Taka rozkminka dla wszystkich forumowych pieniaczy i znawców.
Otóż przeglądając mój ulubiony internet natknąłem się na, prawdopodobnie, pierwszą limitowaną (do 1200 szt.) fabryczną serię specjalną Capri. Seria ta wyszła w ostatnim roku produkcji mkIa (poniżej skan prospektu). Wersja ta miała kilka ficzerów, ale zacznijmy od najważniejszej, czyli, jak sama nazwa wskazuje- pomarańczowy kolor. Oprócz tego (część z tych rzeczy to opcje) fabryczne halogeny z przodu, luwry (czy jak tam ta żaluzja na tylnej szybie się nazywa), pasy na tylnej kanapie, szpojlier na tylnej klapie, felgi które są podobne do rostyle'i, ale na pewno nimi nie są (srebrne cztery ramiona, nie osiem oraz cztery podłużne otwory, też nie osiem :) ). Ogólnie lambordżini-lajk szport strejt from '70.
Jednak nie to mnie zainteresowało najbardziej- okazuje się, że najlepszym ekstrasem tego auta był silnik. Na drugim zdjęciu poniżej widać OHCa pod maską (screen z aukcji, do której link podaję poniżej, jednak wolałem zachować to dla potomnych jak wygaśnie aukcja). Na początku, widząc tę samoróbkę przy chłodnicy, pomyślałem, że to przeszczep, ale zagłębiając się w lekturę tej minimalistycznej strony z prospektu można spekulować, że może być to fabryczny 2.0 OHC w Capri już w 1971 roku (domniemam po jego osiągach, że nie jest to 2.0 V4 essex na krótkim przełożeniu).
Podziękowania za znalezienie linii obrony przy udowadnianiu fabryczności pinto w mkIa na Pucharze Capri można składać mi pod postem :)
Link do aukcji
https://www.ebay.co.uk/itm/FORD-CAPRI-MK1-1971-VISTA-ORANGE-SPECIAL-EDITION-2-0-GT-XLR-/202225659843?roken=cUgayN
Ale w ogłoszeniu już jest napisane że oryginalne v4 zostało zastąpione ohc-em....
Szramek / 2018-02-13 16:53:48 /
Tam wiele rzeczy zostało zastąpione ;)
Mysza liil (EM) / 2018-02-13 16:58:00 /
https://www.youtube.com/watch?v=6zXDo4dL7SU
A już myslałem że przytrolluje...
BTW
Na rynek USA nie było Capri mkIa z dwulitrowym pinicakiem? ;-)
PiotrekFCapri / 2018-02-13 22:54:52 /
Było. Nawet jest w klubie i 71 r zielone :)
MikeB4 / 2018-02-15 00:35:48 /
Takiego jeszcze znalazłem w necie https://www.hemmings.com/magazine/hsx/2015/05/Sexy-But-Scarce---1972-Ford-Capri/3748530.html (jak dla mnie, to w opisie trochę pomieszane jest...). Poniżej jeszcze skany z dosyć ciekawego artykułu prasowego z 1972 r (USA). Wprawdzie dotyczy 2.6 V6 (dość wymowny tytuł :) ) to padają też odniesienia do wersji 1.6 oraz 2.0 (według opisu z działu historia c.pl były to odpowiednio Kent i Pinto). Podane moce są według normy SAE net, która "według internetu" była zbieżna z DIN. Moc 100 KM, przełożenie mostu itp. też wskazują na 2.0 Pinto.
link do art. https://www.flickr.com/photos/triggerscarstuff/albums/72157628261090199/with/6447168985/
PiotrekFCapri / 2018-02-15 02:03:18 /