Cześć.
Posiadam silniki V4 1.7 oraz V4 1.5
Zgodnie z przeczytanymi informacjami na forum, różnica w pojemnościach wynika z różnych skoków = inny wał.
Zamierzam zamienić wały ( ze względu na kondycję reszty ).
Proszę o podpowiedź, jakie mnie mogą spotkać przeciwności?
Jeżeli dobrze kombinuję, wymieniam wał łącznie z panewkami tak jak pracował (oczywiście jezeli panewki są ok).
Na co jeszcze zwrócić uwagę? Czego nie dotykać :)
będę wdzięczny za pomoc i dobre rady
Wojtek.
vOOytas / 2018-02-06 14:47:15 /
bloki 1,5 i 1,7 mają taką samą wysokość więc zwiększenie skoku musieli skompensować skróceniem korbowodów lub tłoków. Przygotuj się że tam też będą różnice. Daj znać jak poszło, to u siebie też może zrobię.
marian212 / 2018-02-06 17:07:10 /
Skrócenie korbowodu lub obniżenie tłoka nie spowoduje zmiany pojemności.
docencik12 / 2018-02-06 18:43:48 /
Ale mają skompensować większe wykorbienie wału, a nie zmieniać pojemność.
bobik liil / 2018-02-06 19:39:51 /
1.5 i 1.7 mają inne tłoki. Jeśli wymieniasz wał, to razem z tłokami. Korby są te same.
m.kozlowski / 2018-02-06 19:59:48 /
Dziękuję.
Czyli konieczne pomiary cylindra (czy silnik nie miał szlifu oraz ewentualny owal) oraz oględziny powierzchni.
vOOytas / 2018-02-07 06:48:12 /
Miałem napisać to samo co m.kozlowski. Tłoki da się łatwo dobrać
Możesz rozwinąć? łatwo można tłoki dobrać? czyli na rynku do zdobycia bez problemu?
z góry dziękuję.
vOOytas / 2018-02-08 06:46:18 /