Witajcie.
Mam małego problema, właśnie kończy mi się skrzynia biegów w moim auteczku (manual 5b) i chce zmienić to na automat.
Właśnie się dogaduje z właścicielem na temat zakupu i moje pytanie jest następujące:
Co potrzebuje jeszcze żeby wszystko razem poskłada i żeby chciało to działać?
Tu wklejam listę części, które według mnie są potrzebne:
1. skrzynia
2. lewarek
3. pedał
4. wal
5. chłodnice (ze specjalnymi króćcami na dole)
6. rurki z chłodnicy do skrzyni
7. kickdown
8. linka gazu
9. sprzęgło, koło zamachowe
10. węże i linki
bardzo proszę o odpowiedzi, sprawa jest nagląca.
Pozdrawiam serdecznie MW
Marek W - Bytom / 2006-04-02 22:51:58 /
dodaj jeszcze inne mocowanie lewarka zmiany biegów.
W manualu lewarek mocowany jest do skrzyni i w podłodze jest tylko otwór, natomiast w automacie lewarek montowany jest właśnie do podłogi. Otwór zbliżony do kwadratu + 4 otwory mocujące śruby.
pozdro
Potrzebne jeszcze: Wiazka elektryczna ze start-switchem, tak podlaczona, zeby rozrusznik mogl krecic tylko w pozycji N lub P, do tego sam rozrusznik lub bendix bo sa wersje automatow z rozna iloscia zebow i moze akurat nie paowac od manuala. No i kawałek tunelu ktorym trzeba zaspawac dziure po manualu. Dluzsze sruby do kola "zamachowego" od automata, nakretki od konwertera, bo ciezko cos dobrac jak pogubisz, wezyk podcisnienia od gaznika do skrzyni, no rzecz najwazniejsza - mocowanie lewej nogi na sztywno do pdlogi, moze jakies rzepy lub kajdanki :P Bo jak zahamujesz lewa noga, to zostawisz czoło na szybie :)
Mysza liil (EM) / 2006-04-02 23:31:49 /
chehe przerabiałem to niedawno z tą nogą .Szwagier mało co by mi w tył nie wjechał bo chciałem dwójke wrzucić ......
mario75 / 2006-04-03 00:25:16 /
Jeszce lacznik lewarka ze skrzynia.
A dziure po manualu mozna zaspawac blaszka i zrobic w niej odpowiedni otwor.
m.kozlowski / 2006-04-03 07:22:24 /
Witajcie Fordomaniacy
Aktualizacja listy potrzebnych części do konwersji z manuala na automat
1. skrzynia
2. lewarek + jego mocowanie ( kawałek tunelu) + łącznik lewarka ze skrzynia
3. pedał
4. wał
5. chłodnice (ze specjalnymi króćcami na dole)
6. rurki z chłodnicy do skrzyni
7. kickdown
8. linka gazu
9. sprzęgło, koło zamachowe, śruby do koła "zamachowego", nakrętki od konwertera
10. węże i linki - wężyk podciśnienia od gaźnika do skrzyni
11. rozrusznik
12. wiązka elektryczna ze start-switchem
13. cały gaźnik
xx. jak się uczyłem powozić z automatem to siedziałem na lewej nodze, bardzo skuteczna metoda, tez chciałem przełączyć na 2 po chwili jazdy, ale zęby mam całe :)
mam jeszcze jedno pytanie: Czy most od V 2,0L manuala jest inny czy taki sam jak w V 2,3L, jeżeli inny to jaka jest różnica
Bardzo dziękuje za dotychczasowe odpowiedzi i proszę o więcej
Pozdrawiam serdecznie MW
Marek W - Bytom / 2006-04-03 16:45:49 /
*
Czy most od V 2,0L manuala jest inny czy taki sam jak w V 2,3L automat, jeżeli inny to jaka jest różnica.
Marek W - Bytom / 2006-04-03 17:07:56 /
2,3 ma inne przełożenie
Murmur vel Magman / 2006-04-03 17:40:22 /
Nieprawda, gaznik jest niepotrzebny caly, tylko ten pypek przy zebatkach i mechanizm mocowania linki gazu/kick-downu. Reszta gaznika przeciez jest taka sama.
Rozrusznik najczesciej tez.
m.kozlowski / 2006-04-03 18:12:29 /
Nowsze gazniki solexa w granadach (prawdopodobnie wszystkie od 83) , nawet od wersji z manualem maja linke z polksiezycem do ktorej da sie dolozyc mechanizm kick-downa, bez wymieniania calosci linki.
Mysza liil (EM) / 2006-04-03 19:57:38 /
Kolejny element: licznik, czy jest taki sam czy jest inny?
Mysza gaźnik mam w kpl.
Marek W - Bytom / 2006-04-03 21:04:49 /
Dzięki za odpowiedzi, dziś zamawiam części, dam znać jak się udało i czy jeździ.
Jeżeli trzeba na cos szczególnego zwrócić uwagę przy montażu to proszę o informacje
Pozdrawiam serdecznie MW
Marek W - Bytom / 2006-04-04 19:38:33 /
wlej jak najwięcej oleju do konwertera przed montarzem bo później bedzie ciężko silnikiem obrócić, dopuki pompa nie podpompuje, ja podawałem 24V na rozrusznik
rozjechany liil / 2006-04-05 10:27:04 /
CO ?? !!!!!!!!! ??
Mysza liil (EM) / 2006-04-05 11:28:09 /
He!Jeżeli wszystko ok to pompa napełni konwerter w ciągu paru sekund i niewymaga to takich operacji.Owszem przy montażu nalerzy przesmarować ATF-em szyjke konwertera.Nic pozatym!(Oj Michał :))
Granadziarz, czy jesteś pewien z tym olejem - w zasadzie to tylko leje się do nowego lub regenerowanego konwertera. Konwerter powinien się zawsze luźno obracać, jeżeli tak nie jest to na ogół oznacza niecentryczne przykręcenie do flywheel'a lub jakieś śmieci pomiędzy szyjką konwertera i panewką - dlatego tak istotne jest, aby średnica i długość pilota konwertera zgadzała się ze ślednicą otworu pilotującego w wale oraz rzecz chyba oczywista, że demontaż i montaż skrzyni wykonuje się z konwerterem założonym do skrzyni. Tak poza nawiasem to już nie raz widziałem, że ktoś montuje skrzynię po przykręceniu konwertera do silnika, a potem słychać opinie i niesamowitej awaryjności automatów.
pzdr.
no to widze że jakieś bzdury pisze...
hmmm... no to niewiem co ja źle robiłem ??
konwerter do skrzyni, skrzynia do silnika, ja za kluczyk i dupa...
rozrusznik nie dawał rady obrócić silnikiem... dlaczego ??
dałem 24V obrócił dwa razy i poźniej już ok
rozjechany liil / 2006-04-05 12:21:50 /
-MS- Granadziarz nic nie pisał w tym wątku, chodzi pewnie o moje wywody,
rozjechany liil / 2006-04-05 12:26:57 /
a miałem w sprawach technicznych się nie wypowiadać..
rozjechany liil / 2006-04-05 12:30:58 /
rozjechany już Ci pisze co źle złożyłeś :))
konwerter do skrzyni wchodzi tylko w 1 względnie 2 pozycjach. wkładając go trzeba go lekko obracać i dociskać żeby wskoczył!(chowa się jeszcze około 1,5cm) jeśli tego niezrobisz to szyjka konwertera zaprze się o pompe oleju (może ją uszkodzić!!) wtedy to tak ciężko wszystko chodzi.
jak podpiąłeś 24V to jakoś obróciło wałem i pewnie szyjka wskoczyła w odpowiednie miejsce pompy, ale ewidentnie był to błąd montażu!
Trójkąt / 2006-04-05 13:07:34 /
Granadziarza przepraszam - mam dzisiaj jakieś problemy z czytaniem tekstu - może przez ten padający śnieg :)
no to ewidentnie dałem ciała, szczęście że później to jeździło, nawet wszystko było w porządku
wniosek dla mnie na przyszłość - nie wypowiadać się w sprawach technicznych
dzięki za wyprostowanie
rozjechany liil / 2006-04-05 13:29:55 /
wypowiedzi jak najbardziej potrzebne :)) moze ktoś inny miał podobny problem i niewiedział dlaczego.. a teraz już wie :))
Trójkąt / 2006-04-05 13:36:23 /
hehehe może i tak, ale teraz stwierdzam że ta moja akcja nadaje się do wątku "co kmiot potrafi... " :)
rozjechany liil / 2006-04-05 13:48:41 /
Eee... nie przejmuj się. Ja pewnie też w przyszłości jeszcze nie raz z jakimś kwiatkiem wyskoczę, bo dopiero zaczynam całą tą zabawę w stare Fordy od strony praktycznej :)
W końcu od tego jest to forum, żeby się uczyć i poznawać swoje błędy :)
Ten pilot który wystaje z konwertera powinien być 10 mm poniżej płaszczyzny dzwona.Znam przypadek skręcania automatu z silnikiem,gdy konwerter był nie ustawiony ,i pękła zębatka pompy w którą wchodzi szyjka przy okazji skończyła sie panewka.
Murmur vel Magman / 2006-04-05 18:21:01 /
Witajcie.
Dziękuje za cenne informacje, mam jeszcze pytanie do oleju i do filtra, czy filtr wymieniać i czy stary olej czymś wypłukać i wlać nowego czy tylko dolać nowego.
Na co jeszcze zwracać uwagę.
Pozdrawiam MW
Marek W - Bytom / 2006-04-06 14:32:23 /
Witam ponownie panowie
Jeszcze jeden problem:
Z czego może pasować chłodniczka oleju do skrzyni automatycznej?
Nie mam oryginału, a czytałem tu na forum ze w Capri lepiej zastosować osobna chłodniczkę.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi. MW
Marek W - Bytom / 2006-04-06 19:44:22 /
Filtr zdecydowanie wymień, ale bez płukania czymś skrzyni - co najwyżej szybciej zrobisz wymianę oleju. Jaki jest olej (jak wygląda) który jest obecnie w skrzyni?
Co do chłodniczki - sądzę, że możesz ją wykonać z rurki miedzianej, przykręconej do przewodów idących ze skrzyni. I albo zwinętej w formie walca, albo w kształcie spłaszczonej litery W. Zamontowanej z przodu pod chłodnicą. Gdybyś dolutował do rurki jeszcze trochę blachy miedzianej - w formie radiatora - to już będzie cymes.
mtango / 2006-04-06 20:00:56 /
Chłodniczka na powietrze to raczej jest stosowana tylko jako dodatkowa w szeregu po wymienniku olej - woda. Jak by nie patrzeć to skrzynia w porywach zamienia na ciepło 15% mocy silnika - 100 kW silnik to 15 kW ciepła oddawanego przez skrzynię czegoś takiego pojedyńcze rurki omywane powietrzem nie schłodzą. Olej w skrzyni ma być czerwony i klarowny. Jeżeli jest żółty (wygląda tak jak nowy silnikowy) to skrzynia była przegrzewana olej jest spalony. Mętny i brudny - skrzynia prosi o remont.
Skrzyni jeszcze nie mam, na razie jest wymontowywana z Granady, jak ja dostane to zaraz zerknę jaki ma olej.
Chłodniczki nie chce robić, chciałem z jakiegoś wozidła zastosować i podłączyć do obiegu wody. Oryginały podobno przepuszczają czasem płyn chłodzący do oleju ze skrzyni.
Jeszcze pytanie w oleju:
Jak rozpoznać jaki był tam olej, czy oleje są mieszalne i jaki najlepiej wlać żeby mieć spokój.
Pozdrawiam i bardzo dziękuje za wszelkie odpowiedzi. MarekW
Marek W - Bytom / 2006-04-06 21:03:12 /
Ja założylem do 4,0v6 skrzynie A4LD ze scorpio coswortha, do tego chlodniczka powietrzna, ale taka spora, z rurkami i blaszkami - zbudowana jak chlodnica wody, tylko wąziutka, gdzies 40x60x500 mm. Nie podlaczylem sie w obwod wodny. Jak to było w scorpio 2,9 24v w oryginale??
Mysza liil (EM) / 2006-04-06 22:41:58 /
Mysza niestety nie mam Scorpio 2,9 24V L , trudności natury monetarnej, dlatego robie dobrze Granade.
Mógł byś napisać z czego była ta chłodniczka jak nie tu to na prv, nie chce zmieniać mojej bo jest dobra i nie cieknie, wołał bym zrobić tak jak napisałeś.
Czy montowałeś jakies wiatraki i jak się to zachowuje przy długotrwałym staniu w korkach. Czasem w Katowicach stoje po 2 godziny.
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za porady i szczegóły techniczne.
MarekW
Marek W - Bytom / 2006-04-07 11:39:33 /
No ja tez nie mam scorpio 2,9 24v, dlatego pytam jak wyglada obieg oleju skrzyni , zamontowałem zestaw opisany w poprzednim poscie w granadzie, ale jeszcze nie jezdziłem - braki czasowo-monetarne, zostało dozrobienia wydech i wnetrze. Chociaz za kase włozona w ta granade byloby juz scorpio kosiara i to pewnie w nowej budzie :/, niestety nie kreci mnie ten woz :)
Mysza liil (EM) / 2006-04-07 11:46:58 /
Jak dla mnie do pracy to scorpio wieloryb cosworth jest ok. ale wołał bym Granade kombi z full wypasem ; ) natomiast moja chce zostawić na wycieczki i po pracy, teraz niestety musi pomagać w zarabianiu.
Może założyć małą chłodniczkę z czegokolwiek, z jakimś zbiorniczkiem, termostat na 80 oC i wiatrak, tak se tylko kumbinuje ; )
MW
Marek W - Bytom / 2006-04-07 12:02:50 /
Albo chcesz jeżdzic Granadą bo to rewelacyjny klasyk,niezawodne i wygodne auto albo kręcą Cię fury typu Scorpio 24v a wtedy daj spokój Grandzi.Nie chcę Cię urazic,ale tak myśle.Chłodniczka bez wentylatora i termostatu da radę.Widziałem taki fajną aluminiową chłodnicę w T5.
Murmur vel Magman / 2006-04-07 19:34:38 /
We wszystkich autach jakie widziałem olej skrzyni jest połączony przez wymiennik ciepła z układem chłodzenia - tutaj są dwa rozwiązania 1. lamelka w chłodnicy 2. wymiennik na skrzyni (prawie wszystkie ZF-y). Opcjonalnie przy rozwiązaniu pierwszym (przy cięższych autach) lubi być dołożona szeregowo chłodniczka olej-powietrze na zasilaniu (c3, a4ld - górne wyjście ze skrzyni) przed właściwą chłodnicą. Udało mi się wygrzebać jakiś rysunek odnośnie scorpio - tyle, że nie jest to zwykłe a4ld bo wygląda to jak w lustrzanym odbiciu (pochodzi to z angielskich stron o scorpio - może u nich jest na opak ;) ).
Tak poza nawiasem kupiłem kiedyś taurusa - ktoś zmienił chłodnicę na niewiadomo od czego, a olej ze skrzyni był podłączony tylko przez dodatkową, aczkolwiek fabryczną chłodniczkę powietrzną. Olej był spalony, więc na początku wymiana oleju - 9 L, po tygodniu znowa wymiana bo zaczął śmierdzieć spalenizną i blednąć. Zmieniłem chłodnicę i olej. Więcej problemów nie było olej przez następne 160 tyś km wyglądał tak jak nowy.
Taunus i capri jest oczywiście zdecydowanie lżeljsze (granada zresztą też), a skrzynia nie ma dyfra w środku, więc zawsze jest jest szansa, że rozwiązanie Myszy zadziała.
Jak będzie ok to dajcie znać.
pzdr.
wielkie dzięki za fotkę, a teraz pytanie:
jak ma zrobione Granada w oryginale?
zaczynam się coraz bardziej zastanawiać czy mi to wszystko zadziała i czy dam rade, mam małą załamke. Może ktoś się chciał by zemną pobawić? Oczywiście ja jakąś godziwą zapłatę.
Życzę miłego wieczoru i idę dalej wchłaniać wodę ognista ; )
Pozdrawiam mw
Marek W - Bytom / 2006-04-07 22:33:44 /
pomóc wchłaniać wode ognistą czy ze skrzynią....
mario75 / 2006-04-07 22:44:45 /
i jedno i drugie ; )
\_/ nasze zdrowie.
coraz większe wątpliwości mnie nachodzą, czy dam rade.
Od czego zaczynać przy montażu?
Marek W - Bytom / 2006-04-07 23:59:48 /
ja bym zaczol od piwa;)
cichymk / 2006-04-08 01:21:50 /
Przy 120 kg wlasnej wagi to z piwa tylko lubię golonkę
A poważnie za co się zabrać jako 1.
Mam nadzieje ze we wtorek odbiorę moje nowe zabawki.
Miłej niedzielki
Marek W - Bytom / 2006-04-08 01:50:32 /
Popatrzyłem jak to wygląda w oryginale - i w rzeczywistości.
Na dole chłodnicy płynu jest dołożony na całej szerokości zbiornik o poj. 1,5 - 2 litry, przez który przepływa olej. Z jednej strony wlot, z drugiej wylot. Bez żadnego użebrowania, chłodzony od góry ochłodzonym (?) płynem z chłodnicy i opływającym powietrzem. Sądzę, że gdyby były to rurki miedziane, może jakaś wykorzystana część np. nagrzewnicy to w zupełności wystarczy. Chłodzi się powietrzem sama skrzynia plus przez rurki doprowadzające - całkiem długie. A gdybyś miał dostęp do frezarki, to bym wykorzystał takie solidne radiatory pod diody prostownicze - trzeba by tylko wyfrezować w nich po pół kanału na rurkę i dwa skręcić razem. Dobre chłodzenie zapewnione.
mtango / 2006-04-08 16:57:48 /
Witam.
Mtango jeżeli możesz to proszę zrob jakies fotki, i jak się uda to proszę o wklejenie je tu lub wysłanie na emaila.
Mam coraz większe wątpliwości czy dam rade, jak by nie to ze właściciel się męczy z rozbieraniem i załatwił mi tania przesyłkę to bym chyba zrezygnował.
Qrce lubię automaty, szczególnie kałaszniki ; ) i dlatego zmieniam.
Niech moc Henry'ego Forda będzie z wami
Marek W - Bytom / 2006-04-09 14:13:35 /
marek, na dniach będę wymieniał żonie automata na manuala, może byśmy się pozamieniali na chłodnice???
A może coś jeszcze będziesz chciał?
granadziarz_3M / 2006-04-10 11:39:16 /
Granadziasz_3M z nieba mi spadłeś, dziś do ciebie zadzwonię.
Czy jeszcze cos potrzebuje to nie wiem, jutro mam być w Krakowie po paczkę,
Jak ja rozpakuje to spisze dokładnie co mam i dam znać, jak by czegoś brakowało.
Chłodnice mam w piwnicy, mogę ja od razu spakować i wysłać, wysil mi adres na email.
Wiesz może jaka jest kolejność czynności przy składaniu, żebym jakiegoś cudu nie zrobił i potem płakał.
Z wiosennym pozdrowieniem MW
Ps. Żebyś mieszkał bliżej to bym przyjechał z pomocą a potem u mnie byśmy wymienili. Idę szukać chłodnicy.
Marek W - Bytom / 2006-04-10 15:07:31 /
wielkie sory
mialo byc: Granadziarz_3M
przepraszam i życze miłego wieczoru
Marek W - Bytom / 2006-04-10 19:34:56 /
No i problem został chyba rozwiązany. Gdyby brakowało czegoś ze skrzyni to napisz - może będę miał - do C3.
mtango / 2006-04-10 21:36:59 /
Ojjjj, problemy to się dopiero zaczynają.
Chłodnice mam na 99%
Skrzynie odbieram w środę, teoretycznie to mam wszystko, praktycznie zawsze czegoś może brakować.
Teraz „tylko” montaż i jazda, nie wiem czy dam rade ale zawsze warto spróbować, najgorsze jest to ze nie mam garażu i musze się wprosić na wymianę do znajomego, gorzej jak się cos nie uda i trzeba będzie auteczko zabierać nie uruchomione, wiem ze nie wolno holować, wiec wał przykręcę na końcu.
Dziś mi wyskoczył kolejny problem z instalacja elektryczna ale o tym napisze na swojej stronce żeby nie zaśmiecać forum.
Przepraszam capri maniaków za moje telefony, mam nadzieje ze nikomu bardzo nie przeszkodziłem
Bardzo dziękuje Tomkowi - ryuu21 za skrzynie i inne graty
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie MW
Ps. Jak czegoś zabraknie to będę molestował telefonicznie
Marek W - Bytom / 2006-04-10 23:54:00 /
Dziś odebrałem paczuszkę ;)
Jutro wszystko rozpakuje i porobię fotki, wtedy będę miał prośbę żeby dopisać czego mi jeszcze brakuje. Musze mieć kpl. bo będę korzystał z garażu znajomego i max tam mogę stać 2 dni. Jutro fotki.
Dzięki Tomek - ryuu21 za paczkę i ze ci się chciało w to włożyć tyle własnego wolnego czasu i pracy.
Pozdrawiam MW
Marek W - Bytom / 2006-04-12 20:51:52 /
Eee, bo mnie zawstydzisz :)
Mam nadzieję, że dasz radę z montażem! :)
ryuu21 / 2006-04-12 21:57:32 /
Czołem.
Oto zawartość pudełka pełnego niespodzianek.
Moje pytanie brzmi:
Czego brakuje do kpl.?
Bardzo proszę o podpowiedzi, chcę po świętach zabrać się za montowanie skrzyni w aucie a nie chce żeby w połowie roboty okazało się ze czegoś brakuje.
Ps. Zaznaczam ze nie mam żadnych śrubek ani nakrętek.
ps2. brakuje chłodnicy
Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi MarekW
Marek W - Bytom / 2006-04-13 15:44:32 /
Nie widze srub do kola zamachowego, 5 szt, sa dluzsze niz w manualu. Przegub elastyczny nie jest od tego wozu, przewiduje wibracje. Przyloz do siebie kola zebate manuala i automatu - zobacz czy maja ta sama srednice i ilosc zebow, zeby wykluczyc koniecznosc zdobycia drugiego rozrusznika. Zabezpieczenia do łącznika skrzyni i lewarka masz? Potrzeba Ci ok. metr przewodu do podcisnienia. Pozatym chyba wszystko jest ;)
Mysza liil (EM) / 2006-04-13 18:15:07 /
*6
Mysza liil (EM) / 2006-04-13 18:15:30 /
No to jeszcze przewody olejowe od skrzyni do chlodnicy i nakretki do przykrecenia konwertera do kola "zamachowego" - dosyc nietypowy gwint, potrzebne oryginalne.
Mysza liil (EM) / 2006-04-13 18:17:57 /
Sądząc z tej fotki, to brakuje Ci skrzyni ;)
Nie wiem, jak te śruby i nakretki wygladaja... :( ktos niech zapoda fotke, to poszukam w aucie, to Markowi prześlę
Kurcze, aż dziw, że nic nie połamali w tej paczce, skoro wiadomo, że była przewracana na każdą stronę.
ryuu21 / 2006-04-13 22:37:42 /
heeeej, a gdzie gaźnik, w pudełku był gaaaźnik :)
ryuu21 / 2006-04-13 22:42:20 /
Dzięki Mysza.
Czyli potrzebuje jeszcze:
1. 6 szt. Śrub do koła zamachowego
2. przegub elastyczny ( może pasuje z manuala? )
3. rozrusznik – nie mogę na razie sprawdzić czy pasuje bo jeszcze musze się poruszać
4. pierścienie segera - to powinienem znaleźć
5. przewód do podciśnienia – Gdzie on ma być podłączony?
6. przewody olejowe
7. nakrętki do przykręcenia konwertera
8. chłodnica – prawie ja mam
Marek W - Bytom / 2006-04-13 23:12:23 /
7. nakrętki do przykręcenia konwertera - 4 szt.
Marek W - Bytom / 2006-04-13 23:15:09 /
Skrzynie schowałem, balem się ze ukradną ; )
Tomku poszukaj tego o czym pisze Mysza, może jeszcze coś znajdziesz.
Balem się ze skrzynia może być pęknięta ( karton był przebity na wylot), ale dziś ja oglądałem i nic jej nie jest, a miała małe dachowanie po drodze.
Gaźnik jest i widać kawałek wężyka na fotce, nie zmieścił się w kadrze.
Proszę niech ktoś wstawi fotki nakrętek i śrub żebym mógł ruszyć jak najszybciej z montażem.
Pozdrawiam serdecznie i życzę Wesołych Świąt. MarekW
ps. na życzenie gaźniczek ; )
Marek W - Bytom / 2006-04-13 23:27:13 /
Mój konwerter przykręcany jest trzema śrubami. Jak nie zapomnę to zrobie dziś wieczorem zdjęcia. I chciałbym przy okazji zapytać co to za różnica jaki przegub elastyczny? Na czym polegają różnice? W manualach nie ma w ogóle przegubu elastycznego. Czy w automatach jest konieczny?
Piotr Siemiątkowski (Irpac) / 2006-04-14 10:14:38 /
W manualach jest przegub elastyczny. W granadach - w R4 i wiekszosci V6 2,0 i 2,3. Pozniejsze 2,3 oraz wszystkie 2,8 manual miały przegub elastyczny. W automacie jest niezbedny (ale u mnie nie ma ;))
Konwerter na 3 sruby jest przykrecany wlasnie na sruby :) jest od 2,0 lub 2,3 V6.
Ten na 4 - ma wspawane szpilki i przykreca sie nakrętkami.
Od 2,0 r4 i nowszych 2,3 jest na 4 szpilki, od 2,8 tez na 4 ale ma wiekszy rozstaw.
Mysza liil (EM) / 2006-04-14 11:30:33 /
Co do braku przegubu elastycznego w manualach to pisałem jakoś domyslnie o Capri. Czy w autamatycznych Caprikach był przegub elastyczny w związku z tym? Czy jego brak to duży problem?
Piotr Siemiątkowski (Irpac) / 2006-04-14 11:42:24 /
Przegub - dla oszczędności może być z Poloneza - za 20 zł - i jest dobrze.
Rozrusznik - na początek byle od V6 - manual/automat różnią się ilością zębów na bendiksie. Jeżeli nie ma drugiego styku na włączniku ( na rezystor balastowy) to można przerobić - a warto, zapala o wiele lepiej.
Przewód podciśnienia - wyjście ze skrzyni z lewej strony (patrz. od przodu) i dochodzi do jakiegoś podciśnienia w gażniku - np. z prawej tylnej strony. Bez tego nie będzie właściwie przełączał biegów.
mtango / 2006-04-14 13:56:35 /
dziś lekka załamka, kolejna awaria : (
bardzo dziekuje za odpowiedzi
zycze zdrowych i spokojnych swiat
Marek W - Bytom / 2006-04-16 00:57:50 /
No więc, daję fotki śrub, które znalazłem w samochodzie.
Te z pierwszej fotki to raczej nie, ale te z drugiej wyglądają obiecująco :)
Zwłaszcza, że są 3 :)
ryuu21 / 2006-04-19 21:29:19 /
wszystkie czarnuchy sa od silnika, te 3 szt ocynkowane na drugiej fotce sa od przykrecenia wału do przegubu elastycznego.
Mysza liil (EM) / 2006-04-19 21:50:05 /
1 fotka to śruby do głowic
2 fotka to 3 śruby do wału jak pisał mysza, a czarne z dziwnym łebkiem są do podpór wału korbowego w silniku.
Trójkąt / 2006-04-19 22:09:22 /
czyli mogiła, bo innych nie mam :(
ryuu21 / 2006-04-19 22:32:26 /
No to leże i kwicze, a miało być tak fajnie ; )
Może ktoś będzie tak miły i uprzejmy i wstawi zdjęcia lub wymiary śrub i nakrętek, a może komuś są zbędne i zalęgają gdzieś nie potrzebie, chętnie je odkupie.
Dzięki Tomku za fotki i poszukiwania archeologiczne.
Dzięki wszystkim za komentarze.
Marek W - Bytom / 2006-04-19 23:05:33 /
ale do czego śrub i nakrętek?
granadziarz_3M / 2006-04-23 12:07:34 /
Wklejam co wcześniej napisałem, bo mogło umknąć w tej stercie postów:
Potrzebuje jeszcze:
1. 6 szt. Śrub do koła zamachowego
2. przegub elastyczny ( może pasuje z manuala? )
3. rozrusznik – nie mogę na razie sprawdzić czy pasuje bo jeszcze musze się poruszać
4. pierścienie segera - to powinienem znaleźć
5. przewód do podciśnienia – Gdzie on ma być podłączony?
6. przewody olejowe – ma mi wysłać Ryuu21
7. nakrętki do przykręcenia konwertera
8. chłodnica – prawie ja mam, od Granadziarza ; )
Auto stoi, skrzynia się rozleciała wiec musze zebrać szybko wszystko do kupy.
Granadziarzu proszę odpisz na mojego emaila
Marek W - Bytom / 2006-04-23 18:34:37 /
Dziś mam prawie wszystko, niektóre części są jeszcze u właścicieli, ale niebawem poczta je do mnie przyniesie.
Mam problem
Chłodnicy nadal brak, może komuś jest nie potrzebna
Buuuuuu : (
Zapraszam do działu ogłoszeń
Pozdrawiam serdecznie
Marek W - Bytom / 2006-04-24 18:55:22 /
Chłodnica została zdobyta
WIELKIE dzięki Palio.
Jak skończę montaż to napisze dokładna listę części i wykonanych prac dla potomnych.
Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc.
Marek W - Bytom / 2006-04-28 10:48:25 /
* dokładną
Marek W - Bytom / 2006-04-28 10:49:03 /
Dziś otrzymałem przesyłkę, przyszły rurki i moduł zapłonowy
Dzięki ryuu21, paczka bardzo dobrze zabezpieczona.
Teraz tylko czekam na śrubki, nakrętki i chłodnice.
Marek W - Bytom / 2006-05-02 18:37:05 /
Bardzo proszę kogoś kto ma taką możliwość, o zrobienie zdjęć poglądowych, a najlepiej jszecze zwymiarowanie:
- śrub do koła tzw. zamachowego,
- nakrętek do konwertera.
Zdjęcia potrzebne są dla osoby, która wie, że w/w elementy ma, ale w masie żelastwa nie będzie wiedziała, które to. Jeśli to istotne, chodzi o wersję do R4.
JΒ / 2006-06-01 22:15:13 /
Dobra, jak nie, to nie :P Sam sobie poradziłem :]
Teraz druga sprawa... Bardzo proszę uczonych w piśmie o rozwiązanie dość istotnej dla mnie kwestii w temacie wału napędowego. Pytanie brzmi: "czy wał do rzędówki jest inny niż do V6?"
JΒ / 2006-06-07 07:51:54 /
Ja tam uczony nie jestem, ale moje pisma wymieniają chyba z 5 różniących się budową, długością i średnicą wałów napędowych do skrzyń ręcznych i tylko 1 do wszystkich automatów. Na tej podstawie zgaduję, że te wały są takie same. Chociaż podkreślam, że jest to tylko moje zgadywanie na podstawie przesłanek jak wyżej.
Rafał L. / 2006-06-23 11:55:30 /
Odświeżam wątek.
Jutro będę walczył z Abo (http://www.capri.pl/user/255 ) nad założeniem „aftamatu” do mojego Auteczka.
Mam więc pytanie:
Jakiej średnicy i długości jest przewód podciśnienia, cytuję „Przewód podciśnienia - wyjście ze skrzyni z lewej strony (patrz. od przodu) i dochodzi do jakiegoś podciśnienia w gaźniku - np. z prawej tylnej strony. Bez tego nie będzie właściwie przełączał biegów”.
Chciałbym kupić jakiś wężyk i zastąpić oryginał dopóki nie zdobędę fabrycznego.
Z góry dziękuję za szybkie odpowiedzi, pozdrawiam serdecznie
Marek W - Bytom / 2006-10-04 22:52:45 /
Ratunku pomocy!!
Bardzo proszę i informacje jak i gdzie podłączyć wiązkę przewodów do C-3, wszystko mam porobione tylko podłączyć elektrykę i jazdaaaaa.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Marek W - Bytom / 2006-10-09 23:08:07 /
jeszcze fotki
Marek W - Bytom / 2006-10-09 23:25:43 /
musze wstawiac po 1, bo mi sie cos IE buntuje
Marek W - Bytom / 2006-10-09 23:26:47 /
i 2 ostatnie
Marek W - Bytom / 2006-10-09 23:29:11 /