logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Pompka przyspieszacza/dysza - Weber 32/36 - czy powinien lać benzynę z dwóch stron?

Pompka przyspieszacza/dysza - Weber 32/36 - czy powinien lać benzynę z dwóch stron?

Mój Capri cierpi na ciągły nadmiar paliwa. Jakbym go nie ustawił, tak ciągle pluje benzyną z rury i dusi się przy gwałtownym dodaniu gaz. Ruszanie ze świateł staje się bardzo problematyczne... Na wysokich obrotach jest ok.
Dysze mam takie (mniejszy/większy przelot):
- powietrze 170/185
- paliwo 130/135
- jałowe 45/45
- rurka emulsyjna f66/f66
Pływak ustawiony na 41 mm.

Jest jedna rzecz, która cały czas mnie zastanawia mianowicie końska dawka paliwa, która jest wstrzykiwana z dyszy przyspieszacza po obydwu stronach przy lekkim dodaniu gazu.
Czy tak powinno być?
Gdzieś czytałem, że oryginalnie powinien podawać paliwo tylko do drugiej gardzieli przy jej pełnym otwarciu. W moim przypadku dysza ma otwory po dwóch stronach i paliwo leje się od razu przy lekkim dodaniu gazu.

Rzeźnik Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-15 14:22:41 /


wydaje mi się bogato jak na fabrykę.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-15 15:14:32 /


Z tego co pamiętam, dysza ma psikać paliwkiem na pierwszej gardzieli. Nie masz tej dyszy z Webera v6? Tam chyba psikała do obu naraz.

No i dysze mają być raczej tak:

paliwo 135,130
powietrze 170, 125
rurka F66, F66
wolne obr. 4,5
Dyfuzory u mnie były 4,5 , 3,5

Dokładnie zobacz na membranki, jak masz nowe to odrazu wymień.
O pływaku nie wspominam, bo to chyba wiesz.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-15 18:39:31 /


Jakby Ci go dalej przylewało to daj paliwo 130, 130

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-15 18:40:12 /


Aby sprawdzić dysze daj na stronę drugiej gardzieli koszulkę termokurczliwą i dobrze podgrzej aby się ne ześlizgła, na sprawdzenie powinno wystarczyć, tylko nic nie zapal :-)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-15 18:43:28 /


Andrzej bazując na Twoim wpisie z 2008 roku domówiłem wczoraj brakujące dysze, aby mieć konfigurację:
165/120 - Powietrze
130/130 - Paliwo
;)
Dzisiaj spędziłem kilka godzin dłubiąc pod maską i postanowiłem jeszcze raz sprawdzić zapłon. Przypomniałem sobie, że ustawiając go jesienią, robiłem to z podpiętą rurką z podciśnienia z gaźnika... Dzisiaj powtórzyłem ten zabieg, ale już po jej odłączeniu.
I problem zlewania ustąpił. Całkiem ładnie wkręca się na obroty. Czasami go jeszcze zamuli, ale to myślę jeszcze jest do wyregulowania ;)
Co do dyszy, to niestety nie mam pojęcia czy była z V6.
Jak przyjdą te dysze to sprawdzę jak silnik pracuje i dam znać ;)
Dzięki za sugestie!

Rzeźnik Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-15 22:28:01 /


zapłon jak ustawiasz ?

Kilgore / 2018-03-15 22:35:06 /


Lampą stroboskopową.

Rzeźnik Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-15 22:38:11 /


Ten zestaw dysz z 2008 to był chyba jak pamiętam??? z Granady OHC z głowicą z 1,6 i na tym najlepiej chodziła. Ostatni zestaw zbliżony do Haynesa miałem w Transicie a tam był blok 207 odprężony chyba.
No ale dobrze że problem rozwiązany. Ja zapłon też na lampę ustawiałem, choć na słuch jak nie było stukowego to też było ok.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-15 23:37:10 /


Pisałeś tak:
"Po wielu próbach i kombinacjach w zwykłym pinciaku na głowicy gaźnikowej z 2,0 najlepsza kombinacja dysz to:"
https://www.capri.pl/forum/39567
Ale nieważne ;) Dojdą to poprobuje je popofmieniać.
Mój silnik i tak nie jest najlepszej kondycji. Kompresja w granicach 8-9, więc i z tego może wiele problemów wynikać...

Rzeźnik Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-16 00:06:42 /


Ja miałem w pomarańczowym ostatni silnik co miał 8-9 i lepiej jeździł niż wszystkie inne jakie miałem. A wtedy nie umiałem ani zapłonu ustawić ani nic. Webera tylko zamontowałem i zapierdzielał.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-16 09:12:26 /


No to widzę, że muszę stare posty poprzęglądać i wydrukować, bo w moich domowych notatkach z dyszami zaczynam się gubić...
Moje pierwsze pinto w granadzie po wielu, wielu przejściach, lekkim dymieniu z korka chodziło jak wściekłe. Później już żaden ohc w super stanie tak nie zapi....

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-16 15:15:51 /


Zacznij od zaworu mocy. Tego co zwisa z pokrywy pomiędzy przelotami i naciska na taki pierdolnik w dnie komory pływakowej. Jak tam masz sfilcowaną membrankę, a masz po objawach sądząc, to nigdy nie dojdziesz do prządku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-25 13:16:02 /


Dysze wymienione, Capri jeździ zdecydowanie lepiej. Nie muli, nie gaśnie, lepiej się zbiera.
Niestety powoli pada sprzęgło, dlatego za dużo obecnie nie pojeżdżę...
grandziarz - zerknę tam jeszcze raz i sprawdzę w jakim stanie jest membrana.

Rzeźnik Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-27 12:03:57 /


Membrana może wyglądać dobrze, ale prześledź przebieg podciśnienia i tam, gdzie zawór jest zasilany, przciśnij gumowy wężyk, taki od podciśnienia i zassij paszczowo, aż zawór się podniesie. Zatkaj wężyk językiem i patrz, czy zawór się cofa.
Problem jest w tym, że:
a) tuleja prowadząca trzpień zaworu jest poniżej poziomu paliwa i jak membrana puszcza, to ssie przez nią paliwo pod gaźnik z pominięciem układu wolnych obrotów.
b) jak membrana padła to siłownik stale naciska na zwór w dnie komory pływakowej, którym paliwo omija dysze główne paliwa, podnosząc poziom paliwa w rurkach emulsyjnych i tym samym szybciej zaczyna lać z rozpylaczy głównych. Efekt ten jest pożądany przy gwałtownym depnięciu do podłogi, kiedy podciśnienie spada niemal do zera.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-27 12:12:55 /