Witam, demontowałem dywanik do prania i możliwe naderwałem gumę widoczną na zdjęciu, bo od tego czasu lewarek luźno lata na boki i w górę a wcześniej wszystko było ok..
Czy owa guma może być tego przyczyną??
Załączam zdjęcie...
konrad_e / 2018-05-21 17:42:37 /
Tej gumy to tam w ogóle nie powinno być. Masz lewarek uszkodzony i ktoś próbował go w ten sposób naprawić.
Konrad vel smasher
/ 2018-05-21 17:49:38 /
Dziwne to bo jak był dywanik założony to biegi wchodziły idealnie:( To co szukac drugiego lewarka?
konrad_e / 2018-05-21 18:23:29 /
1.Odkręcić lewarek
2.Wyciągnąć pozostałości plastikowej tulejki prowadzącej lewarek.
3.Kupić nową u Camaro lub gdzieś drożej.
4.Założyć tulejkę i przykręcić lewarek.
Amen.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2018-05-21 19:40:20 /
Hah... dobre dobre ;)
Ta tulejka to naprawde ważna część w skrzyni biegów, niech se skrzynia nawet zgrzyta, ale piątka ma być na piątce a nie gdzieś między nogami pasażerki ;)
Ignacy / 2018-05-21 20:42:51 /
Ta guma to fabryka. Odpowiadać miała za naciąganie lewarka w prawo, żeby się nie barabanił.
Nie jest niezbędna, aczkolwiek niejako przy okazji trzymała też lewarek w ogonie skrzyni gdy w jego nakrętce wyciął się gwint.
gryziu liil (EM)
/ 2018-05-21 20:45:44 /
A jak wygláda ta tulejka do skrzyni 4b ?
Nigdy takiej gumy nie widziałem, no chyba że ten typ tak ma i już dawno ktoś przy 90% tych skrzyń tam ktoś grzebał i ślad po nich zaginął...
Konrad vel smasher
/ 2018-05-21 22:38:51 /
Bardzo często tą gumę miałem w wielu fordach.
Ignacy89 przy skrzyni 5biegowej jest zupełnie inny system mocowania lewarka.
@ Piotrek o którą plastikową tuleję Ci chodzi? Widać ją na zdjęciach?
Szarpnąłem mocniej lewarkiem do góry i wyszedł. U dołu nie był przykręcony i nie wiem czy tak ma być...
Kwestia latania lewarka to chyba to, że ten dzyndzel, ktory wskazuję patyczkiem wypadł ze swojego położenia? W którym miejscu on powinien być? Od strony silnika, bagaznika??
konrad_e / 2018-05-22 16:12:16 /
dzyndzel w stronę silnika, inaczej nie będziesz miał światła wstecznego.
Al_Coholik / 2018-05-22 17:28:16 /
On nie powinien wyjść,podczas gdy przykręcana część nadal jest wkręcona w skrzynie.
PL / 2018-05-22 17:43:46 /
Jak szarpnąłeś to chyba zespułeś to do końca. W ogonie skrzyni jest gwint i taki plastikowy element wkręcany razem z lawarkiem, który stanowi jego integralny element.
A da sie dokupić te częsci czy potrzebuje całego lewarka?
konrad_e / 2018-05-22 19:18:27 /
Kup cały lewarek. Ten ciężko będzie zreanimować.Zaglądnij do skrzyni czy części tego lewarka tam nie leżą.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2018-05-22 20:28:39 /
Ustal czy tulejka-część nr 2 jest na swoim miejscu.
https://www.capri.pl/garage/gearbox-type-e
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2018-05-22 20:55:37 /
Mam lewarki nowe i używane zapraszam
CHUDER
/ 2018-05-22 21:19:20 /
to był mankament tych skrzyń.
jeżeli tylko gwint był uszkodzony to najlepszym rozwiązaniem było wklejenie na stałe, obcięcie lewarka, łącznik, co umożliwi demontaż skrzyni w przypadku takiej konieczności
zenonDWR / 2018-05-23 22:16:24 /
To chyba nie był najlepszy sposób.
Lepszy bez inwazyjny to pręt gwintowany wygięty w U i blaszka nakładana od góry z dużym otworem na "mechanizm" i dwoma małymi na pręt gwintowany. Pręt opasał od dołu ogon skrzyni, od góry blaszka dociskała lewarek i skręcana była z prętem.
Hehe,też miałem identyczny patent w 4-biegowej :)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2018-05-24 08:52:53 /