logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Pierścienie tłokowe...

Pierścienie tłokowe...

Mam takie pytanie do "mechanicznej" elity tego forum... rozchodzi się o pierścienie olejowe:) Zgraniające, te które są na samym dole (licząc od góry trzecie, przynajmniej w więkoszości silników).

Z różnych źródeł słyszę różne opinie i nie wiem komu zaufać, więc na wszelki wypadek wolałbym spytać się o to Was...

Jakie pierścienie olejowe są lepsze, trzyczęściowe (cienki pierścionek, blaszana "harmonijka", cienki pierścionek, czy jednoczęściowe? Zwolennicy pierścieni trzyczęściowych mówią o znacznie mniejszym tarciu i krzyczą, że jednoczęściowe wręcz zacierają motor, a zwolennicy jednoczęściowych mówią, że trzyczęściowe "zacementowują się" i przepuszczają... jednym słowem bądź mądry pisz wiersze=/

To jak to jest z tymi pierścieniami olejowymi? Które są lepsze? Czy faktycznie jednoczęściowe to najgorsze co może być...

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi:)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-13 19:42:22 /


myslę że w tej kwestii powinien się wypowiedzieć władca pierścieni :P

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-13 19:52:23 /


Najlepsze sa takie jak fabryka dała czyli 3 czesciowe :)

Mysza liil (EM) / 2006-04-13 21:56:38 /


3 częściowe.. są skuteczniejsze. ale też się nieco szybciej zużywają
:)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-13 22:25:41 /


Trzyczęściowe-sprzedawane są przez większosć firm!I takie są montowane fabrycznie!

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-14 08:12:34 /


Trzyczęściowe, maja znacznie lepsze odprowadzenie oleju, oraz bardzo dobrze dolegają. Natomiast co do zacierania- to zależy od materiału, i oczywiście od oleju. Jak każda część ma prawo się zużyć.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-14 08:42:42 /


moze to złe miejsce ale spruubje zadac pytanie
czy to normalne ze w v6 2.8 na prawej stornie jest gorsza kompresja niz na lewej ? na lewje mam prawie fabryczna tym czasem na prawej juz nie, co prawda miesci sie w danych podawanych przez ksiazke ale jest juz na granicy

DeMaDeS / 2006-04-14 08:50:25 /


ja to zupełnie nie wiem...ale brałbym 3 częściowe :) ( wpływ tłumu na decyzje)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-14 22:22:57 /


Granada zaczeła mi dymić.Po wyciagnięciu korka z wlewu tez leci dym ale z miarki oleju nie leci.Czy to na pewno pierścienie?Zakładałem 2 lata temu i zrobiłem 35 tyś.Czy mozliwe że się zużyły?Nie brał oleju ,a teraz od pół roku coraz więcej

bombastus-73 / 2008-03-14 10:31:03 /


Jak spod korka to może uszczelniacze?

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-14 11:31:16 /


a jaki silnik ? OHC bardzo często biorą olej przez uszczelniacze, V6 to chyba nie, jeszcze zależy ile bierze na 1000 km, jak litr to na 100 % nie uszczelniacze, z takich prostych rzeczy, które mogą spowodować dymienie, to jeszcze zatkane odpowietrzenie silnika.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-14 12:38:18 /


brac olej pzez uszczelniacze moze, ale nie ma mozliwosci zeby przedmuchiwal przez nie.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-14 12:54:17 /


jak sa padniete prowadnice zaworow wydechowych to moze dmuchac w glowice.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-14 20:09:07 /


Silnik v6.Oleju starczyło od zmiany do zmiany,aż nagle zaczął łykać jak głupi.Jak przyspieszam do za mna zostaje niebieska chmura.

bombastus-73 / 2008-03-15 10:01:34 /


Jakiej firmy pierścienie zakładałeś ?? Miałem podobny przypadek w ohc, po założeniu nowych pierścieni firmy XXX (KING- USA -podobno dobre :) dokładnie po 40 tyś skończyły się i zaczął łykać niewiarygodne ilości oleju :))

Teraz już się nie daje nabrać na pierścionki firmy XXX do forda zakładam albo oryginalne albo goetza

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-15 11:38:10 /


Duży luz pierścienia w rowku-trzepotanie pierścieni?

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-15 12:11:39 /


Ja sie zrazilem do pierscieni ludzkiego producenta, nie pamietam nazwy firmy, ale po ok. 7 tys. km. od wymiany bylo jeszcze gorzej niz przed. Po zalozeniu oryginalnych jezdze i jezdze...

granadabus / 2008-03-15 13:29:01 /


pierścienie Getz

bombastus-73 / 2008-03-15 19:32:17 /


łudzkie pierscienie to prima i naprawde ich trwałosc....szkoda gadać. w junaku starczały mi na max 5000 tkm (coprawda silnik nie był fabryczny)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-15 20:33:51 /


Ja miałe Primę w 2,3 i po 30tys zmieniając na 2,8 rozebrałem do goła silnik.
Pierścienie były perfekt,bieżnia też,luz na zamku zwiększył się minimalnie,a gładź cylindrowa super.
Zadnych zastrzeżeń do Primy.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-15 21:02:30 /


to zależy czy miałeś produkowane przez prime czy firmowane przez prime, bo sprowadzali kiedyś też z niemiec i "owijali w papierek prima" i te były o duzo lepsze ale za to było ich mało rozmiarów.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-15 21:20:27 /


Też zakładałem Getza,gumki były założone nowe,po wymianie gniazd.Minęły 4 lata i dymi jak skur...yn od jakiegoś czasu.Ale przy odpałce nie ma chmury tylko pózniej."Lekko" się zdenerwowałem :|

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-16 13:52:50 /


jak pierścienie są słabe to właśnie przy odpale dymi, jak po rozgrzaniu to kwestia głowicy

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-16 14:10:23 /


nie, raczej na odwrót przy odpałce uszczelniacze,a pozniej jak mu dajesz po garach na ciepłym i dymi to pierścionki,olej sobie ssie ładnie po prowadnicy zaworu na wydech i później po odpałce puści dyma,a to tez jest takie zakładanie nowych pierścieni do starego cylindra jak są rysy na gładzi to w momencie te nowe polecą,lub zanim sie dotrą do owalnego cylindra to sie skończą :) tez tak zrobiłem nowe pierścionki XXX firmy jak na razie 20 tyś i oleju nie wpiernicza,ale za nim sie dotarły to potrafił zasłonę dymną puścić :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-16 14:50:54 /


Stosowałem parę razy primę i nie było problemów. Teraz zakładam getza bo są dostępne :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-16 22:43:49 /


Czy do 2,8 pasuja pierscienie z innego auta?Słyszłem ,że np.pierscienie z Fiata 125 idealnie pasowały do silników garbusa 1300

bombastus-73 / 2008-03-20 22:05:03 /


Może i pasują, ale jaki sens skoro oryginalne są dostępne i nie kosztują dużo więcej?? Czasem witki opadają...

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-20 22:12:44 /


lub wyciągniki :)

Michał.. / 2008-03-20 22:35:09 /


Jak ktoś potrzebuje to w sklepie Sabat z Lublina maja tanio pierścienie do 2,0 OHC

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-22 15:29:58 /


Dokładnie sprawdziłem.Ten dym z rury to chyba para bo jak jest cieplej to tak nie widac i olejem nie smierdzi,ale z korka i miarki wali dym po przegazowaniu.Po zatkaniu ręka wlewu nie czuc wcale wzrostu cisnienia.A ile moga kosztowac oryginalne pierścienie albo Prima bo Goetza juz nie wierze?

bombastus-73 / 2008-03-27 17:32:37 /


Prima kosztuje ok 165 zł komplet

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-27 18:22:52 /


witam, mógłby mi ktoś wyjasnić oznaczenia pierscieni?? mam taka wartość na pudełku 1.75, jest ona w ciągu kilku oznaczeń, pierscienie są goetza, facet w sklepie powiedział że ma dwa rodzaje do jednego silnika i wymienił wyżej podaną wartośc i że jeszcze są 1.50 czy coś takiego, ale ani to grubośc ani głebokośc pierscienia, ani szczelina po wsadzeniu pierscienia w tuleje, pasują ale nie jarze za chiny tych oznaczen...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-27 20:54:21 /


już ok, sam zakumałem, to jest wysokośc pierscienia... a wysokosc pierscienia co jest szerokość tego rowka w tłoku?? czy coś pomieszałem??

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-27 20:59:58 /


aha i jeszcze jedno, ile powinna wynosić szczelina miedzy koncami pierscienia po wsadzeniu w tuleje?? bede bardzo wdzieczny za wskazówki, to moja dziewicza wymiana ;)

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-27 21:48:26 /


im mniej tym lepiej ale nie mniej niż 0.02-0.05 mm

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-27 21:55:41 /


PODEPNĘ SIĘ :

dorwałem na jebaju nowe pierścienie w rozmiarze STD do mojego 2,0 V4. Olejowy oraz niższy uszczelniający są takie same jak oryginalne, ale wątpliwość wyszła przy górnym uszczelniajacym. Oryginalne mam w chromie, wg Hayensa też maja być chromowane, a te które kupiłem są czarne i posiadają podobne "wcięcie" (taki schodek) podobny ale mniejszy jak w dolnym uszczelniajacym.

Pytanie - czy ja kupiłem jakieś naprawcze pierścienie ? Czy mogę je założyć do silnika o b. małym przebiegu (brak progu, ślady honowania na gładzi cylindra oraz toczenia na płaszczach tłoków, wg licznika 30 kkm przebiegu) ?

Firma pierścieni AE. Brak jakichkolwiek oznaczeń na pudełku....

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 12:18:58 /


Czarne są bardziej miękkie, gładzie dłużej z nimi pożyją. Zakładaj śmiało.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-08 13:26:20 /


Tylko jeśli silnik ma 30kkm to po co zmieniać ??

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-09 10:44:08 /


Bo honowałeś gładzie? A stare są dotarte w określonej pozycji i jak założysz, to na pewno w innej i będą się docierały od nowa?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-09 10:46:36 /


przerwa na górny oryginalnych pierścieniach > 1 mm

mały przebieg, ale dostawał w dupę w straży pożarnej -> przytarte panewki

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-09 12:07:40 /


musiał bez oleju jeździć jak go tak zorało przez 30kkm :) toć to ledwie dotarty być powinien.
Ale w takim przypadku to zmiana pierścieni jest wskazana.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-09 14:42:28 /