otoz tak pytanie kieruje do osbo ktore troche znaja sie na automatycznych skrzyniach biegow
problem jest tego typu ze podczas lekkiego ruszania wszystko dziala prawidlowo bez stukow ale za to przy ostrzejszym ruszeniu typu odpuszczam hamulec auto sie juz toczy wciskam do polowy gaz auto przyspiesza i nagle jest takie stukniecie jak by dopiero zalaczylo sie przeniesienie napedu ale samochod juz jedzie
wykluczam luz na wale napedowym i na dyfrze poniewaz odglos pojawia sie juz w momecie kiedy auto sie toczy powoli na wolnych obrotach a stukniesie slychac tylko przy ostzejszym dodaniu gazu. Na wyzszych biegach nie ma tego tylko na 1 biegu podczas ruszania
czy to moze by juz luz na tarczkach w skrzyni biegow czy moze tasma zaciskajaca jest zaluzna lub za ciasna, lub moze przypchany zaworek jakis albo filterek oleju??
prosze o jakies sugestie chodzi o granade V6 ze szkrzynia automatyczna C3
niestety w tym temacie jestem slaby
CHUDER / 2006-04-12 00:23:33 /
Zobacz najpierw czy cos sie nie poluzowało, sprawdz mocowanie skrzyni do podłogi i gume na wale.
Mysza liil (EM) / 2006-04-12 07:14:55 /
Obawiam sie luzow na skrzyni , przy gwaltownym dodaniu gazu wrasta cisnienie w skrzyni i sie kasuja luzy . Mozna zaczac od naciagniecia tasmy .
a moze to przeguby strzelają :)) jak się dużo pali gumy to tak jest :)
Trójkąt / 2006-04-12 09:37:45 /
luzow nie ma ani na wale ani na gumie ani na polosiach wszytko sprawdzane bylo
gumy to tym autem nikt nie palil bo jezdzil pan po 50
ja podejrzewam szkrzynie i moze to byc to cisnienie
CHUDER / 2006-04-12 09:47:51 /
głośniej muzyczkę zrobić w aucie i dolegliwości miną:), a tak szczerze należy rozebrać i popatrzeć na te zebatki (te w tych koszyczkach) co są w środku i oczywiście na pąpę może już podrobiona jest.......
Krzych33 / 2006-04-12 10:17:27 /
O Trojkat Cudy powiedzal ze nikt nie palil tym goomy ;D . Chuder tez juz nie pali bo zapomnial jak to sie robi :P
Koledze: http://www.capri.pl/forum/67365 tak stukał most (w Capri dla odmiany), aż w końcu się rozsypał. Ja miałem takie stuki (tym razem Granada), ale przy redukcji biegu, szczególnie np. podczas hamowania przed skrzyżowaniem. Ustało po remoncie skrzyni, ale lista uszkodzeń była długa: zdarte do zera tarczki, wyrobiona szyjka konwertera i jej panewka, zasyfiony sterownik - to tyle co mi się udało zapamiętać, a to dopiero początek. ;)
Rafał L. / 2006-04-12 16:56:37 /
odgrzewam kotleta ;)
granada 2.8i automat C3
zauwazylem a w zasadzie uslyszalem dzis niepokojaca rzecz. po przejechaniu ~20km z predkoscia ~100km/h zatrzymalem sie pod domem i niepokojace dzwieki dobiegly mnie z okolicy skrzyni. cos jakby tarcie jakiejs blachy. slychac je na kazdym biegu 1,2,D,R, ale tylko na postoju, jak sie ruszy dzwiek znika. na N i P dzwieku brak.
co to moze byc? rano sprawdze jak na zimnym sie bedzie zachowywac. dzis tego nie bylo slychac.
Leszek "QSi" / 2008-03-27 01:45:45 /
Może odkręcił Ci się konwerter od koła. JA tak miałem... Olałem i wyrwało mi śruby z blachy.
Popcio / 2008-03-27 10:18:49 /
odkrecony konwerter albo poleciala lopata w konwerterze
Kriss_MustangII / 2008-03-27 10:26:18 /
no to kurna kupa. na zimnym, przed chwila sprawdzilem, tez wyrczy.
jak to naprawic? czy trzeba odkrecic skrzynie od silnika? czy da sie bezinwazyjnie? bo "musze" dzis jechac.
Leszek "QSi" / 2008-03-27 10:33:23 /
Odkręcasz rozrusznik i tamtędy dokręcasz kolejne śruby.
Popcio / 2008-03-27 11:51:32 /
nie wiem jak w tym przypadku, ale u mnie jest otwor w blasze maskujacej; tamtedy mozna dosiegnac srub konwertera.
otwor w dolnej czesci dzwona
Kriss_MustangII / 2008-03-27 13:21:24 /
wyjalem rozrusznik, skontrolowalem sruby, wszystkie byly dokrecone, wlozylem rozrusznik, tlucze sie dalej. ewidentnie w rejonie konwertera, osluchalem na kanale :/ olej jest, coprawda blisko minimum ale jest, kolor ma ladny pachnie olejem. czyli bez wyjecia skrzyni sie nie obedzie :/ czy mozna na tym jeszcze jezdzic?
Leszek "QSi" / 2008-03-27 15:21:18 /
Jeździj, bedziesz miał potem więcej do naprawy.
Mysza liil (EM) / 2008-03-27 15:28:03 /
czyli prawdopodobnie uszkodzony konwerter?
co moglo sie uszkodzic i czy w warunkach warsztatowych mozna naprawic? czy tez jest to czesc nierozbieralna i wymienic calosc?
Leszek "QSi" / 2008-03-28 00:19:33 /
jesli to konwerter to wymien go,
naprawia sie, ale w specjalistcznym warsztacie (ok400pln)
Kriss_MustangII / 2008-03-28 08:17:55 /
czy konwerter to niewiem, nie mialem wczesniej doczynienia z automatami. objaw jest taki jak pisalem. ze rzezi w rejonie konwertera, ale tylko na postoju.
kurde basz mi nie pasi wycieczka do bielska gdzie jest moja 2ga skrzynia :P
i teraz pytanie o olej. Lotos IID sie nada? mam po 13zl/l. czy jakies Valvoline czy inny, byle nie za 50zl/l. i wiadomo filtr nowy.
z tego co wyczytalem olej do C3 musi spelniac wymagania Dexron II. wyczytalem rowniez ze wyzsze normy sa zgodne wstecz, tj. w miejsce D II mozna stosowac D IID,E albo D III czy nawet IV (jak kogo stac ;). prawda li to?
Leszek "QSi" / 2008-03-28 11:01:53 /
Lotos IID jest ok.
obojetnie jaki DII
Kriss_MustangII / 2008-03-28 12:14:57 /
no to sie zalatwilem na cacy teraz :P
pomyslalem ze to przez maly stan oleju, wiec dolalem, ale troche za duzo, w sumie moze z 0.5l i co sie okazalo? nie moge ruszyc, na P i R jest jak do tej pory spokoj, ale po wlaczeniu biegu silnik gasnie. samochod lekko rusza ale silnik nie jest wstanie pociagnac i gasnie. zarowno na R jak i 1,2 i D. po zgasnieciu na biegu mozna przepchnac auto. czy to wina za duzej ilosci oleju czy szlag trafil konwerter definitywnie?
Leszek "QSi" / 2008-03-29 12:59:36 /
zwyciestwo nad materia Fordowa ;)
po 10h walki wymienilem sprzeglo, filterek i wymylem troszke skrzynie. stare sprzeglo po potrzasnieciu zamienilo sie w grzechotke, mimo pelnego stanu oleju. "nowe" jedynie chlupalo.
niepokojacy objaw, na dnie miski troche opilkow metalu i kawalek czegos jakby uszczelka (ciezko stwierdzic) i cala miska w jakiejs mazi. olej byl brunatny, ale nie smierdzacy. niebardzo mialem czas ani ochote na rozbieranie dalej. mam nadzieje ze to "przyplynelo" z konwertera i skrzynia jest w pozadku, jak nie to bedzie powtorka z rozrywki.
teraz wszystko wymyte poskladane zalane nowym olejkiem (6.25L do MAX ) i probna jazda przebiegla wysmienicie. jutro pierwsza dluzsza jazda.
z tego miejsca podziekowanie dla Maroo za sprzeglo.
Leszek "QSi" / 2008-04-06 00:06:52 /
Dzisiaj podobny objaw pojawił się u mnie, mianowicie przy ruszaniu słychac stuk mniej wiecej pomiędzy tyłem skrzyni a podporą, nie stuka przy każdym ruszaniu jutro przetestuje dokładniej postaram się też sprawdzić gumę na wale i podporę (w czasie jazdy czuć lekkie wibracje budy więc moze jednak złe wyważenie wału i podpora tak stuka.
Mam tylko nadzieję ze skrzynia jest OK bo poza tym dzisiejszym stukiem jestem z niej bardzo zadowolony :/
BirdDog / 2008-06-25 21:09:07 /
zapomniałem o taśmie zaciskającej, mam więc prośbę o wskazanie gdzie jej szukać i jak ona wygląda
BirdDog / 2008-06-25 21:19:19 /
Jak mi tak stukało to okazało się, że mam krzyżak na wale wywalony.. Sprawdzałeś?
u mnie tez był taki temat ze stukało nie zawsze ale przewaznie az ktoregos dnia strzeliło cos auto sie zatrzymało i koniec po ogledzinach wprowadzeniu auta na kanał wszystko było jasne rozsadziło most wyszedł wałek i narobił bałaganu , a najgorsze w tym wszystkim ze myslałem ze to w skrzyni biegow tkwił problem stuki dochodziły bardziej tak ze skrzyni skonczyło sie na wymianie mostu .pozdr Rafi
Łukasz 33 radom / 2008-06-26 15:25:39 /
hmm nieciekawie, pośmigałem dzisiaj nic nie stukało niestety niem iałem dzisiaj dojścia do kanału wiec nie sprawdziłem krzyżaków i podpory
BirdDog / 2008-06-26 22:33:42 /
To sprawdź to Tomi jak najszybciej, bo jak to krzyżak to sobie możesz zrobić niezłe kuku .
no potrafię sobie wyobrazić c się może stać:) jutro zgadam się z kumplem mającym nieduży warsztat, oblookamy co i jak z tym moim napędem
BirdDog / 2008-06-27 15:28:54 /
sprawdziłem wczoraj, krzyżaki i podpora wału w super stanie nie ma luzów więc to nie to stukało, w tej chwili już nie stuka choć podejżewam szczęki w bębnach prawdopodobnie nie odpuszczają do końca i dopiero po pewnym czasie stukną gdy całkiem odpuszczą.
BirdDog / 2008-06-28 14:47:28 /
trzeba zdjac dekiel z mostu i zobaczyc czy wałek nie wychodzi takie ogledziny to zart pisze zeby pomoc a nie zaszkodzic moze to nie byc co pisze ale warto sprawdzic.pozdr Rafi
Łukasz 33 radom / 2008-06-28 14:50:58 /
Podepne się, bo nic konkretnie nie znalazłem.
Granada.
Objawy: podczas ruszania słychać stuki których częstotliwość rośnie wraz z przyśpieszaniem, lecz siła stuknięć czy głośność pozostaje praktycznie bez zmian.
Co ciekawe pojawiło się to jak wracałem po zakupie Grani do domu. postukało przez 5 km i przestało. Teraz wracając z KKN znowu zaczeło i po jakiś 15km przestało.
Z obserwacji zauważyłem że lewa półoś ma jedna osłone mocno skiereszowaną i suchutoko w środku. Do lego lata sobie wesoło na boki, lecz przekręcać jej przód tył nie idzie.
Czy to może być ona? mam gdzieś inną, to podmienię, ale jeśli to nie to i się zemże mojej wrednej Fordzienie gdzieś to tak się nie bawię:P
Co jeszcze sprawdzać? gdzie szukać? Jutro mam wolne w robocie i chciałbym to naprawić bo kolejne wolne, nie szybko:/
Szafa !G.O.P! / 2012-07-01 22:41:48 /
Ja wiem co to stuka. U mnie tak samo stuka i wiem, że to stuka w głowę zdrowy rozsądek, żeby pozbyć się tego badziewia, przez pomylłkę nazywanego skrzynią i założyć normalną, chrześcijańską, manualną...
Jesteś pewien, że to od napędu stuka, a nie od silnika? Jakaś śruba na konwerterze nie jest luźna? Jaka jest mniej więcej częstotliwość tych stuków? Oprócz półosiek oblukaj jeszcze wał i most...
Suchy przegub może stukać, ale nie zawsze da się to ręką wyczuć.
O widzę że pominięty został najważniejszy fakt... Że u mnie nie ma okropnego c3 a jest prawdziwiwy, porządny Manual 4b.
Szafa !G.O.P! / 2012-07-02 07:40:44 /
Sprawdź dokręcenie śrub przegubów. Nasmaruj ten co jest suchy i wymień osłonę. Może pomoże. Jak nie to spróbuj podmienić przegub/półoś i zobacz czy nadal stuka.
Jeszcze jedno. To że lata "w osi", w sensie kierunek koło-dyfer-koło. Do pewnego stopnia normalne, ale jak za mocno to może po prostu zegier spadł/pękł na kturymś z końców półosi.
Więcej pomysłów nie mam.
Raul. normalna, chrzescijanska to jest własnie automatyczna (np.C3), te manualne to jest badziewie :-)
odnosnie stukow w okolicy tylnego przeniesienia napedu u mnie (Granada MK2b) pomogła wymiana osłon gumowych zewnetrznych na półosiach( były porozrywane i nie stabilizowały półosi, luzy poprzeczne niezauwazalne)
stiop3 / 2012-07-03 00:27:17 /