Mam takie pytanie do "mechanicznej" elity tego forum... rozchodzi się o pierścienie olejowe:) Zgraniające, te które są na samym dole (licząc od góry trzecie, przynajmniej w więkoszości silników).
Z różnych źródeł słyszę różne opinie i nie wiem komu zaufać, więc na wszelki wypadek wolałbym spytać się o to Was...
Jakie pierścienie olejowe są lepsze, trzyczęściowe (cienki pierścionek, blaszana "harmonijka", cienki pierścionek, czy jednoczęściowe? Zwolennicy pierścieni trzyczęściowych mówią o znacznie mniejszym tarciu i krzyczą, że jednoczęściowe wręcz zacierają motor, a zwolennicy jednoczęściowych mówią, że trzyczęściowe "zacementowują się" i przepuszczają... jednym słowem bądź mądry pisz wiersze=/
To jak to jest z tymi pierścieniami olejowymi? Które są lepsze? Czy faktycznie jednoczęściowe to najgorsze co może być...
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi:)
Wroniasty / 2006-04-13 19:42:22 /
myslę że w tej kwestii powinien się wypowiedzieć władca pierścieni :P
CRUISER / 2006-04-13 19:52:23 /
Najlepsze sa takie jak fabryka dała czyli 3 czesciowe :)
Mysza liil (EM) / 2006-04-13 21:56:38 /
3 częściowe.. są skuteczniejsze. ale też się nieco szybciej zużywają
:)
Trójkąt / 2006-04-13 22:25:41 /
Trzyczęściowe-sprzedawane są przez większosć firm!I takie są montowane fabrycznie!
fikcja / 2006-04-14 08:12:34 /
Trzyczęściowe, maja znacznie lepsze odprowadzenie oleju, oraz bardzo dobrze dolegają. Natomiast co do zacierania- to zależy od materiału, i oczywiście od oleju. Jak każda część ma prawo się zużyć.
moze to złe miejsce ale spruubje zadac pytanie
czy to normalne ze w v6 2.8 na prawej stornie jest gorsza kompresja niz na lewej ? na lewje mam prawie fabryczna tym czasem na prawej juz nie, co prawda miesci sie w danych podawanych przez ksiazke ale jest juz na granicy
DeMaDeS / 2006-04-14 08:50:25 /
ja to zupełnie nie wiem...ale brałbym 3 częściowe :) ( wpływ tłumu na decyzje)
RAV :) / 2006-04-14 22:22:57 /
Granada zaczeła mi dymić.Po wyciagnięciu korka z wlewu tez leci dym ale z miarki oleju nie leci.Czy to na pewno pierścienie?Zakładałem 2 lata temu i zrobiłem 35 tyś.Czy mozliwe że się zużyły?Nie brał oleju ,a teraz od pół roku coraz więcej
bombastus-73 / 2008-03-14 10:31:03 /
Jak spod korka to może uszczelniacze?
Młody_wFe / 2008-03-14 11:31:16 /
a jaki silnik ? OHC bardzo często biorą olej przez uszczelniacze, V6 to chyba nie, jeszcze zależy ile bierze na 1000 km, jak litr to na 100 % nie uszczelniacze, z takich prostych rzeczy, które mogą spowodować dymienie, to jeszcze zatkane odpowietrzenie silnika.
.STICH. / 2008-03-14 12:38:18 /
brac olej pzez uszczelniacze moze, ale nie ma mozliwosci zeby przedmuchiwal przez nie.
Leszek "QSi" / 2008-03-14 12:54:17 /
jak sa padniete prowadnice zaworow wydechowych to moze dmuchac w glowice.
fordofil / 2008-03-14 20:09:07 /
Silnik v6.Oleju starczyło od zmiany do zmiany,aż nagle zaczął łykać jak głupi.Jak przyspieszam do za mna zostaje niebieska chmura.
bombastus-73 / 2008-03-15 10:01:34 /
Jakiej firmy pierścienie zakładałeś ?? Miałem podobny przypadek w ohc, po założeniu nowych pierścieni firmy XXX (KING- USA -podobno dobre :) dokładnie po 40 tyś skończyły się i zaczął łykać niewiarygodne ilości oleju :))
Teraz już się nie daje nabrać na pierścionki firmy XXX do forda zakładam albo oryginalne albo goetza
Trójkąt / 2008-03-15 11:38:10 /
Duży luz pierścienia w rowku-trzepotanie pierścieni?
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2008-03-15 12:11:39 /
Ja sie zrazilem do pierscieni ludzkiego producenta, nie pamietam nazwy firmy, ale po ok. 7 tys. km. od wymiany bylo jeszcze gorzej niz przed. Po zalozeniu oryginalnych jezdze i jezdze...
granadabus / 2008-03-15 13:29:01 /
pierścienie Getz
bombastus-73 / 2008-03-15 19:32:17 /
łudzkie pierscienie to prima i naprawde ich trwałosc....szkoda gadać. w junaku starczały mi na max 5000 tkm (coprawda silnik nie był fabryczny)
fordofil / 2008-03-15 20:33:51 /
Ja miałe Primę w 2,3 i po 30tys zmieniając na 2,8 rozebrałem do goła silnik.
Pierścienie były perfekt,bieżnia też,luz na zamku zwiększył się minimalnie,a gładź cylindrowa super.
Zadnych zastrzeżeń do Primy.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2008-03-15 21:02:30 /
to zależy czy miałeś produkowane przez prime czy firmowane przez prime, bo sprowadzali kiedyś też z niemiec i "owijali w papierek prima" i te były o duzo lepsze ale za to było ich mało rozmiarów.
fordofil / 2008-03-15 21:20:27 /
Też zakładałem Getza,gumki były założone nowe,po wymianie gniazd.Minęły 4 lata i dymi jak skur...yn od jakiegoś czasu.Ale przy odpałce nie ma chmury tylko pózniej."Lekko" się zdenerwowałem :|
Murmur vel Magman / 2008-03-16 13:52:50 /
jak pierścienie są słabe to właśnie przy odpale dymi, jak po rozgrzaniu to kwestia głowicy
fordofil / 2008-03-16 14:10:23 /
nie, raczej na odwrót przy odpałce uszczelniacze,a pozniej jak mu dajesz po garach na ciepłym i dymi to pierścionki,olej sobie ssie ładnie po prowadnicy zaworu na wydech i później po odpałce puści dyma,a to tez jest takie zakładanie nowych pierścieni do starego cylindra jak są rysy na gładzi to w momencie te nowe polecą,lub zanim sie dotrą do owalnego cylindra to sie skończą :) tez tak zrobiłem nowe pierścionki XXX firmy jak na razie 20 tyś i oleju nie wpiernicza,ale za nim sie dotarły to potrafił zasłonę dymną puścić :)
Stosowałem parę razy primę i nie było problemów. Teraz zakładam getza bo są dostępne :))
Trójkąt / 2008-03-16 22:43:49 /
Czy do 2,8 pasuja pierscienie z innego auta?Słyszłem ,że np.pierscienie z Fiata 125 idealnie pasowały do silników garbusa 1300
bombastus-73 / 2008-03-20 22:05:03 /
Może i pasują, ale jaki sens skoro oryginalne są dostępne i nie kosztują dużo więcej?? Czasem witki opadają...
Młody_wFe / 2008-03-20 22:12:44 /
lub wyciągniki :)
Michał.. / 2008-03-20 22:35:09 /
Jak ktoś potrzebuje to w sklepie Sabat z Lublina maja tanio pierścienie do 2,0 OHC
Murmur vel Magman / 2008-03-22 15:29:58 /
Dokładnie sprawdziłem.Ten dym z rury to chyba para bo jak jest cieplej to tak nie widac i olejem nie smierdzi,ale z korka i miarki wali dym po przegazowaniu.Po zatkaniu ręka wlewu nie czuc wcale wzrostu cisnienia.A ile moga kosztowac oryginalne pierścienie albo Prima bo Goetza juz nie wierze?
bombastus-73 / 2008-03-27 17:32:37 /
Prima kosztuje ok 165 zł komplet
Murmur vel Magman / 2008-03-27 18:22:52 /
witam, mógłby mi ktoś wyjasnić oznaczenia pierscieni?? mam taka wartość na pudełku 1.75, jest ona w ciągu kilku oznaczeń, pierscienie są goetza, facet w sklepie powiedział że ma dwa rodzaje do jednego silnika i wymienił wyżej podaną wartośc i że jeszcze są 1.50 czy coś takiego, ale ani to grubośc ani głebokośc pierscienia, ani szczelina po wsadzeniu pierscienia w tuleje, pasują ale nie jarze za chiny tych oznaczen...
już ok, sam zakumałem, to jest wysokośc pierscienia... a wysokosc pierscienia co jest szerokość tego rowka w tłoku?? czy coś pomieszałem??
aha i jeszcze jedno, ile powinna wynosić szczelina miedzy koncami pierscienia po wsadzeniu w tuleje?? bede bardzo wdzieczny za wskazówki, to moja dziewicza wymiana ;)
im mniej tym lepiej ale nie mniej niż 0.02-0.05 mm
fordofil / 2008-03-27 21:55:41 /
PODEPNĘ SIĘ :
dorwałem na jebaju nowe pierścienie w rozmiarze STD do mojego 2,0 V4. Olejowy oraz niższy uszczelniający są takie same jak oryginalne, ale wątpliwość wyszła przy górnym uszczelniajacym. Oryginalne mam w chromie, wg Hayensa też maja być chromowane, a te które kupiłem są czarne i posiadają podobne "wcięcie" (taki schodek) podobny ale mniejszy jak w dolnym uszczelniajacym.
Pytanie - czy ja kupiłem jakieś naprawcze pierścienie ? Czy mogę je założyć do silnika o b. małym przebiegu (brak progu, ślady honowania na gładzi cylindra oraz toczenia na płaszczach tłoków, wg licznika 30 kkm przebiegu) ?
Firma pierścieni AE. Brak jakichkolwiek oznaczeń na pudełku....
marian212 / 2015-10-08 12:18:58 /
Czarne są bardziej miękkie, gładzie dłużej z nimi pożyją. Zakładaj śmiało.
m.kozlowski / 2015-10-08 13:26:20 /
Tylko jeśli silnik ma 30kkm to po co zmieniać ??
Trójkąt / 2015-10-09 10:44:08 /
Bo honowałeś gładzie? A stare są dotarte w określonej pozycji i jak założysz, to na pewno w innej i będą się docierały od nowa?
m.kozlowski / 2015-10-09 10:46:36 /
przerwa na górny oryginalnych pierścieniach > 1 mm
mały przebieg, ale dostawał w dupę w straży pożarnej -> przytarte panewki
marian212 / 2015-10-09 12:07:40 /
musiał bez oleju jeździć jak go tak zorało przez 30kkm :) toć to ledwie dotarty być powinien.
Ale w takim przypadku to zmiana pierścieni jest wskazana.
Trójkąt / 2015-10-09 14:42:28 /