Mam zamiar nabyc FC mk3 2.3 V6. Autko jest super ale ma jeden feler - automatyczna skrzynie za ktora nie przepadam. Pytanie jest proste - czy da sie tam wlozyc zwykla skrzynie? No i ile z tym bedzie problemow, czy to nie jest przypadkiem pol auta do wymiany? Z gory dzieki za info.
greenhorn / 2006-04-12 11:04:36 /
Nie jesteś tu od dzisiaj , więc powinieneś wiedzieć że wątków na ten temat jest multum.
marian212 / 2006-04-12 11:34:31 /
nie wyrzucaj automatu, naucz sie tym jezdzic najpierw to potem zmienisz zdanie i bedziesz szukal samochodu z automatem
Kriss_MustangII / 2006-04-12 11:59:29 /
Popieram Kristoffa, daj automatowi szanse a może się przekonasz !
Sowa {3M} / 2006-04-12 13:46:39 /
automat jest fajny :)
ale czasem manual jest fajniejszy.. :D
wiec najlepsze wyjscie to miec jedno Capri z manualem i jedno z automatem... :)
Mac13k / 2006-04-12 13:52:51 /
hehe dzieki - dam automatowi szanse na 100% tyle ze jakos mi automat nie pasi do Capri. No ale zobaczymy..
greenhorn / 2006-04-12 14:05:40 /
a ja właśnie nie spie po nocach, bo chciałbym mieć cholernie automata w capri:)
bobik liil / 2006-04-12 14:10:42 /
Automat w capri/taunusie/granadzie jest zarąbisty!!! Naprawdę daj mu szansę...
A jak nie, to jest to dzień roboty i tyle.
m.kozlowski / 2006-04-12 15:03:42 /
Automat fajna sprawa...tylko że do granady :P a do capri to tak trochę nie bardzo :)
RAV :) / 2006-04-12 20:22:13 /
Eee... automatem też można wymiatać. Tylko trzeba się nauczyć nim jeździć, jak ze wszystkim :)
Napewno sie da ;D . Verberis spisywala sie wysmienicie na PC a to AUTOMATIC ;D
Masz racje Obi, jak na 2,0 to niezle szła :)
Mysza liil (EM) / 2006-04-14 16:44:05 /
automat jest idealny szczegulnie ruszajac z miejsca piekna sprawa oczywiscie jak ktos umie dobrze nim operowac
Łukasz 33 radom / 2006-04-15 11:59:56 /
no dobra dobra - przekonaliscie mnie wszyscy, automat fajna sprawa - tydzien wystarczyl :) biegi zmienia sie po prostu pedalem gazu :) kick out tez fajowy, V6 wkreca sie wtedy do 5,5 - 6 tys/obr i jest fun jakby auto mialo podtlenek. Pare innych rzeczy musze sie jeszcze pouczyc. Jedyne moze co meczy to brak mozliwosci hamowania silnikiem ale do tego tez sie da przyzwyczaic. Natomiast mam pytanko, po co wlasciwie sa biegi manualne? (oprocz palenia gumy:)), bo jedyne zastosowanie jakie udalo mi sie znalezc to ostre zjazdy, lub podjazdy pod gore. Po cos jeszcze moga sie przydac?
greenhorn / 2006-04-28 14:21:17 /
1. do jazdy w korku, do hamowania silnikiem z gory
2. do ruszania w zime (C3 rusza z dwojki z pozycji shiftera 2), do hamowania silnikiem
N. Normalnie luzik ;)
D. Do Dechy ;)
R. jak wszyscy wiedzą - Rozruch :)
P. Przenigdy nie właczaj tego podczas jazdy ;)
Mysza liil (EM) / 2006-04-28 14:49:07 /
?? Biegi manualne??
Uwaga - 1,2 -- to nie są biegi ... to są "programy" sterowania skrzynią biegów.
P - parking - w tej pozycji można uruchomić silnik; skrzynia jest mechanicznie zablokowana wewnątrz...jakiś kołeczek czy cóś :); w przypadku zaparkowania na stoku, czy pochyłości zawsze trzeba przy automacie zaciągnąć ręczny; gdyż ta blokada w tym trybie może puścić i pojazd potoczy się.... i szkoda :(
1 - Program pracy skrzyni w którym używany jest tylko pierwszy bieg do przodu; w tej pozycji występuje hamowanie silnikiem; skrzynia nie włączy nigdy sama innego biegu;
2 - Program pracy w którym skrzynia wykorzystuje pierwszy i drugi bieg do przodu; w tej pozycji również występuje hamowanie silnikiem; skrzynia w zależnośći od obciążenia i prędkości będzie wybierała bieg 1 lub 2 ... trzeciego nigdy nie włączy;
1 program jest głównie używany gdy trzeba pokonać duże opory ruchu... ciągnienie przyczepki ...poruszanie się w trudnym terenie. (chyba :) ale nie jestem tego pewien)
występuje tu hamowanie silnikiem;
2 programu używa się w przypadku jazdy z przyczepą, lub przy dużym załadunku pojzdu, żeby nie przegrzać układu hamulcowego występuje w tym trybie hamowanie silnikiem;
D - do jazdy po prostej równej drodze.... w zależności od prędkości i obciążenia skrzynka sama dobiera odpowiedni bieg między 1 biegiem, 2 biegiem i 3 biegiem.
Nie występuje w tym przypadku hamowanie silnikiem, w celu ograniczenia zużycia paliwa i komfortu...
R - wiadomo; zawsze włączamy tylko przy wciśniętym hamulcu; i trzeba 0,5s - 1s odczekać od wciśnięcia hamulca i dopiero wtedy przestawić na R.
N - luz; można samochód przepchnąć gdy jest w tym położeniu... no chyba, że na hamulcu stoi, bo wtedy to tylko Pudzian przepchnie; można uruchomić silnik;
PS: Wszystko powyższe dotyczy skrzynki C3 :)
Co można a co nie można podczas jazdy:
właściwie wszystko to co można ...to można :) układ sterowania jest zabezpieczony przed głupotą, niewiedzą, itp użytkownika.
Rozwiązane jest to poprzez odpowiednie wycięcie w blaszce przy końcu dzwigni sterowania.
Można podczas jazdy do przodu zmieniać biegi z 1 na 2 z 2 na D..... po prostu popychamy dźwignię...(baz wciskania tego bocznego przycisku) :)
W drugą stronę nie ma takiej możliwośći :) z D nie można zmienić na 2, a z 2 na 1.
Można jednak przełączać z D na 2 i z 2 na 1 ale tylko wtedy gdy kierowca ma świadomość tego co robi...co sygnalizuje wciśnięciem małego bocznego guziczka i wybraniem odpowiedniego programu sterowania, należy przy tym uważać na prędkości
maksymalne na tych programach.
:) No i chyba tyle :) Ja jak przyspieszam... i już wyczuję moment, w którym skrzynia będzie chciała zmienić na wyższy...to lekko odpuszczam gaz..... wtedy skrzynia zmienia bieg na wyższy .... i znow dodaje gazu.... Dzięki temu nie dostaje tak mocno w pupę :) Myślę że to ok:)
RAV :) / 2006-04-28 22:33:20 /
To oczywiście odnosi się do skrzynki C3 :)
RAV :) / 2006-04-28 22:34:17 /
Przy D... powinno być "...w celu ograniczenia zużycia paliwa i POPRAWY komfortu. "
RAV :) / 2006-04-28 22:35:24 /
to co napisales nie dotyczy tak do konca skrzynki C3. Jak napisałem - pozycja " 2 " to załączony na stałe drugi bieg. Rusza z dwojki i nie zmieni na inny. Cała C3. Inna niz wszystkie ;)
Mysza liil (EM) / 2006-05-01 09:18:38 /
No Mysza ...to nie mogłeś napisać, że wszystko dobrze tylko na"2" rusza z 2? :) A tak to wyszło, że cała moja wypowiedź o kant .... :(
RAV :) / 2006-05-02 07:02:46 /
No tak jak piszesz :)
Mysza liil (EM) / 2006-05-02 11:05:01 /
C3 jest odporna na jakiekolwiek glopie zagrania. Jak przy za dozej predkosci zmieni sie bieg na za niski , skrzynia i tak nie zredukuje .
P- z wlasnego doswiadczenia wiem ze nawet przy doozych wzniesieniach dziala :)
Działa działa działa.... ups tylko raz nie zadziałał :) Jak coś może puścić...to puści.
PS Kiedyś widziałem taki obrazek:
Pra pra człowiek stoi obok drzewa, a na drzewie na gałęzi wisi pra pra kobieta (trzyma się rękami gałęzi) I pra pra człowiek mówi do pra pra kobiety: " Każda kobieta się puszcza. To tylko kwestia czasu."
Wiem wiem jestem wredną, męską szowinistyczną świnią :)
RAV :) / 2006-05-04 21:14:11 /
ok - dzieki Wam wszystkim za rady. Jak na razie to jest historia o wielkim przeciwniku automatow, ktory w godzine stal sie ich zwolennikiem. Tymczasem oddaje moja lewa noge do przechowalni i w droge...:)
greenhorn / 2006-05-05 13:16:41 /