty cyknął ? ;)) Nie wiadomo co gdzie jest.. To chociaż opisz dokąd idzie ten kabel. Czy on idzie koło lewarka i wchodzi gdzieś pod podłogę auta? Może ten włącznik jest koło linki hamulca a nie samej wajchy? ..
A do zegarka podobno idzie żółty przewód.. Albo brązowy z żółtym paskiem.
to jest pod ręcznym hehe sory duzo nie obrazuje bo cholera nie moge sie tam dostać:/ jak bardzo ci zalezy rozbebesze to tylko jeszcze nie wiem jak, kabel chyba powinien iść do tego czujnika ale cholera nie widze go :/
Jellon aka Revenge Racer / 2007-09-20 19:17:35 /
a i kto mi powie jak to zrobic by działało podświetlanie ....?
Jellon aka Revenge Racer / 2007-09-20 19:43:25 /
No Jelon, z tego co widzę, to nie masz żaróweczek w zegarku, więc świecić nie będzie :) W tych okrągłych otworach, po boku, powinny być. No i z tego co mi pisał Mysza wydedukowałem, że też żółty idzie do żarówki (jednej!). Druga jest połączona z pierwszą za pomocą krótkiego przewodu. Podłączyłem tak na szybko u siebie i działało :))
A na tamtych fotkach... zależy mi :)
Jellon - najpierw zobacz, w ktorym kabelku jest +12V po zapaleniu swiatel.
Potem, z ktorym mozna go zmasowac.
A potem podlacz to jakos :)
pmx (wiewior;) / 2007-09-21 19:34:28 /
Dobra, następny problem: która z cewek jest do elektrycznego modułu zapłonu? Bo że któraś jest na pewno to wiem. Ale która? :/
Kiedyś też miałem problem z zamianą cewek ze zwykłej elektroniczną ale przejrzałem jedną taka mądrą książkę fordowską i wyczytałem że wszystkie cewki jakie stosował ford (przynajmniej jeśli chodzi o wszystkie modele Sierry) zarówno w zwykłym jak i elektronicznym ukł. zapłonowym miały tę samą oporność :
uzwojenie pierwotne 0,72 - 0,88 Oma
uzwojenie wtórne 4,5 - 7 kilo Oma (ja do elektronicznego założyłem tą którą miałem przy zwykłym układzie i ...działa!)
Generalnie cewki elektroniczne mają mniejszy opór i indukcyjność to jak chcesz mieć pewność która jest która to zmierz
pawel100 / 2008-02-12 20:53:11 /
Milo ktorej bys nie zalozyl (jesli sprawne) beda dzialac ;),
jesli 2,9 smigalo na benie z cewka od 125p (u mnie) to mysle ze fordowe cewki tez dadza rade
pzdr
markokrk / 2008-02-12 21:05:54 /
czerwona jest od elektrycznego ...
http://www.capri.pl/garage/ignition-2.8i#description-coil
" ... (a) Cewka zapłonowa
Cewka zapłonowa zamontowana jest na lewym wewnętrznym błotniku, patrząc z pozycji kierowcy (rysunek 2). Zastosowana cewka charakteryzuje się większym napięciem w obwodzie wysokiego napięcia, niż cewki stosowane w konwencjonalnych układach zapłonowych z przerywaczem stykowym.
Cewka jest konwencjonalnej konstrukcji, wykorzystującej dwa koncentrycznie nawinięte uzwojenia i zanurzone w oleju, w celu przeciwdziałania przegrzaniu. Cewka jest zaprojektowana do działania w normalnych warunkach przy prądzie obwodu niskonapięciowego na poziomie 5.5A, co indukuje napięcie w obwodzie wysokonapięciowym na poziomie 30 kV.
W celu zapewnienia łatwej identyfikacji cewki o wysokim napięciu wyjściowym, cewka taka ma czerwoną etykietę. ... "
Mirek K. / 2008-02-12 21:50:21 /
Podziękował :)
tak jak zostało napisane- cewki do elektronicznego mają niższą oporność uzwojenia pierwotnego- wystarczy zmierzyć i porównać wartości. ( między zaciskiem 1 i 15)