No i pomyslec ze takie potwory byly juz prawie 30 lat temu :]
Cztery walki rozrzadu, cztery zawory na cylinder,dwa paski rozrzadu, stalowy wal korbowy, wtrysk paliwa, oryginalny blok.Rozwiercony do 3412 cm3 rozwijal moc 440 KM przy 8000 obr./min. :]
100 takich silnikow wyprodukowali inzynierowie z Cosworth'a w 1974!, zostaly wykorzystane do prac nad Ford'em Capri bioracym udzial w "saloon car racing"
Konrad vel smasher / 2002-12-07 12:43:53 /
Konrad vel smasher / 2002-12-07 12:45:24 /
Konrad vel smasher / 2002-12-07 12:46:33 /
No i to to rozumiem ...szkoda ze tak mało ich powstało szansa "trafienia" takiego agregatu w okolicach 6 toto-lotka ;-(
bogdanw / 2002-12-07 20:51:15 /
A potem trzeba jeszcze po ta 6 isc i odebrac z kolektury
( czerwony malczar co stal kolo czerwonej q-pety na gryzlinach pozdrawia :-) )
Q_Back / 2002-12-09 20:29:19 /
żyć nie umierać!!! jak ktoś coś takiego wyhaczy to się pochwalcie!
Jak cos takiego macie to walcie na priva....;))))))))
michukrk / 2002-12-12 23:58:17 /
Moge tylko ponowic pytanie Konrada z przd 6 lat.
A to nie było samo pytanie - tylko pokaz jak wykrzesać ....
MikeB4 / 2008-09-18 22:44:13 /
http://www.race-cars.com/utility/coswrthr.htm
Zresztą ten V6 powstał w firmie Cosworth (na bazie 3.0 essex) i służył do napędzania torowych Caprików
http://files.capri.pl/capri/mk1-sport.jpg takich poszerzonych jedynek - jak taka.....
Brzmi milutko
http://pl.youtube.com/watch?v=jv5qVsgBY5Q&feature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=3iuKYKwRvcU&feature=related
np.
Jeden z nich trafił do Scimitcara
http://pl.youtube.com/watch?v=XGAd52NCyFA&feature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=QY5_T59MceY&feature=related
Jeden do Escorta Mk2
http://pl.youtube.com/watch?v=jy4XzPazOYE&feature=related
A wracając z technologii kosmicznej na ziemie tu masz ładnie o tuningu zwykłego essexa
http://www.burtonpower.com/technical_1/essex_v4_v6.aspx
MikeB4 / 2008-09-18 23:06:48 /
Mam takiego w taunim... od 0 do 100 w około 2,8 sekundy robi to na dwójce :D
Cinekas 3M / 2008-09-18 23:12:49 /
No dobra, jako ze mam opcje stania się posiadaczem gaznika Holley 390 CFM, rozmyslam sobie powoli jak toto posadzić na essexa. Chodzi o kolektor dolot. Pojawiają się na Ebayu, na capri.pl tez byl ostatnio jeden ;) Ale sa to samoróby. Kwestia, czy taki kolektor nie musi miec odpowiedniej pojemności, zeby uzyskać optymalne osiągi silnika? Pewnie musi, ale nikt nie wie jakie... Badan nie bede robil. Moze ktos doradzi. Czy wyciąć bezczelnie dziurę w oryginalnym kolektorze i wspawać płytkę na którą przykręci się Holleya, tak jak to jest w rzeczonych samoróbach? A moze lepiej będzie jak wspawam taki kominek pod gaznik, jak na foto? Pochodzi to z 2.8v6 chevy. Widac, ze od przepustnic do cylindrow jest troche dluzsza droga. Więc jak? Na płasko, czy z edelbrockiem? :)
Mysza liil (EM) / 2008-11-05 21:51:09 /
"czy taki kolektor nie musi miec odpowiedniej pojemności, zeby uzyskać optymalne osiągi silnika?" A co to są optymalne osiagi silnika?? Zasada jest prosta. Im dalej od przepustnic do zaworów tym mniejsza moc a wiekszy moment i odwrotnie. A czego Ty bardziej potrzebujesz sam powinieneś wiedzieć najlepiej. Poza tym jeżeli zakładasz gaźnik do "wysokoobrotowego" V6 z wolnoobrotowego V8 to na chłopski rozum gaźnik powiniem być niżej, bo i tak nie zrobisz z nieggo 5.7 V8 a tylko odbierzesz mu całą gore. ale moge się mylić...
fordofil / 2008-11-05 22:03:28 /
Z tym wysokoobrotowym V6 i wolnoobrotowym V8 to bym nie przesadzał ;-PPP
MikeB4 / 2008-11-05 22:10:10 /
Wiem że nie jest to duża różnica, ale charakterystyke mają zdecydowanie inna.
fordofil / 2008-11-05 22:12:39 /
A kto Ci powiedzial fordofilu ze jest to gaznik od v8?
Optymalne osiagi silnika? Np czas rozpędzania 0-100 przy stałych warunkach wielkosci kół, mostów, wałków, stopnia sprezania - sama pojemność kolektora się liczy.
A jak mi chcesz powiedziec, ze przepustnice blizej zaworów, to dodaj ze krotki dyfer, 8 biegów i wyczynowy wałek.
Mysza liil (EM) / 2008-11-05 22:57:07 /
z tego co wiem to holley 390 cfm jest przeznaczona pod v6 lub pod v8 small block.
rybaak / 2008-11-05 23:03:42 /
fordofil
"Im dalej od przepustnic do zaworów tym mniejsza moc a wiekszy moment i odwrotnie"
gdzie to wyczytałeś ?
marian212 / 2008-11-06 07:20:11 /
Mysza, wal na płasko, pojeździj, potem dodaj podkładkę pod gaźnik mniej więcej 3cm i tak pojeździj. Z tego co wiem, to w stanach takie "spacery" na hamowniach potrafią założyć i coś to daje.
m.kozlowski / 2008-11-06 08:07:39 /
Taki kominek dobra rzecz.
Wiadomo, że większa pojemność kolektora to lepszy "dół", i większy moment ( oczywiście w pewnych warunkach.
Przykład- silnik CIH seria i CIH z kitem Lexmaul- różnią się głównie kolektorem dolotowym, kolektor ma prawie dwukrotną objętość i dłuższą drogę od przepustnicy do zaworów, co powoduje, że przy nie zmienionych pozostałych rzeczach (skrzynia, dyfer, koła) auto lepiej przyśpiesza a i prędkość maksymalna się zwiększa.
Lepszy "dół" ale do pewnej granicy to zjawisko nie działa w nieskończoność ...
ogólnie jeśli ten kolektor ma zbliżoną pojemność i wysokość do seryjnego V6 to będzie dobry :-))) przynajmniej wszystko sie zmieści pod maską bez problemu ...
MikeB4 / 2008-11-06 11:41:41 /
Kurde, zepsułeś mi Mike koncept spamu, już chciałem napisać, że dałbym gaźnik do bagażnika i kolektor przez całe auto, to by smażył gumsko na wolnych, a po dodaniu gazu nie mógł ruszyć :P
Beddie / 2008-11-06 18:43:34 /
marian - a kto ci powiedział że wyczytałem, zrobiłem kiedyś to czego myszy się nie chce. A co do V6 i V8 to nie wiem jak ja wczoraj liczyłem te doloty....
fordofil / 2008-11-06 20:13:39 /
Mysza, może to Ciebie zainteresuje...
http://cgi.ebay.co.uk/4-BARREL-INLET-MANIFOLD-FORD-ESSEX-ENGINE-NOT-SWAYMAR_W0QQitemZ260308472990QQcmdZViewItem?hash=item260308472990&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=72%3A1301|66%3A4|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
rybaak / 2008-11-06 23:42:25 /
Z UK w porządku - a trzeba jeszcze uważać na amerykański a w zasadzie kanadyjski silnik Ford V6 również zwany "Essex" - 3,8 L lub 4,2 L ;-))
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Essex_V6_engine_(Canadian)
W ogóle ma inne rozwidlenie niż angielski essex :)
MikeB4 / 2008-11-07 00:25:07 /
No jak sie wkurze to sam se zrobie w koncu. To tez samoróba ten z ebaja, i wcale nie taki profeszjonal jak w opisie aukcji. Zobaczymy jak się aukcja potoczy, ktoś z PL licytuje to?
Mysza liil (EM) / 2008-11-07 07:17:42 /
spawaj mysza, widziałeś mojego. Jeździ i to chyba najważniejsze.
granadziarz_3M / 2008-11-16 14:46:37 /
Granadziarz, jaki ty masz kolektor? od essexa czy od 2,8 przerobiony?
rybaak / 2008-11-16 21:51:28 /
Jarek na 2.9 posadził kolektor pocięty i pospawany tak aby pasował na niego gaźniczek solex 4A1
Ludwik 3M / 2008-11-16 23:56:07 /
taa już wiem... zupełnie zapomniałem że kiedyś mu maila w tej sprawie pisałem :D
rybaak / 2008-11-17 00:13:59 /
Przypadkiem całkiem wpadłem na ten post na forum , ale widzę że tu niezłe zapędy chłopaki mieliście :D
To ja próbuje to samo co Wy prawie 20 lat później ;p
Ale ale to nie trzeba wygrywać 6 w totolotka tu jest odpowiednie capri z essexem 3.4 i 4 wałkami rozrządu za 150 tyś euro :D
Jak ktoś odkładał kase 20 lat to dziś akurat może sobie kupić...
https://www.carandclassic.com/car/C1677915
Tweed / 2024-01-19 18:21:43 /
Mała poprawka , jakiś wcześniejszy post miał tyle , obecnie inflacja i 270 tyś funtów ... no ale jest do kupienia żaden tam biały kruk 😉🤯
Tweed / 2024-01-19 18:23:22 /
Ja odkładałem. Ale niestety w ZUSie :|
gryziu liil (EM) / 2024-01-19 20:29:31 /